A Renault be is jelentette, hogy a 2018-as autójával fog körözni Ausztriában, míg az Alpha Tauriról úgy tudni, hogy idei versenygépét járatja meg egy ikonikus, potenciálisan visszatérő helyszínen.
Július elején, mintegy négy hónapnyi csúszással elindulhat a 2020-as Formula–1-es szezon, ám miután az elmúlt hónapokat az autón kívül töltötték, sőt versenykörülmények között utoljára közel hét hónapja ültek autóba a pilóták, több csapat is úgy döntött (már amelyiknek lehetősége van rá), hogy privát gyakorlás kereteiben próbálják felvenni a ritmust, mindeközben megejtve az új biztonsági direktívák elsajátításának „főpróbáját”, ideértve többek között a védőtávolság betartását, illetve a rendszeres maszkviselést.
A Mercedes már a héten pályára küldte Silverstone-ban 2018-as autóját, míg jövő hét szerdán a Racing Point fog a brit versenyhelyszín rövidített változatán, forgatási nap keretében körözni a 2020-as modelljével, de arról is lehetett hallani már, hogy a Ferrari is ezt a módját választja a készülésnek. Most újabb két csapat került elő, amely privát tesztre készül: a Renault, valamint az Alpha Tauri.
null
null
A Renault a Twitteren közölte péntek délután, hogy kedden Daniel Ricciardót, szerdán pedig Esteban Ocont ülteti 2018-as autójába a Red Bull Ringen, ahol az idei első két futamot rendezik. Így az enstone-iak nagyobb szabadságot élvezhetnek azokkal szemben, akik inkább egy forgatási napot használnak fel, de az aktuális versenygéppel, így a 100 kilométeres korláttal és a demóabroncsok használatától is eltekinthetnek.
Sajtóértesülések szerint ezen hátrányok ellenére 2020-as autójával, filmes nap keretében fog tesztelni az Alpha Tauri. Az olasz FormulaPassion értesüléseire hivatkozva arról ír a gpblog.com, hogy ennek helyszínéül az F1-et utoljára 2006-ban vendégül látó imolai pályát választotta az olasz gárda, ahol valamikor a június 22-28-i héten gördülnek pályára.
Könnyen elképzelhető ráadásul, hogy nem most fogunk utoljára hallani az ikonikus pályáról, ugyanis miután az Azerbajdzsáni, a Szingapúri és a Japán Nagydíjat is törölték, póthelyszínként akár Imola is visszatérhet a naptárba, a pálya épp a minap erősítette meg, hogy megkapta az FIA-tól a Grade 1-minősítést, amivel újra jogosult Formula–1-es nagydíj rendezésére. Ugyanakkor az elmúlt napokban leginkább arról szólt a fáma, hogy Mugellóban rendeznének egy második Olasz Nagydíjat, ami egyúttal a Ferrari 1000. nagydíja lenne.
Fotó: Renault F1 Media, Getty Images / Red Bull Content Pool
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.