Habár rengeteg forgatókönyv létezik a 35. Formula–1-es Magyar Nagydíj lebonyolítására vonatkozóan, a Hungaroring elnök-vezérigazgatója bízik benne, nem kell zártkapus futamot rendezni.
Lassan már a fél Formula–1-es szezont elhalasztották a koronavírus-járvány miatt, a módosult versenynaptár értelmében – jelen állás szerint – a június végi Francia Nagydíj lehet a szezonnyitó, míg az eredetileg tizenharmadikként jegyzett Hungaroring lehet a negyedik forduló a bajnokságban. Hogy ez tényleg így lesz-e, nem tudni, ugyanis a vírus lecsengése kapcsán számos teória terjed, de egyik sem mondható biztosnak. (Bernie Ecclestone, az F1 korábbi ura speciel már letett volna az idei szezonról.)
Miután a Liberty Media minél több versenyt szeretne megrendezni gazdaságbiztonsági okokból, sajtóértesülések szerint felmerült többek között a 2021-be átívelő szezon, valamint a zártkapus versenyek gondolata is. Ez utóbbi nem mondható ismeretlen fogalomnak, mivel egy idő után a Bahreini Nagydíj szervezői is hasonlóra készültek, de végül oda sem látogatott el az F1.
A jubileumi, 35. Formula–1-es Magyar Nagydíjat augusztus első hétvégéjén rendeznék – a hungaroringi futam lehetséges sorsáról nyilatkozott Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója az M4 Sportnak:
„A jogtulajdonos Liberty Mediánál és nálunk is rengeteg forgatókönyv létezik, nem tudjuk, mikor cseng le a koronavírus-járvány, és persze vannak ma a világban fontosabb dolgok is a Formula–1-nél” – nyilatkozta a sportcsatorna pénteki adásában, gondolatait az MTI idézi. – „A legutolsó információ az, hogy elhalasztották a Kanadai Nagydíjat is, így leghamarabb Franciaországban kezdődhetne meg az idény június végén. A Liberty Media 12-15 versenyt szeretne megrendezni, és óriási anyagi bukás lenne, ha nem lenne világbajnoki szezon.”
Gyulay hozzátette, hogy rugalmasan állnak a helyzethez, már ami az időpontot illeti, és egy platformon vannak a magyarok az osztrákokkal és a britekkel. A Brit Nagydíj kapcsán felmerült duplafutamos hétvégét, valamint a fordított vonalvezetés szerinti második futamot ugyanakkor elképzelhetetlennek tartja a Hungaroringen. Szerinte ez egy erőltetett koncepció, ráadásul az is kérdés, hogy egyáltalán adna-e rá engedélyt a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA).
Az olimpiai bajnok kajakozó elmondta, hogy amíg nem fújják el a futamot, addig úgy készülnek a Hungaroringnél, hogy lesz Magyar Nagydíj, de reméli, hogy nem zártkapus verseny formájában, mert az a pályának is óriási bevételkiesést jelentene. „A vállalatunk bevétele a Formula–1-es jegyeladásból és a pályahasznosításból származik, az évi 180-200 napból, amikor rendezvényeket, teszteket bonyolítunk le. Ez most behalt, mind a 24 dolgozónk home office-ban van, ugyanakkor a pályának, a vállalatnak és a promóternek is nagyobb biztonságot jelent, hogy a tulajdonos a magyar állam. Tavaly csúcsbevétel és teltház volt a Magyar Nagydíjon, idén érzékenyen érint minket, ha vissza kell fizetni az eladott jegyeket, ezt még meglátjuk, van többek között zártkapus forgatókönyv is a Libertynél. Utóbbi számunkra a legnagyobb bukta, mivel ki kell fizetni a jogdíjat, és állni kell az összes rendezési költséget” – mondta.
„Ha van valami alku a jogtulajdonossal, ami enyhíti ezeket a költségeket, akkor természetesen így is meg lehet rendezni a Magyar Nagydíjat. Persze az is kérdés, hogy ha addigra javul a helyzet, és beengedik a szurkolókat, akkor hányan fognak eljönni. A világ nem lesz ugyanolyan, mint a vírus előtt” – taglalta a helyzetet Gyulay.
Fotó: Hungaroring Média
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.