A japán gyártó váratlanul bejelentette, hogy a következő szezon végén lezárja Formula–1-es projektjét.
A Honda tokiói főhadiszállásán, péntek reggel tartott sajtótájékoztatóján robbant a bomba, mivel a Red Bullt és az Alpha Taurit motorokkal ellátó japán gyártó közölte, hogy a 2021-es szezon után távozik a Formula–1-ből. A Honda 2015-ben tért vissza a bajnokságba, majd 2017 végén viharos körülmények között szakított a McLarennel, így előbb az akkor még Toro Rosso néven futó Alpha Tauri, egy évvel később pedig a Red Bull beszállítója lett.
Úgy tűnt, jól szót ért majd a Red Bull-lal a Honda, amit a japánok erőforrásának 2019-re tett ugrásszerű előrelépése igazolt, ezt azonban visszaesés követte, legalábbis számos műszaki hiba keserítette meg az idei évnek világbajnoki reményekkel nekivágó Max Verstappen szezonját. A holland az eddigi tíz futamból csak egyet nyert meg, míg másik három versenyen motorhiba miatt kellett kiállnia, ezért egyre gyakrabban fogalmazott meg markáns kritikát a japánokkal szemben.
Döntésüket azzal indokolják a japánok, hogy az autóipari trendek átalakulásával, illetve a környezettudatosságra irányuló egyre nagyobb figyelemmel 2050-re a karbonsemlegességet tűzték ki célul, így jövőbeni fejlesztéseik is ezt fogják szolgálni. „Ennek érdekében a Hondának át kell csoportosítania kutatási és fejlesztési erőforrásait, és azokat a jövőben erőforrások és energiatechnológiák területén felhasználnia, ideértve az üzemanyagcellás és az elektromos hajtású járművek technológiáit, amik csakugyan széndioxid-semlegesek lesznek” – taglalja közleményében a Honda.
„Ennek részeként a Honda idén áprilisban új központot hozott létre Innovatív Kutatási Tökéletesség néven. A Honda az energiagazdálkodási és üzemanyag-technológiáit, valamint az F1-es projekt révén, az erőforrások és az energiatechnológiák kapcsán felhalmozott tudását is hasznosítani fogja, miközben a karbonsemlegesség jövőbeli megvalósítására összpontosít. Ezért döntött úgy a Honda, hogy lezárja F1-es szereplését.”
A döntés a Red Bullt és az Alpha Taurit érintheti kényelmetlenül, rövid idő után ugyanis újra motorbeszállító után kell néznie, egyúttal reális opcióvá lépett elő az energiaitalgyártó esetleges kiszállása. Motorügyben ugyanis sem a Mercedesre, sem a Ferrarira nem számíthat a Milton Keynes-i gárda, de a hibridkorszak sárdobálással, frusztrációban töltött első évei után az is eléggé valószínűtlennek tűnik, hogy újra a Renault-val bútorozzon össze.
Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal