Így lett 20 óra alatt újra F1-es pilóta Nico Hülkenberg

Onnantól kezdve, hogy kiderült, Sergio Pérez nem indulhat koronavírus-fertőzöttsége miatt, őrült hajszává vált a Racing Point felkészülése idei első hazai futamára – avagy így térhetett vissza Nico Hülkenberg a Formula–1-be.

gp2004_1100000a4a5131_15-large.jpg

A 2020-as szezon júliusi indulását megelőzően gyakran hangsúlyozták, hogy idén kiemelt szerep juthat a tartalékversenyzőknek, mert hiába vannak rendkívül szigorú egészségügyi és biztonsági előírások, a koronavírus ugyanúgy Damoklész kardjaként lebeg a Formula–1 felett, mint bárhol máshol. Az első három forduló során mindössze két pozitív esetet találtak, majd derült égből villámcsapásként jött a hír, hogy Sergio Péreznél is kimutatták a fertőzést, így a Brit Nagydíjon (és vélhetően a második silverstone-i versenyen, a 70. Évforduló Nagydíjon is) Nico Hülkenberg vezet helyette a Racing Pointnál.

A mexikói esetében már az első teszt is bizonytalan eredményt hozott, emiatt Otmar Szafnauer csapatfőnök ekkor elkezdett készülni lelkiekben arra, hogy pótversenyzőt kell találnia. Alapjáraton úgy tűnt, hogy a Mercedesszel megosztott tartalékosok, Stoffel Vandoorne és Esteban Gutiérrez jöhet szóba, ám a belga már Berlinbe, a Formula–E szezonzárójának helyszínére utazott, a mexikói pedig négy éve nem ült F1-es autóba. Ennek ellenére a Racing Pointnál Gutiérrezzel is számoltak, de képbe került korábbi versenyzőjük, Nico Hülkenberg is, aki 2012-től 2016-ig ment a csapatnál, amikor az még Force India néven futott, majd három renault-s idényt követően, tavaly év végén került ki a bajnokság körforgásából.

Amikor jött a telefonhívás, Hülkenberg épp úton volt Németországba, mert egyrészt a német RTL F1-es közvetítésében működött volna közre szakértőként, illetve a Nürburgringen tesztelt volna egy GT4-es autót. Mindennek ellenére a 32 éves német nem hezitált sokáig, hogy igent mondjon a királykategóriás visszatérés lehetőségére, így néhány órán belül már repülőgéppel tartott az Egyesült Királyság felé, csütörtök este 19 órakor landolt a birminghami repülőtéren. Ezt követte a kötelező koronavírus-teszt, ami után még el kellett ugrania a Racing Point főhadiszállására üléspróba céljából. A történt pikantériája, hogy Hülkenberg a maga 186 centiméterével a kirívóan magas F1-esek közé tartozik, az idő szűke miatt viszont nem maradt más választása, minthogy a nála két centiméterrel alacsonyabb Lance Stroll tűzállójába szuszakolja be magát.

Ez döntött Hülkenberg javára

Habár Gutiérrez londoni lakosként helyben volt, a mexikói el is indult Silverstone felé a bukósisakjával, a Racing Pointnál kettejük közül Hülkenberg volt végig a prioritás, de egy rendkívül bonyolult folyamat eredményeként ülhetett csak autóba.

„Reménykedtem benne, hogy Checo második tesztje negatív lesz, de eközben a legrosszabbra is készülnünk kellett. Nicóval és Estebannal egyeztettünk folyamatosan, de Nico ismeri a csapatot, sokkal jobban, mint Esteban” – indokolta Szafnauer. „Mindössze egy napunk volt arra, hogy találjunk valakit, aki érti a csapat működését, onnantól fogva, hogy megtudtuk, hogy Checo nem indulhat. Nico hosszú időt töltött nálunk, ismeri a mérnökeinket, a szimulátort, tudja, hogy működnek a dolgok nálunk. Mindez kulcsfontosságú volt abból a szempontból, hogy itt most gyorsan kellett felvenni a ritmust.”

gp2004_142113ms2_6024-large.jpg

„Mérnöki csapatunk is úgy látta, Nico lenne a megfelelő jelölt, mert nála az sem elengedhetetlen, hogy tavaly még vezetett F1-es autót, és amúgy is releváns tapasztalattal rendelkezik. Olyan versenyzőre volt szükségünk, aki tud majd pontokat szerezni, ebből a szempontból Nico a legjobb számunkra.

„El kellett őt juttatnunk Angliába, és át kellett esnie a komplett procedúrán. Meg kellett győződni róla, hogy nála nem mutatható ki a vírus, szuperlicenszet kellett szereznünk neki, ami nem egy könnyű folyamat, meg kellett kötnünk a szerződést, majd azt eljuttatni a szerződést vizsgáló bizottság, hogy kiválthassuk a szuperlicenszét” – ecsetelte a körülményes, bürokratikus eljárás részleteit a csapatfőnök.

Nem haragszik Pérezre a Racing Point

Mint időközben kiderült, és annak nyomait igyekezték is eltüntetni, Pérez a Magyar és a Brit Nagydíj között Mexikóban meglátogatta a kórházból nemrég hazatérhetett édesanyját, majd Olaszországba ment nyaralni. Egy videóüzenetben leszögezte a mexikói, úgy véli, ő betartotta a protokollt, és Szafnauer nyilatkozata is azt támasztja alá, hogy a csapat sem hibáztatja őt, sőt még csak nem is kellett engedélyt kérnie ahhoz, hogy a családjával töltse szabadidejét.

