F1: Hamilton beérte Schumachert, Ricciardo a dobogón a Renault-val
Formula–1 2020: Eifel Nagydíj – Futam

Valtteri Bottas hibáját, majd kiesését követően simán nyerte a Formula–1-es Eifel Nagydíjat Lewis Hamilton, 91. győzelmével pedig beállította Michael Schumacher győzelmi rekordját. Daniel Ricciardo pedig a dobogóig menetelt a Renault-val.

nuumlrburgringsaturday31.jpg

A korai naplementétől tartva ugyan a megszokottnál egy órával korábban, 14:10-kor, de 2013 után először rendezhetett Formula–1-es nagydíjat a Nürburgring. A két mercedeses már a célegyenes végén összecsapott, de vigyáztak egymásra, így Valtteri Bottas maradt az élen. Baleset nélkül megúszta az első kanyarkombinációkat a mezőny, bár hajszálon múlt, hogy Alexander Albon okozzon némi kalamajkát, a thai-brit pilóta füstölő gumival érintőre is vette Daniel Ricciardo Renault-ját, de csak magának okozott kellemetlenségeket, ugyanis már a 7. körben jöhetett cserére.

Bottas, Lewis Hamilton és Max Verstappen triója gyorsan ellógott az élen, miközben Ricciardo látványos akcióval előzte meg Charles Leclerc-t, a 2-3-as kanyar külső ívén körbeautózva a Ferrari monacóiját. A 11. körben néhány pillanatra megjelentek a sárga zászlók, ugyanis a másik SF1000-essel Sebastian Vettel megforgott a célegyenes végén, miközben az alfás Antonio Giovinazzi mögött helyezkedett. Ezzel a német Albon sorsára jutott, viseltes közepes abroncsait kénytelen volt keményekre cseréltetni.

Két körrel később az élen is változás történt, ugyancsak egy hibára visszavezethetően: Valtteri Bottas elfékezte magát az 1-es kanyarnál, ezt kihasználva Hamilton vette át a vezetést. A finn pilóta emiatt szintén kénytelen volt beiktatni egy korai kiállást, míg a világbajnoki éllovas brit kétmásodperces előnnyel őrizte az első helyet.

Még a táv harmada előtt érvénybe lépett a virtuális biztonsági autó is. A Rubens Barrichello 322 futamos indulási rekordját a múltnak átadó Kimi Räikkönen a célegyenes végén elnézte a rajzot, aminek George Russell látta kárát. A 2007-es világbajnok épp úgy találta el a Williams ifjoncát, mint tette azt Pastor Maldonado Esteban Gutiérrezzel szemben a 2014-es Bahreini Nagydíjon – annyi különbséggel, hogy az olyan mértékben látványos bukfenc elmaradt, de így is a levegőbe emelkedett az FW43-as. Russell végül félreállt a defektes autóval, a Jégembert pedig tízmásodperces időbüntetéssel sújtották.

Eközben Bottas motorerőhiányra kezdett el panaszkodni, amire a Mercedes nem talált megoldást hirtelen, a pole pozíciós finn így kénytelen volt feladni a futamot a 19. körben. Bottas ezzel a Mercedes idei első kiesését is elkönyvelhette, míg a pályán Hamilton és Verstappen maradtak talpon a győzelemért vívott csatában, a dobogó legalsó fokáért pedig szabad lett a vásár.

Valószínűsíthető, hogy Albon nem találta a góllövő cipőjét, miközben az Eifel Nagydíjra készülődött, ezúttal a két Alpha Tauri került a célkeresztjébe. A 17. körben le is bontotta Danyiil Kvjat autójáról az első szárnyat, öt körrel rá pedig majdnem tönkretette Pierre Gasly versenyét. A francia a szerencsének és a reflexeink köszönheti, hogy egyben maradt az autója. A Kvyat-balesetet öt másodperccel „jutalmazták” a stewardok, de azt már nem töltötte le; motorhibára hivatkozva kiállt a 24. körig. Esteban Ocon alatt szintén lelassult a Renault, hidraulikus problémákkal iratkozott fel a kiesők listájára a francia.

Féltávnál Hamilton előnye már több mint öt másodperc volt Verstappennel szemben, Ricciardo pedig 53 másodperces lemaradással követte a Mercedes-pilótát a harmadik helyen. A 44. körben azonban pályára lépett a biztonsági autót, Lando Norris McLarenjében az éjszaka – büntetlenül – behelyezett erőforrás ugyanis felmondta a szolgálatot. Norris Fernando Alonsóként dőlt hátra egy napozószékben a pálya szélén, figyelve a műszaki mentés pillanatait, míg az élmenők a helyzetet kihasználva a boxba hajtottak.

Tíz körrel a vége előtt folytatódhatott a verseny, Hamilton kézben tartotta az újraindítást, így Verstappen nem jutott támadási lehetőséghez, a holland viszont a hideg gumikon megkapta a nyakába Ricciardót, aki pedig Sergio Pérez elől menekült.

A leintésig Gasly még utat talált Leclerc mellett, átvéve tőle a hatodik helyet, Hamilton történelmi sikerét viszont nem veszélyeztette semmi: pályafutása 91. elsőségével beállította Michael Schumacher megdönthetetlennek hitt győzelmi rekordját. Ennek jelképéül a brit a Formula–2-t vezető Mick Schumachertől vehette át a hétszeres világbajnok egyik sisakját, amit a német legenda utolsó F1-es évében használt.

m247161.jpg

Verstappen Szocsi után a Nürburgringen is másodikként zárt, de édes volt a bosszú számára azzal, hogy az utolsó körben elvette Hamiltontól a leggyorsabb körért járó bónuszpontot. Daniel Ricciardo pedig két és fél év után először állhatott dobogóra, míg a Renault 2011 és Nick Heidfeld Maláj Nagydíjon elért 3. helye óta várt az újabb top3-as eredményre.

Így az ausztrál megnyerte főnökével kötött fogadását, Cyril Abiteboul lelkiekben kezdhet készülődni a tetoválószalon látogatására – a széles vigyorral dobogóra álló Ricciardo annyit már elárult, hogy valamilyen német beütés biztosan lesz a tetoválásban, eredményét pedig egy utólagos Shoey-val nyugtázta. Pérez a célig kergette az ausztrált a 4. helyen, mögöttük Carlos Sainz (McLaren) és Gasly futottak be.

A Ferrari ezúttal is csak Charles Leclerc-rel gyűjtötte a pontokat, a monacói a leintésig megtartotta a hetedik helyet, a nap emberének választott Nico Hülkenberg a mezőny végéről indulva a 8. helyig meg sem állt, pedig csak szombaton 11 órakor értesült arról, hogy egyáltalán autóba ül a hétvégén, miután Lance Stroll gyomorbántalmai miatt nem tudta vállalni a versenyzést. A Racing Point beugrója mögött az idei első pontjait szerző Romain Grosjean (Haas) és Giovinazzi zárták az első tíz helyezett sorrendjét – összesen kilenc csapat versenyzője szerzett pontot, amire a jelenlegi pontrendszerben korábban csak egyszer, a 2017-es Azeri Nagydíjon volt példa.

Két hét múlva a Portugál Nagydíjjal folytatódik a bajnokság. Hamilton 69 pontos előnnyel távozhat Németországból, Bottast pedig 14 pontra megközelítette Verstappen. A konstruktőri összetettben már tetemes, 180 pontos a Mercedes előnye a Red Bull-lal szemben, viszont a harmadik helyért izgalmas csata bontakozott ki a 120 pontos Racing Pointtal az élen – a silverstone-i gárdától 4 egységgel van lemaradva a McLaren és 6-tal a Renault.

Az Eifel Nagydíj végeredménye:

Fotó: LAT Images / Mercedes Media Database

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr9916235274

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása