A Formula–1-es futamgyőztes fia, Giuliano Alesi több év után távozik a Ferraritól, Ázsiában folytatja pályafutását – előtte viszont pályára vitte az olaszok 2018-as F1-es gépét.
„Ez a teszt volt a legjobb módja annak, hogy hogy búcsúzzak a Ferraritól. Most új kaland vár rám Ázsiában, ami alig várok” – nyilatkozta Giuliano Alesi a hétfői nap végén, aki 30 évvel édesapja, Jean Alesi után szintén megtette első métereit egy F1-es Ferrarival, mégpedig ugyanúgy a 28-as rajtszámmal, amit édesapja is használt 1990 októberében, amikor tesztelte a Ferrari 641-et, majd 1991-ben, első ferraris idényében.
Ezen a ponton azonban véget ért Alesi és a Ferrari története. Giuliano Alesit 2016-ban vették fel a Ferrari akadémiájára (FDA), amikor bemutatkozott a GP3-ban is. Három évet húzott le a sorozatban: a gyengébb első évet követően 2017-ben – három sprintfutamos sikerrel – ötödik, egy évvel később pedig hetedik lett az összetettben. Formula–2-es bemutatkozása viszont a vártnál is nehezebben alakult, két szezon alatt ugyanis egy sprintfutamon elért ötödik hely volt a legjobb eredménye, 32 pontot szerzett csupán.
A koronavírus-járvány megjelenésével ráadásul anyagi szempontból is nehezebb helyzetbe került az Alesi-család, annyira, hogy nyár elején Jean Alesinek meg kellett válnia F40-es Ferrarijától, hogy újabb évet finanszírozhasson fiának az F1 előszobájában, ám mindössze kétszer jött össze a pontszerzés a 21 éves franciának, ami a tabella 17. helyére volt csak elegendő.
A Ferrari fioranói tesztprogramjának első napján próbálhatta ki a maranellóiak 2018-as autóját, a Sebastian Vettellel és Kimi Räikkönennel is győzelemig jutó SF71H-t. A zord időjárási körülmények miatt az első köröket óvatosan teljesítette, később viszont a slick abroncsok is felkerültek.
„Szeretnék köszönetet mondani a Ferrarinak és az FDA-nak a fantasztikus lehetőségért. Hihetetlenül izgalmas volt az SF71H volánja mögé ülni és vezetni azt, méghozzá azzal a rajtszámmal, amit édesapám is használt. Az autót összességében nem volt nehéz, az viszont meglepett, milyen végtelennek tűnő erő rejtőzik benne. Az azonnali és hatékony fékezést is lenyűgözőnek találtam” – összegezte tapasztalatait az ifjú Alesi.
Alesivel egyetemben Marcus Armstrong is először vezethetett Formula–1-es autót hétfő délelőtt, az olasz istálló története során az F1-ben 1967-től 1969-ig versenyző Chris Amon után ő lett a második új-zélandi Ferrarit vezethetett. „Nyilvánvalóan különleges nap volt számomra a mai, minden a számításaim szerint alakult” – számolt be első élményéről a 20 éves pilóta. – „Mindig varázslatos élmény, amikor egy versenyző először ül Formula–1-es autóba, és különösképpen felejthetetlen, ha az éppen egy Ferrari.”
„Mindig azt mondják az emberek, hogy a fékezés a leginkább lenyűgöző, és ez így is van, de az aerodinamikai leszorítóerő, a kanyartempó, az erő és a tökéletes sebességváltás sem e világi” – tette hozzá.
A második F2-es szezonjára – immár a DAMS színeiben – készülő Armstrong a 9-es számmal gördült pályára, amit még gokartos karrierjéből hozott magával kedvenc számaként, ám ha a közeljövőben F1-es bemutatkozásra kerülne sor, mást kellene választania, hiszen idén Nyikita Mazepinnel épp a 9-essel mutatkozik be a Haasnál (miután első kiszemeltjét, a 99-est Antonio Giovinazzi „bitorolja”). A szabályok értelmében ugyanis abban az esetben is, ha az orosz csak egy évet tölt a királykategóriában, legkorábban 2024-re szabadulna fel újra a 9-es, amit előtte Marcus Ericsson használt.
A Motorsport.com olasz kiadása szerint mind Alesi, mind pedig Armstrong nagyjából 15 kört tett meg, ezzel szemben délután Robert Svarcman körülbelül 50 körrel zárta a napot, úgy, hogy közben több mint fél másodperccel javította meg tavaly szeptemberi idejét, úgy, hogy az akkori 0:58.31-es körét is a 2018-as Ferrarival futotta, most mégis 0:57.7 volt a legjobbja. Az első Formula–2-es szezonjában mindenki másnál több futamot nyerő, pályafutását idén is a Prema kötelékében folytató orosz is pozitív tapasztalatokról számolt be.
„A Ferrari F1-es autóját vezetni mindig privilégium, és már kezdett hiányozni ez az érzés. A nap folyamán a csapattal azon dolgoztunk, hogy jobb visszajelzéseket tudjak adni a mérnököknek, remélhetőleg jó munkát végeztem, és azt csináltam, amit kértek. Ami engem illet, kényelmesen éreztem magam az autóban és a csapattal, minden körömön jó érzés fogott el” – summázott az orosz.
Svarcman az előző hónapban a Ferrari 2020-as autóját is vezethette, az abu-dzabi újoncteszten összesen 129 kört tett meg vele.
Egészen péntekig tart a Ferrari fioranói tesztsorozata, kedden a koronavírusból kigyógyult Charles Leclerc gördül pályára, szerdán újdonsült csapattársa, Carlos Sainz váltja őt. A spanyoltól csütörtök délután a Haasnál idén szintén bemutatkozó Mick Schumacher veszi át a volánt, péntek délután pedig még a csapat teszt- és tartalékpilótája, Callum Ilott fog tesztelni az SF71H-val.
Fotó: Colombo / Scuderia Ferrari Press Office
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.