Német sajtóértesülések állítják, máris lenne jelentkező a Red Bull megüresedett motorbeszállítói posztjára. A bökkenő az, hogy a Honda 2021 végén távozik, „utódja” pedig csak évekkel később tudna érkezni.
Péntek délelőtti bejelentésével ledobta a bombát a Honda, miszerint 2021 után távozik a Formula–1-ből a japán gyártó karbonsemlegességet megcélzó terveire hivatkozva. Így váratlanul a Red Bull és fiókcsapata, az Alpha Tauri is beszállító nélkül maradt 2022-re, ráadásul a lehetőségek is meglehetősen korlátozottak. Sem a Mercedes, sem a Ferrari nem paktálna le a Milton Keynes-i riválissal (az már csak részletkérdés, hogy az olaszok jelentősen visszalassultak az idei évre), a Renault-val pedig évekkel ezelőtt szakított az energiaitalgyártó nevével fémjelzett alakulat.
Sokkoló bejelentés: 2021 végén kivonul az F1-ből a Honda!
A japán gyártó váratlanul bejelentette, hogy a következő szezon végén lezárja Formula–1-es projektjét.
Német források szerint viszont mégiscsak van kiút, az f1-insider.com úgy értesült, a Volkswagen-csoporttal állapodhat meg a Red Bull – mint ismeretes, a német konszern már régóta szeretné visszahozni az F1-be a Porschét. Az egyetlen bökkenő – ami evidens is egyúttal –, hogy alig több mint egy év alatt képtelenség a nulláról felépíteni egy Formula–1-es erőforrást, úgy, hogy az működő- és versenyképes is legyen, így a Porsche legkorábban csak 2026-ban szállna be a bajnokságba. „Véleményem szerint folytatnunk kell a versenyzést. A sport kezd klímasemlegessé válni a szintetikus üzemanyagok használatával. Pedig sokkal izgalmasabb, szórakoztatóbb és érdekesebb a Formula–E-nél” – írta LinkedIn-oldalán Herbert Diess, a Porsche vezérigazgatója, annak ellenére, hogy a stuttgarti márka az elektromos sorozatban már második szezonjára készül.
A kialakult helyzet nemcsak a Red Bull, hanem Max Verstappen helyzetét is érintheti. Sajtóinformációk szerint ugyanis a holland 2023 végéig érvényes szerződésében szerepel olyan záradék, mely szerint távozhat a Red Bulltól, amennyiben a csapat nem tud versenyképes motort biztosítani számára.
Így vagy úgy, a Red Bull nem adja fel – legalábbis most
A felmerült nehézségek (egyelőre) nem is tántorították el a négyszeres világbajnok konstruktőrt, Dr. Helmut Marko motorsportfőnök leszögezte, hogy a Red Bull – az Alpha Taurival együtt – továbbra is elkötelezett az F1 iránt, ugyanakkor tagadta, hogy lenne a láthatáron új motorbeszállító. „A 2020-as és 2021-es szezonok hátralevő részére a legfőbb ambíciónk az, hogy a Hondával összefogva futamgyőzelmekért harcoljunk és az erős bajnokesélyesek közé tartozzunk” – jelentette ki.
„Azon fogunk dolgozni emellett csapatainkkal, hogy kiértékeljük, mik a legversenyképesebb megoldások motor szempontjából 2022-re és utána. Elkötelezettek vagyunk a sport felé, hiszen mindkét csapatunk az új Concorde-egyezmény aláírói között szerepel” – tette hozzá Marko, majd Christian Horner megjegyezte: „Csapatként megértjük, milyen nehéz volt a Hondának meghoznia ezt a döntést, amihez az autóipar változó tendenciája vezetett. Újracsoportosítják erőforrásaikat, és megértjük, tiszteljük a mögötte húzódó indokot.”
„Döntések nyilvánvalóan komoly kihívások elé állított minket, de már korábban is itt voltunk, és érőnkkel készen állunk a hatékony válaszadásra, ahogyan azt a múltban is bizonyítottuk. Bár csalódottak vagyunk amiatt, hogy nem folytatjuk együttműködésünket a Hondával, hatalmas büszkeséggel töltenek el bennünket a közös sikerek, az, hogy a Red Bull tulajdonában álló csapatok összesen öt győzelmet és 15 dobogós helyezést hoztak. Mindenkinek köszönettel tartozunk a Hondánál rendkívüli erőfeszítéseikért és odaadásukért” – folytatta a csapatfőnök, majd ugyanazokat a célkitűzéseket ismertette, mint felettese.
„A Concorde-szerződés aláírójaként a Red Bull hosszú távon elkötelezett marad a sport iránt, és már várjuk az innováció, a fejlesztés és a siker új éráját. Csapatként most arra fogjuk használni a rendelkezésünkre álló időt, hogy további kiértékeléseket végezzünk, és megtaláljuk a lehető legversenyképesebb motort 2022-re és az utána következő időszakra” – zárta mondandóját Horner.
Franz Tost, az Alpha Tauri csapatvezetője sajnálatosnak nevezte a Honda döntését, hiszen „a felek nagyon jó és professzionális együttműködést építettek fel” annak 2018-as kezdete óta. „Sajnálatos, hogy a Honda úgy döntött, hogy leállítja F1-es programját, mivel erőforrásaik teljesítménye konstansan javult, és rövid idő alatt az egyik legjobb motorral állt elő, miután visszatértek a sportba” – tette hozzá.
„Meggyőződésem, hogy az idei szezon hátralevő versenyein, illetve a következő évben erős eredményeket fogunk elérni. Természetesen tiszteljük a Honda döntésének okát, miszerint környezeti szempontokra akarnak összpontosítani, továbbá a karbonsemlegesség megvalósítására törekednek, céljaik eléréséhez az Alpha Tauri valamennyi dolgozója sok sikert kíván. Hálásan köszönjük a Hondának a gyümölcsöző partnerséget, a közös munka minden napját élveztük. Nem lesz könnyű a Hondához fogható motorpartnert találnunk, de már keressük a lehetőségeket, hogy megtaláljuk a legjobbat 2022-re.”
via gpblog.com, Motorsport.com
Fotó: XPB Images / Hungaroring Média, Getty Images / Red Bull Content Pool
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.