F1: 2021-re még jobban besötétült az AlphaTauri

Hajszálpontosan péntek reggel 9 órakor a Red Bull fiókcsapata is leleplezte 2021-es autójának festését: első blikkre szembeötlő változás, hogy jóval kevesebb fehér található a dizájnban.

si202102190186_hires_jpeg_24bit_rgb.jpg

A McLaren már hétfőn a nyilvánosság elé tárta a Mercedes-motorral szerelt MCL35M-et, pénteken pedig az AlphaTauri mutatta meg a nagyérdeműnek, hogyan fest 2021-es autója, az AT02. Amíg a legtöbb csapat akár 30-60 percen át szereti húzni az időt, a faenzaiak bemutatója igen minimalistára sikeredett: szinte azonnal megmutatták a versenygépét, a stream pedig öt percig sem tartott.

Ahogyan az a felvételekből látható, sokkal hangsúlyosabb lett a sötétkék az AlphaTauri festésében, jelentősen megcsappantak a fehér részek – kivéve a kerekek esetében. A minimális szabályváltozások miatt a riválisokhoz hasonlóan a Red Bull fiókcsapata is a 2020-as autót fejlesztette tovább. Átvehette volna ugyan a Red Bull tavalyi hátsó felfüggesztését – méghozzá fejlesztési zsetonok beáldozása nélkül –, de a csapatnál inkább úgy döntöttek, nem módosítanak a jelenlegi, a Red Bull 2019-es autójának hátsó részén alapuló csomagon.

Ezzel szemben versenyzői felállásán módosított az AlphaTauri: az idei évtől már Cunoda Juki lesz Pierre Gasly csapattársa – a japán a Honda pártfogoltjaként érkezett meg a Formula–1-be. A Formula–2 tavalyi harmadik helyezettje az első 2000-es születésű versenyző a bajnokság történelmében, továbbá az első japán a mezőny Kobajasi Kamui 2014-es távozása óta. Miután az idei évre drasztikusan csökkent az előszezoni tesztnapok száma, az AlphaTauri átfogó tesztprogramot szervezett japán ifjoncának, aki az elmúlt hónapokban a 2018-as, a 2019-es és a 2020-as autót is vezethette.

Noha a konstruktőri bajnokságban elért hetedik hely ezt nem éppen tükrözi, tavaly az egyik, ha nem a legjobb szezonját zárta az F1-ben az AlphaTauri, ami jórészt annak köszönhető, hogy az Olasz Nagydíjon Pierre Gasly a csapat első győzelmét szerezte az azóta négyszeres világbajnokká avanzsált Sebastian Vettel 2008-as monzai sikere óta. Sokáig kérdéses volt az AlphaTauri jövője – a Red Bulléval együtt –, miután tavaly ősszel a Honda bejelentette kiszállását: azzal viszont, hogy elfogadták a motorfejlesztések betiltását, és így a Red Bull is megállapodásra jutott a Hondával, rendeződött a helyzet.

A Haas és a Red Bull továbbra is adós akár bejelentéssel, akár bemutatóval, így várhatóan az Alfa Romeo C41 bemutatkozása lesz az előszezon következő eseménye. Kimi Räikkönenék 2021-es autójáról hétfőn délben rántják le a leplet egy zártkörű bemutató keretében, a lengyelországi Varsóban.

A 2021-es F1-es előszezon menetrendje:

Fotó: Scuderia AlphaTauri / Red Bull Content Pool

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr4016432238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása