Hajszálpontosan péntek reggel 9 órakor a Red Bull fiókcsapata is leleplezte 2021-es autójának festését: első blikkre szembeötlő változás, hogy jóval kevesebb fehér található a dizájnban.
A McLaren már hétfőn a nyilvánosság elé tárta a Mercedes-motorral szerelt MCL35M-et, pénteken pedig az AlphaTauri mutatta meg a nagyérdeműnek, hogyan fest 2021-es autója, az AT02. Amíg a legtöbb csapat akár 30-60 percen át szereti húzni az időt, a faenzaiak bemutatója igen minimalistára sikeredett: szinte azonnal megmutatták a versenygépét, a stream pedig öt percig sem tartott.
Ahogyan az a felvételekből látható, sokkal hangsúlyosabb lett a sötétkék az AlphaTauri festésében, jelentősen megcsappantak a fehér részek – kivéve a kerekek esetében. A minimális szabályváltozások miatt a riválisokhoz hasonlóan a Red Bull fiókcsapata is a 2020-as autót fejlesztette tovább. Átvehette volna ugyan a Red Bull tavalyi hátsó felfüggesztését – méghozzá fejlesztési zsetonok beáldozása nélkül –, de a csapatnál inkább úgy döntöttek, nem módosítanak a jelenlegi, a Red Bull 2019-es autójának hátsó részén alapuló csomagon.
Ezzel szemben versenyzői felállásán módosított az AlphaTauri: az idei évtől már Cunoda Juki lesz Pierre Gasly csapattársa – a japán a Honda pártfogoltjaként érkezett meg a Formula–1-be. A Formula–2 tavalyi harmadik helyezettje az első 2000-es születésű versenyző a bajnokság történelmében, továbbá az első japán a mezőny Kobajasi Kamui 2014-es távozása óta. Miután az idei évre drasztikusan csökkent az előszezoni tesztnapok száma, az AlphaTauri átfogó tesztprogramot szervezett japán ifjoncának, aki az elmúlt hónapokban a 2018-as, a 2019-es és a 2020-as autót is vezethette.
Noha a konstruktőri bajnokságban elért hetedik hely ezt nem éppen tükrözi, tavaly az egyik, ha nem a legjobb szezonját zárta az F1-ben az AlphaTauri, ami jórészt annak köszönhető, hogy az Olasz Nagydíjon Pierre Gasly a csapat első győzelmét szerezte az azóta négyszeres világbajnokká avanzsált Sebastian Vettel 2008-as monzai sikere óta. Sokáig kérdéses volt az AlphaTauri jövője – a Red Bulléval együtt –, miután tavaly ősszel a Honda bejelentette kiszállását: azzal viszont, hogy elfogadták a motorfejlesztések betiltását, és így a Red Bull is megállapodásra jutott a Hondával, rendeződött a helyzet.
A Haas és a Red Bull továbbra is adós akár bejelentéssel, akár bemutatóval, így várhatóan az Alfa Romeo C41 bemutatkozása lesz az előszezon következő eseménye. Kimi Räikkönenék 2021-es autójáról hétfőn délben rántják le a leplet egy zártkörű bemutató keretében, a lengyelországi Varsóban.
A 2021-es F1-es előszezon menetrendje:
- február 15., hétfő: a McLaren MCL35M bemutatója
- február 19., péntek: az AlphaTauri AT02 bemutatója
- február 22., hétfő: az Alfa Romeo C41 bemutatója
- február 26., péntek: a Ferrari csapatbemutatója
- március 2., kedd: a Mercedes W12 bemutatója, az Alpine A521 bemutatója
- március 3., szerda: az Aston Martin autóbemutatója
- március 5., péntek: a Williams FW43B bemutatója
- március 10., szerda: a Ferrari SF21 bemutatója
- március 12-14., péntek-vasárnap: előszezoni teszt Bahreinben
Fotó: Scuderia AlphaTauri / Red Bull Content Pool
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.