Hiába indult a pole-ból, a Güntherrel folytatott párharcával simán nem is, de fölényesen nyerte a szezon ötödik ePrix-jét Da Costa, ezzel a pontverseny élére törve, pedig kis híján „lemerült”.
Mindössze két hét telt el a Mexikóvárosi ePrix óta, Marokkóban folytatódott a Formula–E 2019/2020-as szezonja, az évad ötödik versenyével. Nagyon simán rugaszkodott el a rajtnál a pole pozícióból induló Antonio Félix da Costa, így a DS Techeetah-val az élen és a BMW-s Maximilian Günther előtt tudott maradni. Viszonylag sima volt a rajt a szokásos helyezkedéstől eltekintve, pedig Edoardo Mortara az 1-es kanyarban megpöckölte hátulról Nyck de Vries Mercedesét, de a koccanásnak nem lett következménye.
Log In or Sign Up to View
See posts, photos and more on Facebook.
Sőt, néhány kanyarral később De Vries néhány kanyarral később átvette a harmadik helyet a porschés André Lotterertől, megőrizni azonban már nem tudta: energia-túlhasználás miatt ugyanis kiintették egy áthajtásos büntetésre, amivel a mezőny végére csúszott vissza az F2-es bajnok holland. Így az élen Da Costa és Günther kettőse két másodperces előnyre tett szert, míg kettejük között rendszerint csak minimálisan változott a különbség.
Kettejük csatájában jelentős változás a verseny felénél, a 15. körben következett be, amikor is Günther elment Da Costa mellett. A portugál nem hagyta meglógni a BMW-st, így amikor négy körrel később másodjára is felvette a támadó üzemmódot, visszavette a vezetést. Erre a német a plusz energiák egy körrel későbbi felvételével reagált, csakhogy ezzel már nem igazán tudta sarokba szorítani a DS Techeetah versenyzőjét.
ABB Formula E on Twitter
Who is going to go on to win this race? #MarrakeshEPrix
Ráadásul Günther nyakára rövidesen megérkezett Jean-Éric Vergne is – aki a pénteki első szabadedzést gyötrő fejfájások miatt ki is hagyta –, miután a francia a 11.-ről egészen a 3. helyre zárkózott fel. A sorozat kétszeres bajnoka az élmezőnyben utolsók között használta fel a második támadó üzemmódját, ennek kihasználásával még a négy perc lejárta előtt, a 26. kör elején meg is előzte a fiatal németet a második helyért.
Günther jobban áll azonban a felhasználható energia terén, így Vergne-nyel ádáz küzdelembe bonyolódott, aminek szűk négy perccel a ráadáskör kezdete előtt kis híján egy balesettel vetett véget. Végül az utolsó kör döntött kettejük között, Günther pedig kihasználta energiaszintbéli előnyét, két kanyarral a kockás zászló előtt egy ravasz manőverrel cselezte ki Vergne-t, amivel meglett a második hely.
Log In or Sign Up to View
See posts, photos and more on Facebook.
Eközben az elmúlt két versenyen ezüstéremmel záró Da Costa meglógott az élen, s a Formula–E-ben szokatlanul nagy, bő 11 másodperces előnnyel szerezte meg szezonbéli első és pályafutása harmadik győzelmét Günther és Vergne előtt.
A portugál sikerével pedig nem szakadt meg a különböző győztesek sorozata sem: Sam Bird, Alexander Sims, Günther és Mitch Evans (Jaguar) után ő az ötödik, sőt, ha nem csak a jelenlegi szezont vesszük figyelembe, a kilencedik. Ez utóbbi esetben kiegészül a névsor Lucas di Grassival (Audi), Vergne-nyel, Sébastien Buemivel (Nissan e.dams), valamint Robin Frijnsszel (Virgin Racing) is.
Da Costa így átvette a vezetést a pontversenyben, csakúgy, mint a csapatbajnokságban az idei legjobb ePrix-jét záró DS Techeetah, noha mindkét autója 0,0%-os energiaszinttel gördült a célba. A portugál 11 pontos előnyre tett szert, pedig Evans óriási versenyt futva lett hatodik az utolsó rajtkockából.
A dobogósok mögött Buemi és Edoardo Mortara (Venturi) futottak be, mögöttük jött Evans, majd Di Grassi, Lotterer, Oliver Rowland (Nissan e.dams) és Sam Bird (Virgin Racing) tették teljessé a pontszerzők névsorát.
Evans mellett nagyot hajrázott De Vries is, de a holland épphogy lecsúszott a pontszerzésről, amivel zsinórban másodjára nullázott az első ePrix után még listavezető Mercedes, ugyanis csapattársa az ex-F1-es Stoffel Vandoorne is csak a 15. lett. Vandoorne-hoz hasonlóan Felipe Massa (Venturi) és Brendon Hartley (Dragon Racing) is a „futottak még”-kategóriát erősítették a 17. és a 19. helyen célba érve, de a Mahindránál sem fogják szívükbe zárni ezt a futamot Jérôme d’Ambrosio 13., valamint Pascal Wehrlein 22. helyével – igaz, utóbbi pontszerzési reményei egy defekttel foszlottak szerte. A korábban összetett dobogóig is jutó indiai gárda pedig csak a nyolcadik a bajnokságban, csak a Dragon és a nullpontos NIO alakulatát előzi.
Érdekességképpen pedig érdemes megjegyezni, hogy még a sárga zászló sem jelent meg a 34 kör folyamán, már csak a leintés után néhány pillanatig; ennek ellenére izgalmas versenyt produkált a Formula–E mezőnye.
Miután a március 21-ére tervezett sanyai futamot a koronavírus miatt elhalasztották, a következő ePrix-t (elvileg) Olaszországban fővárosában, Rómában rendezik meg. Elképzelhető ugyanakkor, hogy az április 4-én is esedékes római verseny is a kínai sorsára jut, az észak-olaszországi régió ugyanis a tüdőgyulladás-járvány által egyik legfertőzöttebb terület egész Európában.
A Marokkói ePrix végeredménye:
Fotó: Sam Bagnall, Simon Galloway / LAT Images (FIA Formula E Media)
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.