Miután a koronavírus és annak következményei miatt jövőre is a 2020-as autókkal fognak versenyezni az F1-ben, a költségcsökkentés újabb lehetséges módja merült fel.
A globális járványügyi helyzet okán már elhalasztották a 2021-es szabálycsomagot, így az új autók 2022-ben vagy 2023-ban mutatkozhatnak be, vagyis jövőre is a 2020-as modellek fognak futni a Formula–1-ben. A költségcsökkentés jegyében így már annak gondolata is felmerült, hogy a következő szezon előtt kevesebbet tesztelhetnek a csapatok – a csökkentés mellett szólhat az is, hogy akár 2021 elejébe is átnyúlhat a 2020-as idény.
Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke is elismerte, az F1 is számol a további tesztkorlátozással – hiszen az idei szezon előtt is a megszokott nyolc helyett csak hat napot lehetett tesztelni –, valamint a versenyhétvégék kötelező pihenőidejének megnövelésével. „Ez határozottan olyan dolog, ami a radarunkon van. A legfontosabb dolog az, hogy megvédjük embereinket, így most nem a versenyhétvégék lebonyolításában látom a legnagyobb problémát. A napok számában azonban igen, mivel ezeket a napokat mind az otthonunktól távol töltjük” – idézi Seidl gondolatait a The Race.
„Szóval, ha van rá lehetőség, hogy kétnapos versenyhétvégékkel vagy egy teszthét kihagyásával segítsünk a helyzeten, ezzel tovább csökkentve költségeinket, akkor mindenképpen meg kell vizsgálnunk ezt az opciót. Erről már voltak is egyeztetések a csapatok, az FIA, valamint az F1 között” – folytatta a csapatfőnök Hozzátette, hogy a nagyobb kényszerszünet ellenére nem szükséges újabb tesztet lebonyolítani a szezon tényleges kezdete előtt. „Nem jelent problémát nagyobb szünet utáni visszatérni a pályára és felvenni a ritmust, mivel minden évben ezt csináljuk a téli szünet után, teljesen új autókkal” – indokolta álláspontját.
A pandémia miatt már kilenc versenyt kellett hivatalosan törölni vagy halasztani, rövidesen a Francia, valamint a Belga Nagydíj is felkerülhet a listára az adott országokban a vírus elleni védekezés jegyében hozott kormányzati döntések miatt. Valószínű, hogy újra kell tervezni a versenynaptárat, ezt sugallja az is, hogy az eredetit már el is távolították az F1 hivatalos weboldaláról. Sajtóértesülések szerint jelenleg az a forgatókönyv képzelhető el leginkább, hogy az európai versenyek zártkapusak lesznek, és akár zsinórban öt futammal rajtolhat el az év.
Mégpedig úgy, hogy Ausztriában és Nagy-Britanniában, vagyis a Red Bull Ringen és Silverstone-ban is két-két versenyt rendeznének, s ha a várható, július 5-i szezonkezdettel számolunk, legkorábban az augusztus 2-i Magyar Nagydíj után várhat szünet a csapatokra – feltéve, hogy a hungaroringi futamot is az eredeti időpontban tartják.
Fotó: Mercedes Media Database, McLaren Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.