Brutális sprinttel zárul a Formula–E hatodik szezonja
Formula–E 2019/2020: Berlin – Előzetes

Őrült hajrába kezd a mai nappal a Formula–E, kilenc nap és hat futam alatt ugyanis eldől, ki lesz a 2019/2020-as szezon bajnoka, méghozzá úgy, hogy végig egy helyszínen marad, mégis három különféle vonalvezetésen versenyez majd a mezőny.

2-eps606_160955_w6i2337.jpg

Kétségkívül rendhagyó módját választotta annak a Formula–E, miként fusson értékelhető bajnoki szezont. Világbajnoksággá minősítése előtti utolsó évadában a tavalyi év végén, az idei év elején megrendezett öt futam mellett most kilenc nap alatt hat verseny vár majd a mezőnyre, miután sorra estek ki a helyszínek az elektromos sorozat versenynaptárából. Valamennyit Berlinben rendeznek, ennek ellenére olyan lesz, mintha három különböző pályán köröznének a versenyzők.

3-eps606_161103bd9i4683.jpg

Amíg a koronavírus-világjárvány miatt be nem rántotta a kéziféket február végén a Formula–E, az addig lebonyolított öt verseny öt különböző győztest hozott: Szaúd-Arábiában Sam Bird és Alexander Sims, Chilében Maximilian Günther, Mexikóban Mitch Evans, Marrakeshben pedig Antonio Félix da Costa győzedelmeskedett. Jelen állás szerint Da Costa és a DS Techeetah áll a bajnokság élén, ám az eddigi fordulók annyi fordulatot eredményeztek, hogy kis túlzással bármekkora fölény esetén túlzás lenne magabiztos vezetésről beszélni. Mindenesetre nem árt megjegyezni, hogy a portugál 11 ponttal vezet az egyéni értékelésben, a kínai csapat pedig nyolc ponttal előzi a szezonban már mindkét versenyzőjével nyerő BMW-t a konstruktőrök között – eközben a kétszeres bajnoki címvédő Jean-Éric Vergne csak a nyolcadik helyről várhatja a folytatást.

Számos változás történt az elmúlt hónapokban a Formula–E pilótapiacán. Bármennyire is radikálisnak tűnik, az még mellékszálnak tekinthető, hogy Sam Bird hat év után átigazol a Jaguarhoz a Virgintől, mivel Berlinben még utóbbi színeiben áll rajthoz, de így is négy csapat összetétele változott; a dominó Daniel Abt kirúgásával dőlt el. Az Audi a szimulátoros csaláson kapott versenyzőjét kétszeres DTM-bajnokával, René Rasttal pótolja, míg a német a NIO-nál, a vírus miatt elrendelt utazási korlátozások okán otthon maradt Ma Qing Hua helyén folytatja. Azonnali hatállyal szakított a Mahindrával a vélhetően a Porsche gyári ülésébe tartó Pascal Wehrlein, a németet Alex Lynn váltja, míg a Dragonnál Brendon Hartley dobbantott, így egy újoncot is köszönthetünk majd a brazil Sérgio Sette Câmara személyében. Ha mindez nem lenne elég, valószínűleg a Jaguar egy másik bejelentéssel is adós: úgy tudni, WEC-kötelezettségei miatt James Calado nem tud részt venni a hátralévő versenyeken, Tom Blomqvist ülhet be a bajnokesélyes Mitch Evans mellé.

1-eps606_144258_j6i1735_2.jpg

Természetesen az elektromos formulaautós széria is rendkívül szigorú biztonsági óvintézkedések mellett tér vissza. A korlátozott létszám, a maszkviselés-fertőtlenítés-távolságtartás trió, a buborék-elv, valamint a rendszeres tesztelés jelentik a védekezés alappilléreit, csakúgy, mint például a Formula–1-ben. A Formula–E buborékába szánt embereket 5-7 naponta tesztelik, negatív PCR-eredmény nélkül be sem léphetnek a paddockba. Ennek első áldozata a Mahindra csapatfőnöke lett, Dilbagh Gillnél ugyanis kimutatták a koronavírust, habár állítása szerint nem érzi magát betegnek, nem produkál tüneteket. Vélhetően a szezon hátralevő részét kihagyja, mivel 10-14 napos karantén vár rá. Augusztus 3-ával bezárólag 1423 főt teszteltek COVID-19-re, Gill mellett még valakinél kimutatták a vírusfertőzést, őt szintén izolálták – áll a bajnokság keddi közleményében.

5-én és 6-án, 8-án és 9-én, valamint 12-én és 13-án tartják a Formula–E duplafutamos fordulóit, szerencsére legalább a menetrendet nem bonyolítják túl, mindhárom esetben nagyjából ugyanazt a sémát követik a szervezők. A versenyeket az Eurosport 1 közvetíti élőben, legalábbis az első Berlini ePrix esetében egész biztosan.

Így fest a szuperdöntő programterve:

augusztus 5., szerda (6. forduló)

  • 09:00-09:45: Első szabadedzés
  • 11:30-12:00: Második szabadedzés
  • 14:15-15:20: Első időmérő edzés, Superpole
  • 19:03-20:00: Első futam (45 perc + 1 kör)

augusztus 6., csütörtök (7. forduló)

  • 11:30-12:15: Harmadik szabadedzés
  • 14:15-15:20: Második időmérő edzés, Superpole
  • 19:03-20:00: Második futam (45 perc + 1 kör)

augusztus 8., szombat (8. forduló)

  • 09:00-09:45: Első szabadedzés
  • 11:45-12:15: Második szabadedzés
  • 14:15-15:20: Első időmérő edzés, Superpole
  • 19:03-20:00: Első futam (45 perc + 1 kör)

augusztus 9., vasárnap (9. forduló)

  • 09:45-10:30: Harmadik szabadedzés
  • 14:15-15:20: Második időmérő edzés, Superpole
  • 19:03-20:00: Második futam (45 perc + 1 kör)

augusztus 12., szerda (10. forduló)

  • 09:00-09:45: Első szabadedzés
  • 11:30-12:00: Második szabadedzés
  • 14:15-15:20: Első időmérő edzés, Superpole
  • 19:03-20:00: Első futam (45 perc + 1 kör)

augusztus 13., csütörtök (11. forduló)

  • 11:30-12:15: Harmadik szabadedzés
  • 14:15-15:20: Második időmérő edzés, Superpole
  • 19:03-20:00: Második futam (45 perc + 1 kör)

Fotó: LAT Images / FIA Formula E Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr9316104542

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása