Kedd este bemutatta 2020-as Formula–1-es autóját a Ferrari, amely – az előzetes kiszivárogtatásokat alátámasztva – az SF1000-es nevet kapta és egy sötétebb vörös köntöst kapott.

Nagyszabású, kiöltözős és látványos showelemekkel tarkított estet szervezett a Reggio Emilia-i Romolo Valli színházba a Ferrari kedd estére, amit az olaszok, illetve az F1 különböző közösségi médiás platformjain is figyelemmel lehetett kísérni élőben. Az eseményen a két versenyző, Sebastian Vettel és Charles Leclerc mellett megjelent a Ferrari részéről John Elkann elnök, Piero Ferrari alelnök, Louis Camilleri vezérigazgató, valamint Mattia Binotto csapatfőnök is – egy-egy táncos-zenés műsorblokk között mindnyájan fel is szólaltak.
A hosszas, közel félórás felvezetés után végül 2020-as autóját is megmutatta a nyilvánosságnak a Ferrari:
Ez az első 2020-as autó, ami élőben mutatkozott be, noha a Ferrarié volt a harmadik leleplezés az idei előszezonban: a Haas csupán digitális képeket közölt modelljéről, míg a Mercedes a tavalyi autón szemléltette idei festését.
Az autót – ahogyan azt korábban az olasz sajtó már elhintette – SF1000-re keresztelték, mivel a Ferrari idén futja 1000. nagydíját a Formula–1-ben. Szintén nem számít meglepetésnek, hogy bár megmaradt a matt fényezés, ezúttal egy sötétebb árnyalatot választottak a dizájnerek. Ennek oka, hogy a tavalyi autó látványának megtervezését túlságosan a súlyspórolásra hegyezték ki, ezért a festés bizonyos fényviszonyok között – például tűző napsütésben – már inkább tűnt narancssárgának, mint sem pirosnak, holott az a Ferrari tradicionális színe.
A rajtszámok megjelenése is sokkal inkább az 1980-as éveket idézi meg: nagyobbak lettek és még a körvonaluk is fehér.
Nem titkoltan az a Ferrari célja, hogy megállítsa a Mercedest, hiszen már 12 éve annak, hogy utoljára (konstruktőri) bajnokságot nyertek az F1-ben az olaszok. Korántsem biztos azonban, hogy sikerül megtörnie rossz sorozatát a Ferrarinak – persze sok minden múlik azon, mennyire tudják áthidalni az olaszok a felkészülési időszakban tapasztalt nehézségeket; mindenesetre a csapathoz közel álló olasz blogger, Leo Turrini nemrégiben már biztató jelekről számolt be blogjában.
Még Camilleri is elismerte, hogy 2020-ban nem babra megy a játék, mivel egyszerre két projektre is kell koncentrálni. „Nyilvánvalóan egy érdekes év áll előttünk” – mondta az elnök. – „Kemény versenyre számítunk, de már csak amiatt is hosszú lesz ez a szezon, mert mindeközben, párhuzamosan kell egy teljesen új autót terveznünk és fejlesztenünk a 2021-től érkező szabályváltozások miatt. Emiatt rendkívül elfoglalt lesz a csapat.”
„De teljes mértékben megbízom a csapatban, női és férfi dolgozóink kreativitásában, fegyelmében, elhatározásában, nem beszélve a munkamoráljukról. Mattia és csapata remek munkát végzett, várjuk már az előttünk álló sikereket” – tette hozzá.
A nap korábbi részében egyenruháit is bemutatta a csapat, ami meglepően letisztultnak tűnik a tavalyihoz képest:
Ami a versenyzőket illeti, egyelőre csak Leclerc jövője biztos a csapatnál, miután a monacói a karácsonyi ünnepek előtt aláírt 2024 végéig. Vettel kapcsán sokféle pletyka keringett az elmúlt hónapokban, ezek közül a leghihetőbb talán az lehet, hogy a német majd a májusi Spanyol Nagydíj környékén dönt a folytatásról.
Fotó: Ferrari
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal