Balesetek, téves újraindítás, büntetések sorozata – szinte minden elképzelhető megtörtént a rijádi második Formula-E-futamon, amin Alexander Sims karrierje első sikerét aratta, a BMW viszont nem őrizhette meg az 1-2-t a kalamajka után.
Két büntetés miatt is változott a második futam rajtsorrendje a Formula-E szaúd-arábiai nyitóhétvégéjén. Egyrészt elvették Mitch Evans Super Pole-os körét, így a jaguaros visszaesett a 4.-ről a 6. helyre a rajtrácson, míg Jean-Éric Vergne-t akkumulátorcsere miatt büntették meg. Ezért 20 helyes hátrasorolást róttak ki a DS Techeetah franciájára, de csak a 11. lett az időmérőn, így nem tudta mind a húsz rajthelyes letölteni – ezért a verseny elején ki kellett hajtania a pitbe egy 10 másodperces stop&go-büntetésre.
A rajtrácsra végül csak 23 autó tudott felállni, csakúgy, mint az első versenyen, mivel Jérôme d’Ambrosio a rajtrácson ragadt a Mahindrával. A piros lámpák kialvását követően ezúttal már izgágábbnak tűnt a mezőny, de így is változatlan maradt a sorrend az első hat pozícióban: Alexander Sims megőrizte a vezetést a BMW-vel, majd már az első kör folyamán jelentősebb előnyt autózott ki Buemivel, Di Grassival, Da Costával, Evansszel és Birddel szemben.
Közel tíz percig nyugodtan autózgattak egymást mögött az élmezőny tagjai, a 7. körben viszont Antonio Félix da Costa egy merész manőverrel kifékezte Lucas di Grassit a célegyenes végén, majd az első futamot megnyerő Sam Bird is megkezdte a felzárkózást Evans megelőzésével – a DS Techeetah pilótája a harmadik, a Virgin britje pedig az ötödik helyre jött fel.
Eurosport UK on Twitter
Formula E is absolute carnage � � Watch the #DiriyahEPrix LIVE � - Eurosport 2 ��� - Eurosport Player: https://t.co/0Fa7uXMVB9 https://t.co/P3z1UVShio
SportMediaset.it on Twitter
Safety Car per #Bird, abbattuto due volte e poi costretto ad uscire dalla gara. Qui le immagini ⬇️⬇️⬇️ #formulaesportmediaset @FIAFormulaE #DiriyahEPrix: https://t.co/Fr8H0EeoIR
Már Sébastien Buemit üldözte Da Costa, de elfékezte magát a célegyenes végén, ezért eltalálta hátulról, és kiforgatta a nissanost. Néhány körrel később is a portugál környékén indult el az a láncfolyamat, ami a bajnoki éllovas kiesését és a biztonsági autó pályára lépését eredményezte: Di Grassi kívülről támadta Da Costát, ám nem járt sikerrel, és ezt akarta kihasználni Sam Bird, de rajtavesztett – előbb Evansszel, majd a mahindrás Pascal Wehrleinnal akadt össze, az utóbbi kontakt következtében a falban ért véget a versenye. Evans sem úszta meg sértetlenül a kavarodást, az új-zélandi kénytelen volt a boxba hajtani.
Valamivel félidő után engedték el újra a mezőnyt, de a folytatás sem bizonyult gördülékenyebbnek. Sims aktiválta a támadó üzemmódot, ez viszont nem került pozíciójába, ugyanis Da Costa a szabályok értelmében a rajtvonalig nem előzhette meg. A portugált a Buemi-incidens miatt egyébként is kiintették egy áthajtásos büntetésre, míg a svájci veszélyes visszatérését egy 10 másodperces időbüntetéssel „jutalmazták”.
Mögöttük Maximilian Günther kapaszkodott fel egészen érthetetlen módon a harmadik helyre, de sérült első szárnnyal, így az első adandó alkalommal elment mellette Di Grassi. A lassításból kiderült azonban, hogy figyelmen kívül hagyta a biztonsági autós újraindításra vonatkozó szabályt és nem várta meg a rajtvonalat az előzéssel, ám sokáig még csak nem is vizsgálták az esetet.
SportMediaset.it on Twitter
DiriyahEPrix: incidente anche per #Frijns, costretto ad uscire come il suo compagno #Bird. Giornata no per la #VirginRacing! @FIAFormulaE #formulaesportmediaset #FormulaE https://t.co/hrPwoctD0l
Hamarosan újra jöhetett a Safety Car – a másik virgines, Robin Frijns is a korlátnak csapódott, miután a holland a rendkívüli kanyartempó következtében elveszítette uralmát az autója felett. Az utolsó tíz percre lengették be a zöld zászlókat, de ezt rövidesen egy teljes pályás sárga zászlós szakasz követte, mivel a versenyirányítás valahogyan megfeledkezett arról, hogy még nem emelték ki Frijns autóját a pályáról!
Security Check Required
null
Bő nyolc perccel a vége előtt már valóban folytatódhatott a verseny, ekkorra Sims előnye már két másodperc feletti, Di Grassi pedig támadó üzemmódba kapcsolt, így Günther és Stoffel Vandoorne javára is eladott egy-egy pozíciót. A belgát még könnyedén visszaelőzte a brazil, Günther azonban nem hagyta magát, foggal-körömmel ragaszkodott a második helyhez.
Eközben Evans és Felipe Massa is áthajtásos büntetést kapott – a Venturi brazil ugyanis kiugrott a rajtnál, míg az új-zélandit a Birddel való ütközéséért meszelték, de kiesése miatt ennek már nem volt jelentősége.
Alexander Sims ebből mit sem észlelve gondtalanul autózott az élen, harmadik rajtelsőségét pedig már győzelemre tudta váltani a BMW-vel. Maximilian Günther megtartotta a második helyet Lucas di Grassi előtt – csakhogy végül elúszott a kettős győzelem a bajor márka számára, mivel a némettől elvették az első dobogóját, mivel több versenyzővel egyetemben 24 másodpercet időbüntetést írtak hozzá az idejéhez áthajtásos büntetés gyanánt, akárcsak Nyck de Vries esetében, míg Oliver Turvey-t diszkvalifikálták a versenyből.
A döntés értelmében Di Grassi került a második helyre, a dobogó legalsó fokára – zsinórban másodjára – a mercedeses Stoffel Vandoorne állhatott fel. A büntetés-cunami után Edoardo Mortara (Venturi), Oliver Rowland (Nissan e.dams), Daniel Abt (Audi), James Calado (Jaguar), Vergne, Brendon Hartley (Dragon) és Da Costa – aki a leggyorsabb körért járó extra egységet is megkapta – gazdagodtak még pontokkal. Közülük Calado és Hartley első pontjait szerezték meg pályafutásuk során.
A 2019/2020-as idény már csak az újévben folytatódik – a következő állomás Chile, ahová január 18-án látogat el a mezőny. A bajnokságban Sims vezet 35 ponttal, őt Vandoorne követi 5 egységnyi lemaradásban, míg a harmadik helyen Bird hátránya 9, a negyediken Rowlandé 13 pont.
A második szaúd-arábiai futam végeredménye:
null
null
Fotó: BMW Motorsport Press, Joe Portlock / LAT Images (FIA Formula E Media)
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.