A Formula–1-es futamgyőztes szerint pokoli év vár az alsóbb kategóriák indulóira a koronavírus-járvány gazdasági hatásainak következtében.
A koronavírus-járvány miatt már hónapokon át csak az online éterben kapott szerepet az autósport, de amíg a Formula–1-ben rendszeresen téma a költségcsökkentés, az addig vezető úton bajba kerülhetnek a fiatalok a gazdasági világválság következményeként.
Ezt mutatja az Alesi-család példája is: az egykori Formula–1-es pilóta Jean Alesi fia, Giuliano már a második évére készül a Formula–2-ben, immár a HWA színeiben. Az idősebbik Alesinek viszont meg kellett válnia az 1 millió eurót (344 millió Ft) érő Ferrari F40-esétől, hogy 20 éves fiának ne kelljen felhagynia pályafutásával, egy év ugyanis 1,8 millió euróba (619 millió Ft) kerül az F1 előszobájában.
„Az idei év rémálom lesz a Formula–2-ben. Szó esett a költségplafonról, de semmi nem történt ez ügyben, még a nevezési díj sem változott. Biztos vagyok benne, hogy sok Formula–2-es, Formula–3-as versenyzőnek katasztrofális szezonja lesz idén” – nyilatkozta Jean Alesi a Sky Sports F1-nek.
„Ugyanakkor remélem, változtatni fognak ezen, és lehetőséget kapnak a versenyzők, mert nem csak a pénzüket, de az életüket is beáldozzák. Otthagyják az iskolát, az egyetemet, mert arról álmodnak, hogy versenyzők lesznek. Senki sem foglalkozik velük.”
„Nagyon szomorú vagyok, mert ex-Formula–1-es pilótaként vannak kapcsolataim, mégis el kellett adnom a Ferrari F40-esemet, hogy a fiamnak összeálljon a büdzséje ahhoz, hogy a Formula–2-ben versenyezhessen. És miért? Mert képtelenség szponzorokat találni.”
Alesi a közel 500 lóerős F40-et pályafutása egyetlen, még az 1995-ös Kanadai Nagydíjon aratott győzelméért kapta. A francia öt szezonon át, 1991 és 1995 között versenyzett az olaszok színeiben. Hozzátette, hogy nem fogja megbánni drasztikus döntését. „A családunk szenvedéllyel csináljuk a dolgokat, így összehasonlíthatatlan a Ferrari F40-et a garázsban vagy a fiamat versenyezni látni. Inkább őt támogatom, ami meg az F40-et illeti, már túl öreg vagyok hozzá” – jegyezte meg nevetve.
Az F40-ből mindössze 1315 darabot gyártott a Ferrari 1987-től 1992-ig. A hátsókerék-hajtású sportautót 2,9 literes, V8-as turbómotorral, valamint ötsebességes manuális váltóval szerelték. Ez volt az utolsó Ferrari, amire maga Enzo Ferrari adta áldását, szóval amellett, hogy igen ritka, különleges darab is.
via The Race
Fotó: Joe Portlock, Carl Bingham / LAT Images (FIA Formula 2 Media), Ferrari Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.