„Nem gondolom, hogy Checo bármi rosszat tette volna azzal, hogy visszament a családjához, végig elővigyázatos volt. Úgy gondolom, ez ugyanolyan, mintha a Ferrari ment volna vissza Olaszországba” – vette védelmébe versenyzőjét, aki a csapat állítása szerint végig a privát légi közlekedési lehetőségeket vette igénybe.

„Meglepte őt, hogy pozitív lett a tesztje. Nem akarta elhinni, azt mondta, hogy ez nem lehetséges, hiszen nincsenek tünetei, és teljesen jól érzi magát. Naponta ellenőrizni fogjuk, orvost küldünk hozzá, most karanténban van. Amint pedig biztosra mentünk abban, hogy távozott a vírus a szervezetéből, visszatér.”

gp2003_114726_69i6950-large.jpg

„Nincsenek olyan záradékok a szerződésében, hogy engedélyt kellene kérnie arra, hogy meglátogassa a családját. Mexikóban él a családja, szóval nem meglepő, hogy visszament oda. Amióta nálunk versenyez, mindig is így tett. Arról beszélgettünk el, hogyan utazott, de mindig privát járattal ment, amivel nincs semmi baj.”

Az utolsó pillanatig várni kellett

Ha mindez nem lett volna elég, késlekedett Hülkenberg vírustesztjének eredménye. Úgy volt, hogy a német már reggel 8 órakor felveszi a munkát Silverstone-ban, de amíg nem volt bizonyított, hogy negatív COVID-19 szempontjából, a protokoll értelmében addig nem léphetett be a paddock területére. A várakozási időben a felek elrendezték a papírmunkát, Hülkenberg emellett részletesen áttanulmányozta az egészségügyi előírásokat, majd 45 percig ismerkedett a kormánykerékkel. Állítólag 15 perccel az első szabadedzés kezdete előtt bizonyosodott be, hogy nem koronavírusos a beugró német, aki így tulajdonképpen épphogy beesett a másfél órás gyakorlásra, amit végül a 9. helyen zárt, míg a második szabadedzésen hetedik lett.

Hogyan tovább?

A helyi hatóságok előírásai szerint minden koronavírus-fertőzöttnek 10 napra karanténba kell vonulnia (márpedig ezeket az irányelveket követi az F1), így habár azt kommunikálták, hogy Hülkenberg szerződése egyelőre csak erre a hétvégére szól, jó eséllyel a 70. Évforduló Nagydíjon is ő vezetheti Pérez autóját Stroll oldalán. Szafnauer is elhintette már a sajtónak, hogy amennyiben a következő silverstone-i hétvégén is pótolni kell Pérezt, marad Hülkenberg az autóban.

Hülkenberg is megszólalt: „Vad 24 óra volt”

gp2004_112724a09i1315-large.jpg

A pénteki gyakorlásokat követően már Hülkenbergnek is volt egy szusszanásnyi ideje ahhoz, hogy összegezze a sajtónak, miként élte meg az elmúlt egy napot. „Az elmúlt 24 óra elég különleges volt, őrült és vad” – kezdte gondolatait. – „Tegnap délután 16:30-kor jött a hívás, majd rögtön gépre is pattantam. Éjjel 2-kor volt az üléspróbánk, és reggel 8-kor ültem be a szimulátorba egy órára, szóval elég rövid éjszaka volt, de megérte.”

„Remek munkát végzett a csapatok, köszönettel tartozom nekik, akárcsak az éjszakázó srácoknak, amiért kényelmesre faragták az autót, valamint az FIA-nak a szuperlicensz gyors elintézéséért. Nagyon különleges volt ez az egész. Elég gyorsan sikerült megbirkózni a dolgokkal, a kormányhoz és néhány funkcióhoz kellett egy kicsit hozzászokni.”

Habár Stroll mindkét alkalommal előtte zárt, elégedett 7. és 9. helyével Hülkenberg, aki összesen 50 kört, vagyis majdnem egy versenytávra elegendő körszámot produkált a pénteki nap folyamán. „Sikerült teljesíteni a programot, volt néhány kör, aminél úgy éreztem, hogy a hideg vízbe lettem dobva. Hatalmas kihívás volt, de nem tartottam tőle.” 

„A G-erőkre nehéz felkészülni az edzéseken, annyira különlegesek, hiába vagyok tisztességes formában, mégiscsak az egyik leggyorsabb pályán vagyunk, ráadásul az idei év eddigi legforróbb napját is kifogtuk az Egyesült Királyságban, de minden jól sült el” – tette hozzá elégedetten, majd elárulta, hogy egészen más vezetni az idei Racing Pointot, mint a tavalyi gyári Renault-t.

„Próbáltam lépésről lépésre haladni a nap folyamán, felvenni a ritmust az autóval, és megérteni azt” – folytatta. –„Ugyanakkor időre van szükség ahhoz, hogy mindent magamban szippantsak. Legyen szó az autó megértéséről, vezetéséről vagy kitanulásáról. Ma este nyilván jobban tudok majd fókuszálni a tanulásra.”

„Látható, óriási potenciál rejlik az autóban, nagyon gyors. Még nem használtam ki annyira a lágy gumik előnyeit, egy kicsit többre van szükségem ehhez, és jobban kell használnom a gumikat. Egyértelmű, hogy ezen is dolgozni fogunk az éjszaka folyamán, hogy a lehető legjobbat hozzuk ki az autóból a hétvégén” – zárta mondatóját.

via Formula1.com, Motorsport Week, RaceFansRaceFans

Fotó: Racing Point F1 Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr6716097766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása