A pole-ból indult Lotterer esélyei hamar szertefoszlottak, ellenben Evans azonnal kézbe vette az irányítást: magabiztos majdnem rajt-cél sikert aratva szerezte második győzelmét.
Mindössze negyedik Formula–E-futamát, a Mexikóvárosi ePrix-t már az élről kezdhette meg a Porsche gyári alakulata: a rajtlámpák kialvása után hiába rugaszkodott el jól az élről André Lotterer, Mitch Evans még jobb rajtot fogott – az új-zélandi a célegyenes végén le is tessékelte a pályáról német ellenfelét. Ezzel az élen máris változott a sorrend, Evans mögé ugyanis Nyck de Vries zárkózott fel a második helyre, míg Lotterer egészen negyediknek, Sébastien Buemi mögé szorult vissza. Aztán a Mercedes hollandja is hibázott, amivel Buemi, Lotterer, majd Bird és Frijns is előrelépett egy-egy helyet.
ABB Formula E on Twitter
@mitchevans_ takes the lead from @Andre_Lotterer just seconds into the #MexicoCityEPrix https://t.co/hxBGymTxlt
ABB Formula E on Twitter
@nico_mueller retires from the race after a promising start to the 2020 CBMM Niobium #MexicoCityEPrix https://t.co/I1beCwrHlA
A harmadik körben pedig érvénybe lépett a teljes pályás sárga zászló, valami később a biztonsági autót is pályára küldték: az 1-es kanyarban csúnyán falba állt a Dragon autójával a svájci Nico Müller. A biztonsági autó a negyedik kör végén hajtott ki a mezőny elől, Evans rögtön meglógott, míg Lotterernek azonnal az újraindítás után védenie kellett a harmadik helyét Birddel szemben. A brit pilóta a Stadion-részen egy végtelenül merész manőverrel be is vetődött Lotterer mellé, sikerrel – nem sokkal később pedig a másik virgines és De Vries is megelőzte a német Porschéjét.
Balesettel zárta az egyébként is katasztrofális hétvégéjét Felipe Massa, de ez csak egy rövid sárga zászlós periódust eredményezett, miután a brazil kigurult az egyik pályaszéli megnyitásba a törött Venturival.
A 10. körre Evans előnye 2,5 másodpercre hízott, miközben Buemit elkezdte szorongatni a Virgin-henger, Bird el is ment a svájci mellett. Lotterernek pedig folytatódott a kálváriája: sorozatos pozícióvesztései után előbb egy beakadt reklámfelirat, annak következményeként pedig egy jobb első defekt és az első szárny megrongálódása tetézte a bajt – mindennek az lett a vége, hogy Lotterer a mezőny végén találta magát.
ABB Formula E on Twitter
Massive damager for @Andre_Lotterer whose hopes of winning this race have fallen with every lap of the #MexicoCityEPrix https://t.co/tWQLPDAdSG
A Porsche a pontszerzést illetően is egyhamar reményvesztetté vált, Neel Janit ugyanis technikai kihágás miatt kiintették áthajtásos büntetésre, csakúgy mint a NIO-s Ma Qing Huát.
Már húsz perc sem volt hátra a versenyből, amikor az élbolyban is elindult az „ereszd el a hajam”: De Vries nagyon kemény próbált védekezni a támadó üzemmód remek kihasználásnak segítségével felzárkózó Antonio Félix da Costával szemben, majd a holland tért volna vissza az ideális ívre, de elfékezte magát, és így eltrafálta Frijnst – a mercedeses számára a falban ért véget a viadal, a virgines pedig a 9. helyre visszacsúszva folytathatta. Ezzel szertefoszlottak a tavalyi F2-es bajnok dobogós reményei, ellenben a két DS Techeetah lőtávolságon belülre került a 4-5. pozícióba odaérve.
ABB Formula E on Twitter
OMG � #MexicoCityEPrix https://t.co/vcvHzZNIc4
ABB Formula E on Twitter
BIRD CRASHES OUT! #MexicoCityEPrix https://t.co/k8wuoLMZPo
Da Costa és Vergne többször is helyet cseréltek, ám a házon belüli meccsből a portugál jött ki győztesként, majd faképnél is hagyta a franciát. Rövidesen folytatódott is hajtóvadászata: seperc alatt érkezett meg Buemi nyakára, majd miután megelőzte a korábbi bajnokot, Bird került a célkeresztjébe. A Da Costa-Bird összecsapás azonban hamar eldőlt a brit hibájával, így a DS Techeetah pilótája szinte ingyen vette át a második helyet.
Az utolsó kör sem telt el eseménytelenül: a Mexikóba listavezetőként érkezett Vandoorne ugyanis addig-addig ügyelt arra, hogy maga mögött tartsa riválisát, Alexander Simset, amíg falba nem tette a Mercedest, szinte ugyanott, ahol Bird is elszállt.
Da Costa pedig „hiába” produkált bődületes hajrát, Evanst már képtelenség volt utolérni: a Jaguar új-zélandija nagyon simán, 4,2 másodperces fölénnyel szerezte pályafutása második sikerét. A portugál lett a második, míg Buemi idei első pontjait megszerezve állt fel a dobogó legalsó fokára – mögöttük Vergne, valamint a 20. helyről (!) felzárkózó Sims zártak még a legjobbak között. Pontokkal távozott Mexikóból Lucas di Grassi (Audi), Oliver Rowland (Nissan e.dams), Edoardo Mortara (Venturi), James Calado (Jaguar), valamint a hétvégén agyonbüntetett Mahindrával versenyző Pascal Wehrlein.
ABB Formula E on Twitter
Live from the podium! � #MexicoCityEPrix
Ami az összetettet illeti, az egyéni értékelésben Evans az élre állt, egy ponttal előzi Simset, 8-cal Da Costát és 9-cel a negyedik helyre visszacsúszó Vandoorne-t. A konstruktőröknél a BMW megőrizte az első helyet, másodiknak pedig feljött a Jaguar. Két hét múlva Marrakesh látja vendégül a Formula–E-t.
FRISSÍTÉS: A leintést követően módosult a sorrend, ugyanis a 9. helyezett Caladót, valamint Frijnst is kizárták – így Jérôme d'Ambrosio is pontszerzőként zárt.
A Mexikóvárosi ePrix végeredménye:
Fotó: Joe Portlock / LAT Images (FIA Formula E Media)
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.