Érvényes szerződésük ellenére Esteban Ocont és a Mercedes-patronált George Russellt is megpuccsolhatják, viszont Sergio Pérez megmenekülhet.
Sergio Pérez esete szemlélteti, hogy a Formula–1-ben sem jelent életbiztosítást, ha érvényes szerződéssel rendelkezik egy versenyző. A mexikói pilótát tavaly nyáron kötötték le 2022 végéig, ám szeptember elején bejelentették, hogy félreállítják Pérezt, a jövőre Aston Martinná alakuló gárda másik versenyzője ugyanis Sebastian Vettel lesz, a Ferraritól távozó négyszeres világbajnok pedig a csapattulajdonos fia, Lance Stroll csapattársaként érkezik a csapathoz.
Amennyiben igazak a pletykák, nem Pérez lehet az egyetlen, aki megfúrnak az év folyamán az érvényes megállapodása ellenére. A Sky Sports F1 szakértőjeként dolgozó ex-versenyző, Paul di Resta az Eifel Nagydíj hétvégéjén, paddockbéli sugdolózások alapján azt állította, hogy megromlott Pierre Gasly viszonya a Red Bull-lal, így hiába teljesít kiváló évet a fiókcsapat Alpha Taurinál, könnyen elképzelhető, hogy szakítás lesz az éve – pedig sokan már a Red Bull-os visszatérést vizionálták az idén futamot is nyerő franciának, miközben a helyére ültetett Alexander Albon nem igazán tudja felvenni a ritmust Max Verstappennel.
Di Resta értesüléseit támasztják alá a svájci Blick által megszellőztetett információk is, melyek alapján Gasly már el is kezdett tárgyalni a Renault-val Esteban Ocon üléséről, noha honfitársa a következő szezonra is érvényes szerződéssel rendelkezik – ha ez igaz, a kétszeres világbajnok Fernando Alonso az időközben Alpine-ná átkeresztelődő csapatnál már visszatérése előtt új csapattársat kaphat.
Gasly és Ocon egyidőben jó barátok voltak, amellett, hogy a gokartos években egymással rivalizáltak. Viszonyuk azonban az elmúlt években megromlott az F1-hez közeledve, manapság pedig már nyoma sincs a korábbi nagy barátságnak – ez pedig újabb csapást mérhet kapcsolatukra.
Meg kell jegyezni, hogy az egykor nagy tehetségként kikiáltott Ocon korántsem hozza a tőle elvárt teljesítményt, amióta átvette Nico Hülkenberg helyét. 11 futam után mindössze 36 pontja van az ex-Mercedes-junior franciának, míg csapattársa, a Nürburgringen a 2011 óta az első Renault-dobogót szerző Daniel Ricciardo 78, azaz több mint kétszer annyi egységnél jár. Való igaz, a 24 éves pilótát többször sújtotta bármilyen technikai probléma, mint az ausztrált, ugyanakkor egykörös tempóban is látványos a különbség kettejük között: az időmérő edzések tekintetében Ricciardo 10–1-re vezet.
Habár Ocon menedzsmentje továbbra is a Mercedes hatáskörébe tartozik, amennyiben elküldik a Renault-tól (bár Cyril Abiteboul, az istálló főnöke állítólag védelmébe vette őt), valószínűsíthető, hogy a brackley-i gárda előbb nyújt majd segítőkezet jelenlegi neveltjének, a 2022-től potenciális Valtteri Bottas-utódnak tartott George Russellnek. Lehet, hogy szüksége is lesz rá: az olasz Motorsport.com ugyanis úgy tudja, hogy a Williams idő előtt elküldheti Russellt, hiába van kontraktusa 2021-re, mivel az új vezetőség inkább Péreznek szorítana helyet a csapathoz csakugyan komoly bevételeket hozó Nicholas Latifi oldalán, így érvényét vesztheti a régi vezetéssel kötött megállapodás.
A mexikói versenyző eredetileg a Haashoz készült volna, ahol mindkét versenyző széke inog, csakhogy tervei veszélybe kerültek azáltal, hogy Nikita Mazepinék komoly érdeklődést mutatnak az amerikai csapat iránt. S noha Günther Steiner csapatfőnök leszögezte, hogy nem eladó a Haas, könnyen megeshet, hogy a jelenleg a Formula–2-ben vitézkedő orosz milliárdos édesapja révén F1-es üléshez juthat – már amennyiben lesz elegendő licenszpontja, ez a két bahreini hétvége folyamán dől csak el.
via PlanetF1.com, gpblog.com, grandpx.news
Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool, XPB / James Moy Photography (Renault F1 Team Media), Williams Racing Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.