F1: Haragosa kész megmenteni a motor nélkül hagyott Red Bullt

Bár a két évvel ezelőtti, viharos körülmények közötti szakítás után roppant kínos lenne, a Renault – kötelezettségeinek eleget téve – hajlandó lenne motort adni a Red Bullnak.

si202009270102_news.jpg

Sokkoló bejelentést tett pénteki sajtótájékoztatóján a Honda, közölve, hogy a japán gyártó 2021 végén kivonul a Formula–1-ből, mindössze hat évvel visszatérése után. A Honda így mindkét Red Bull-os csapatot nehéz helyzetbe hozta, bár a Volkswagen nagyon szívesen együttműködne az energiaitalosokkal, a partnerségre legjobb esetben is csak 2026-ban lenne lehetőség. A helyzetet tovább bonyolítja, hogy a Honda kilépésével már csak három motorgyártó marad az F1-ben, de egyik sem nevezhető ideális opciónak a Red Bull szempontjából. A Mercedes és a – jelenleg gyengélkedő – Ferrari sem karolná fel Milton Keynes-i riválisát (igaz, a spanyol Marca megszellőztette a Red Bull-Mercedes eshetőségét, de csakis abban az esetben, ha a gyári csapatot felvásárolná az INEOS), míg a Renault-val több mint tíz éven át folytatott együttműködését nagyon csúnyán zárta el a csapat. 

Mégis előfordulhat, hogy más alternatíva híján új fejezet nyílik a Red Bull és a Renault történetében, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Sportszabályzatának 9-es függeléke értelmében az a gyártó, amely a legkevesebb partnercsapattal rendelkezik, köteles motort biztosítani a „bajba jutott” csapat(ok)nak. Ez pedig jelen esetben a Renault, amely 2021-től már csak az Alpine néven futó gyári csapatot látja el, miután a McLaren negyedik csapatként a Mercedeshez szegődik, a Ferrari pedig három alakulatról gondoskodik.

si201806240391_news.jpg

Emellett a Red Bull és az Alpha Tauri váltig állítja, hogy a nehézségek ellenére sem opció számukra a kiszállás, sőt, gőzerővel dolgoznak majd azon, hogy 2022-re a lehető legjobb alternatívát találják meg – bár, mint említettük, nincs sok. A Renault-nak viszont már nekiszegezték a kérdést, hogy a Red Bull megkereste-e a franciákat. „Megerősíthetem, hogy idáig semmilyen beszélgetésre nem került sor” – közölte Cyril Abiteboul, az enstone-iak csapatfőnöke a Motorsport.com megkeresésére.

„Tisztában vagyunk a szabállyal, és szándékunkban áll, hogy eleget tegyünk annak és kötelezettségeinknek” – utalt arra, hogy a Renault nyitott az újrakezdésre. „Nyilván ez ennél bonyolultabb, hiszen először is ezt igényelni kell tőlünk, és eddig a pontig nem futott be semmilyen igénylés. Másrészt vannak specifikus körülmények, amik között ennek meg kell történnie, ideértve az időzítést. Még eléggé messze vagyunk ettől az ablaktól, de tudjuk, hogy az F1-ben sok minden megtörténhet rendkívül rövid idő alatt, 2021 tavasza pedig eléggé messze van. Bármi megtörténhet.”

1036-2584-ffa2-463ca6d9b90a_8ced4ba91c125c8565f5f0f61e18c0ef6a0f7bf8.jpg

Abiteboul ugyanakkor megjegyezte, hogy a múltbéli konfliktusok tükrében meglehetősen kínos lenne az újabb együttműködés. „Nehezen tudom elképzelni, hogy ne lenne a Red Bullnak már valamilyen terve a háttérben” – folytatta gondolatait a csapatfőnök. – „Ezzel nyilván tisztában kell lenniük, Helmut [Marko] és Christian [Horner] tele van ötletekkel és megoldásokkal. És nem számítok rá, hogy mi leszünk az A-terv!”

„Ez olyasvalami, ami bármikor megtörténhet” – jegyezte meg annak kapcsán Abiteboul, hogy őt nem érte teljesen meglepetésszerűen a Honda kiszállása. – „Tudtam, hogy meg kellett erősíteniük pozíciójukat 2021 utánra, és valószínűleg ennek most jött el az ideje. A megerősítés hiánya talán már egy szándék volt, mert amikor láttuk, hogy mi már hol tartunk a 2022-es motor tervezésével, a tények ismeretében sejtettem, hogy valami ilyesmi lesz a vége.”

Jövőre még új motorral készül a Honda

A karbonsemlegességi ambícióit előtérbe helyezve a Formula–1-nek hátat fordító Honda emelt fővel távozna a királykategóriából, és ahogyan a Red Bull, úgy a japánok is futamgyőzelmeket és világbajnoki esélyt vizionálnak 2021-re, és ennek érdekében hajlandó mindent bevetni. „Még ebből a szezonból is hátravan hét a versenyt, aztán ott a következő év, egy újabb szezon. A legjobb formánkat próbáljuk nyújtani, hogy nyerhessünk” – szemlézte Takahiro Hachigo nyilatkozatát a Motorsport.com.

si202007300324_news.jpg

A Honda vezérigazgatója a rövid távú tervekről mesélve elmondta, hogy jövőre új motort adnak a Red Bullnak, hogy felérhessenek a csúcsra, ahová a Milton Keynes-iek 2013 óta először térnének vissza. Pedig a japánok már az idei évnek is hasonló ambíciókkal vágtak neki, de a sorozatos műszaki hibák miatt Max Verstappen lemaradt a bajnoki küzdelemben.

Habár 2015-ös visszatérésüktől ennél többet reméltek a japánok, Hachigo hisz benne, hogy a márka a győzelmekkel is elégedett lehet, hiszen a Honda az egyetlen gyártó, amely két csapattal is tudott nyerni a turbóhibrid-érában, miután az Olasz Nagydíjon Pierre Gasly győzelemre vitte az Alpha Taurit, Max Verstappen pedig további négy elsőséggel járult hozzá a mutatókhoz. „Az első három évben nagyon sokat szenvedtünk, de átléptünk rajta” – utalt a McLarenekkel átélt kezdeti nehézségekre. – „Már öt győzelemnél tartunk, ami jó. Jövőre pedig továbbra is a legjobbunkat akarjuk nyújtani, így reméljük, hogy a rajongók továbbra is velünk maradnak és támogatnak.”

Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool, XPB-James Moy Photography / Renault F1 Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr5616225570

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása