Roberto Merhi: „Látok esélyt a Formula–1-es visszatérésre”
Interjú Roberto Merhivel, a Forma-1-et is megjárt F2-es pilótával

Még a hungaroringi Formula–2-es forduló során készítettünk interjút az MP Motorsport Formula–1-et is megjárt versenyzőjével, Roberto Merhivel. Ahhoz képest pedig, hogy a 27 éves spanyol nekünk még a királykategóriába való visszatérésének esélyeit ecsetelte, a héten F2-es ülését is elveszítette.

img_8455.JPG

Roberto Merhi 2009-ben mutatkozott be a nemzetközi formulaautózás világában, a Formula–3-as Euroszériában, melyet első évében a hetedik helyen zárt, a következő évben pedig már a GP3-ban is részt véve dupla programot teljesített: európai berkekben nyerni is tudott és év végén ötödik lett, a Forma-1 kisebbik előszobájaként emlegetett szériában pedig háromszor is dobogóra állt, amellyel hatodik lett összetettben.

2011-ben fontos mérföldkőhöz érkezett el Merhi pályafutása, ugyanis bajnok lett a Formula–3-as Euroszériában, amelyet viszont két – finoman szólva – rosszul sikerült szezon követett a DTM-ben. 2014-ben viszont már újra a formulaautózásban helyezkedett el és a Formula Renault 3.5 versenyein indult, a pontversenyben végül a harmadik pozíciót kaparintotta meg.

S miután ugyanebben az évben néhány Formula–1-es szabadedzésen pályára gurulhatott a Caterham gépével, 2015-ben, a Manor színeiben ténylegesen is bemutatkozott a királykategóriában, de csak egy csonka szezon erejéig, mert a kiscsapat a szezon második felében többször is lehetőséget biztosított Alexander Rossi számára – mindenesetre a legjobb eredményét a Brit Nagydíjon érte el, egy 12. hely formájában. Ezzel párhuzamosan néhány futamon indult még a Formula Renault-ban, azonban ez a szezonja már nem sikerült annyira jól, többek között a Red Bull Ring-i balesete miatt sem.

A most 27 esztendős spanyol pilóta egy évvel később már az Endurance Világbajnokságban folytatta pályafutását a Manor LMP2-es csapatával, amellyel kategóriabéli harmadik lett Spában, a hatórás versenyen, valamint Tor Gravesszel és Matt Raóval karöltve egészen közel volt egy egészen kiemelkedő eredményhez a Le Mans-i 24 óráson.

img_8429.JPG

Tavaly a Formula–2 révén tért vissza ismét a formulaautózáshoz: Barcelonában még a Campos Racing színeiben versenyzett, azonban néhány fordulóval később, a spái hétvégétől kezdve a Rapax gépével indult. A spanyol a hátralevő versenyek felét a legjobb hét között zárta, majd a következő tavasszal az MP Motorsportnál folytatta.

A holland gárdánál Merhi számottevően jobb teljesítményt nyújtott, mint csapattársa, Ralph Boschung: többek között dobogóra állt Monacóban, majd Le Castellet-ben is, csak a franciaországi harmadik helyét műszaki szabálysértés miatt elvették. Mégis a spanyol volt az, akinek egy fél szezon után távoznia kellett, a helyére pedig az alakulat GP3-as sztárja, Dorian Boccolacci érkezett.

Merhivel még a menesztése előtt készített interjút a Braking News Motorsport, amelyben a Formula–1-es visszatérési esélyeiről mesélt, valamint arról, hogy mennyire élvezetes a hosszútávú versenyzés világa, illetve, hogy mennyire nem szeretett a Német Túraautó Bajnokságban menni.

„Nagyon jó élmény volt ez 2015-ben egy, a World Series by Renault-ban teljesített szezont követően. Ugyan lehetőséget kaptam a Manortól arra, hogy a Forma-1-ben induljak, de az autó nem volt valami versenyképes: az első versenyeken nem is tudtuk kvalifikálni az autót… Azonban tapasztalatszerzésnek mindenképpen jó volt, s nagyon szívesen megismételném, csak egy jobb autóval, amellyel erősebb pontszerző helyekért, vagy adott esetben dobogókért és győzelmekért tudnék harcolni” – ecsetelte a spanyol kérdésünkre, hogy milyen érzés volt egy F1-es csapatnál dolgozni, majd a következőket mondta a királykategóriába való esetleges visszatérésének esélyeiről: „Igen, látok rá esélyt, ezért is versenyzek a Formula–2-ben. Ugyanis, ha itt jó munkát végzek, az kulcsszerepet tölthet be a Formula–1-es visszatérésben.”

img_8402.JPG

Azonban Merhi azt is elismerte, hogy adott esetben más szériákban is kipróbálná magát, amennyiben a Formula–1 mégsem jönne össze újból: „A fő csapásvonalat nálam a formulaautók képviselik: szívesen indulnék az IndyCarban például, de a japán Super Formula-sorozat is nagyon vonzónak látszik. A lényeg, hogy gyors autót vezessek. Ilyen szempontból nagyon kedvelem a hosszútávú versenyzésben az LMP1-et és a GT-kategóriát.”

Ezt követően az endurance-versenyzésben szerzett tapasztalatairól és élményeiről mesélt nekünk a 27 esztendős pilóta: „Az F1-es kalandom után, 2016-ban volt egy erős debütálásom Le Mans-ban. Nagyon élveztem a versenyt, nagyszerű volt megtapasztalni, milyen is éjszakai körülmények között versenyezni úgy, hogy közben sok-sok másik autó között kell jól helyezkedni. Továbbá mindig résen kell lenned, mert nagyon könnyen ki lehet kötni a füvön, ahogyan azt a váltótársaim is tették. Összességében pedig nagyszerű szórakozás, ugyanis mindig vagy előzgetsz, vagy a mögötted lévőkre figyelsz. Ez eleinte egy kicsit frusztráló, de ha fel tudsz venni egy ritmust, egy hangulatot, onnantól kezdve minden rendben.”

img_8460.JPG

„A legszebb momentumaimat 2011-ben és 2014-ben éltem meg, a Forma-3-as Euroszériában és a World Series by Renault-ban, míg a legrosszabb pillanataimat a DTM-ben. Őszintén szólva nem igazán tudtam élvezni az ott töltött időt, ugyanis véleményem szerint nem ugyanaz a csomag állt a rendelkezésemre, mint a csapattársaimnak” – felelt Merhi azon kérdésünkre, hogy elmondása szerint mi volt eddigi pályafutásának legjobb és legrosszabb pillanata. A spanyolnak egyértelműen a formulaautózásról vannak a legszebb emlékei, míg a DTM-et annak ellenére sem élvezte, hogy egyszer még dobogóra is állhatott.

Majd megkérdeztük, hogy miképpen értékeli az idei szezon folyamán nyújtott eddigi teljesítményét – a következőképpen felelt: „Kétségkívül a legjobb pillanat az volt, amikor Monacóban dobogóra állhattam, egyébként meg komplett hullámvölgy volt a szezonom: néha versenyképesek voltunk, néha pedig nem… Az időmérők különösképpen nem sikerültek a számunkra, aminek még meg kell találnunk az okát. Ezért keményen dolgozunk, továbbá megpróbálunk majd jobban menni a versenyeken.”

img_8460.JPG

„Valószínűleg a Hockenheimringet választanám, ugyanis európai helyszínként a költségek szempontjából kedvező lenne a csapatok számára, és egyébként is egy nagyon szép pálya” – adott választ zárókérdésünkre a Formula–3-as Euroszéria-bajnok, hogy melyik F1-es pályát emelné még be a Formula–2 naptárába.

Fotó: Landek Norbert / Braking News Motorsport

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr3914199343

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása