Azok után, hogy az F1 Bizottság múlt heti ülésén rábólintottak a motorfejlesztések tilalmára, a Red Bull bejelentette, a következő években is a japánok erőforrásaival fogja folytatni.
Onnantól fogva, hogy a Honda tavaly ősszel bejelentette, hogy 2021 végén távozik a Formula–1-ből, megkérdőjeleződött a folytatás a Red Bull és az AlphaTauri számára is, hiszen így háromra csökkent a királykategóriában elérhető motorbeszállítók. A Mercedes és a Ferrari elzárkózott riválisa ily módon történő felkarolásától, a Renault a régi konfliktusok ellenére hajlandó lett volna segíteni, de nyilvánvaló, hogy leginkább csak kényszerből.
A Red Bullnál viszont kezdetektől fogva B-terven dolgoztak, ehhez viszont az is kellett, hogy 2023 helyett már 2022-től egészen az új motorformula 2025-ös bevezetéséig befagyasszák a jelenlegi erőforrásokat. A Formula–1 Bizottság múlt csütörtöki ülésén az érintett felek (az F1, az FIA és a csapatok) egyhangúlag elfogadták a fejlesztéstilalmat, így az utolsó érdemi akadály is elhárult.
Ennek megfelelően hétfőn a Red Bull bejelentette, hogy 2024 végéig a Honda erőforrásait fogja használni fiókcsapatával együtt, miután sikeresen megállapodtak a japánokkal. „Hálásak a Honda együttműködésének, ennek köszönhetően ugyanis a Red Bull és az AlphaTauri is versenyképes motorokkal folytathatja” – idézi Dr. Helmut Marko tanácsadó szavait a bejelentés kapcsán a csapat közleménye.
A megegyezés értelmében a Red Bull házon belül, Milton Keynes-i bázisának egyik épületében viszi tovább a programot, saját motorrészleget indít egy új cég, a Red Bull Powertrains Ltd. formájában. Ennek megalapítására Marko bátor, de jelentős és megfontolt lépéséként hivatkozott.
Did someone say FREEZE?! ✋ Introducing Red Bull Powertrains Limited - Powering the Team from 2022 � #ChargeOn �
— Red Bull Racing (@redbullracing) February 15, 2021
Ugyanakkor kérdéses, hogy 2022-től milyen néven fognak futni a Honda erőforrásai: elképzelhető, hogy a csapat egyik támogatója lesz a motornévadó is egyben, éppúgy, mint az volt a TAG Heuer esetében 2016-ban és 2017-ben, miután a Red Bull összerúgta a port a Renault-val.
Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.