Eddig nem ismert, magától nem értetődő részletekre derült fény Giuliano Alesi és a Ferrari szakítása kapcsán: a búcsú nem végleges, az F1-es teszt sem tekinthető hattyúdalnak.
A Ferrari fioranói tesztje Carlos Sainz bemutatkozása és Mick Schumacher újabb lehetősége mellett Giuliano Alesi búcsújáról is szólt, 2017-es csatlakozása után ugyanis elköszönt az olaszok akadémiájától, miután elvesztette F1-es szüzességét. Az egykori futamgyőztes fia Japán folytatja pályafutását: a TOM’S színeiben fut párhuzamos programot a Super Formula Lightsban, valamint a Super GT GT300-as kiírásában.
Eddig a pontig úgy tűnt, többé már nem keresztezik egymást Alesi és a Ferrari útjai, Jean Alesi viszont más megvilágításba helyezte a történetet. A Tyrrell, a Ferrari, a Benetton, a Sauber, a Prost és a Jordan korábbi versenyzője a GPhírek megkeresésére elmondta, „nem, nem, egyáltalán nincs szó teljes búcsúról, a Ferrari éppen ezzel az F1-es menettel akarta megmutatni, hogy Giuliano továbbra is a család része”, csupán az akadémiának intett búcsút, mivel annak tagjainak egész évben Maranello közelében kell lenniük, ami az ázsiai program mellett kivitelezhetetlen volna.
„Miért adott volna F1-es tesztelési lehetőséget a Ferrari Fioranóban, ha nem lenne lehetőség a jövőben is közös munkára?” – tette fel a kérdést Alesi, majd tisztázta, mi is valójában a helyzet. – „Azt mondták, hogy »oké, Giuliano, menj, próbáld meg, az ajtónk nyitva áll!«” Hozzátette, a Ferrari is kíváncsi arra, mire megy a kis Alesi a Felkelő Nap országában, egy versenyképes csapat színeiben.
Olyan híresztelések is napvilágot láttak az elmúlt időszakban, hogy a Ferrari-akadémia vált meg Giuliano Alesitől, mondván, nem rendelkezik kellő anyagi háttérrel, miután édesapjának az F40-es Ferrariját is el kellett adnia ahhoz, hogy újabb évet tölthessen az F2-ben, ami akár kétmillió euróba is kerülhet. A szezont végül csak a 17. helyen zárta két pontszerzéssel, noha szezon közben ott is hagyta a HWA csapatát.
Jean Alesi ezúttal is elmondta, hogy „elmebeteg összegeket” kell fizetni azért, hogy akár a Formula–2-ben magas szinten versenyezhessen valaki, a topcsapatokhoz bekerülésnek pedig ugyancsak feltétele egy olyan menedzser, mint Frédéric Vasseur vagy Toto Wolff, akik az Alfa Romeo, illetve a Mercedes csapatát irányítják a királykategóriában. Alesi abból a szempontból is peches volt, hogy a Ferrari akadémiáján pillanatnyilag teltház van, így az olaszok hiába vannak megállapodva jobb csapatokkal, az ottani helyek már gazdára is leltek.
A napokban az exversenyző kijelentette, sürgősen változtatni kellene a helyzeten, most már kész tervvel állt elő a költségek megfékezésére. „Az például egy roppant intelligens megoldás, amit az FIA csinál az F1-ben a költségvetési limit bevezetésével. Meglátásom szerint költségvetési limitet kellene bevezetni a juniorszériákban és szigorúan be is kellene tartatni azt” – mondta a francia. Azt is elárulta, hogy minden egyes kár, sérülés vagy motorhiba esetén is a versenyzőnek kell állnia a cechet, utóbbi esetén pedig kizárólag a bajnokság szervezőjéhez lehet fordulni, mert ő lízingeli a motort a csapatoknak.
Fotó: Scuderia Ferrari Press Office
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.