A brackley-i gárda lenyúlta a Ferrari korábbi támogatóját, ráadásul nem ez az egyetlen jel, ami alapján a címvédő csapat maradására lehet következtetni.
Még a nemzetközi sajtóban is a Mercedes esetleges kiszállása volt az egyik legkiemeltebb téma az elmúlt hetekben. Úgy tűnt, a 2020-as lehet a Mercedes utolsó éve a Formula–1-ben, mivel az anyavállalat, a Daimler eurómilliárdos költségcsökkentésre készül – lehetséges forgatókönyvként felmerült az is, hogy Toto Wolff, az istálló vezetője a Racing Point tulajdonosával, Lawrence Stroll-lal szövetkezve tartotta volna a rajtrácson magát a csapatot, de az Aston Martin néven folytatta volna működését.
Az elmélet azonban már a múlt héten megdőlni látszott, amikor bejelentették, hogy a kanadai milliárdos tényleg a brit luxussportkocsi-gyártó részvényese lett, csakhogy 2021-től a Racing Pointot nevezik át Aston Martinná, nem pedig a Mercedest.
A napokban a Financial Times szellőztette meg a hírt, miszerint a Mercedes 20 millió fontos szponzori megállapodást írhat alá az INEOS kémiai vállalattal. Szerdán azonban mégsem ennek kapcsán érkeztek fejlemények: a Mercedes megerősítette, hogy több évre szóló (!) szerződést kötött a Ferrari korábbi partnerével, az AMD-vel, amely – főként számítógépes – mikroprocesszorok és flashmemóriák gyártásával foglalkozik.
A gpblog.com értesülései szerint a német Auto Motor und Sportnak azt nyilatkozta Toto Wolff, hogy a Mercedes határozottan a Formula–1-ben marad 2021-ben is, s többé már a Concorde-egyezmény sem jelent problémát. „Fontos számunkra, hogy jelen legyünk a Formula–1-ben. Maradni akarunk” – mondta a 48 éves csapatfőnök. Hozzátette: az új Concorde-szerződés kapcsán az volt a céljuk, hogy kiegyenlítettebb legyen a csapatok közötti bánásmód.
Wolff arról is beszélt, hogy rövidesen megkezdik a tárgyalásokat Lewis Hamiltonnal a szerződéshosszabbításról. A hatszoros világbajnok helyzetéről mostanában különösen az olasz sajtó cikkezett: ezek alapján Hamiltonnak eleinte kétéves szerződést és évi 45 millió dolláros gázsit kínáltak, a brit azonban hosszabb időre és magasabb fizetésért kötelezné el magát – akár végérvényesen.
„Utoljára a karácsonyi partin találkoztunk. Akkor egy picit beszélgettünk a jövőről is, de azóta csak WhatsAppon cseteltünk” – árulta el. Megjegyezte: fontos, hogy a pihenésre is jusson az idő, amikor egy csapatban általában 10 hónapon át kemény munka zajlik minden évben – ezért is jegelték a hosszabbítás témáját. „Amikor újra beindulnak a dolgok februárban, le fogunk ülni és beszélünk egymással” – szögezte le.
„Az olyan pilótáknak, mint amilyen Lewis is, mindig vannak opcióik. Ugyanez igaz ránk is csapatként. Amíg gyors autót építünk, minden olyan helyzetben leszünk, hogy megválogathassuk a versenyzőinket. Van, hogy különböznek az érdekeink, mint most is. Az ilyennek például pénzügyi oka szokott lenni. Nem számít, mennyire kemények voltak a tárgyalások a múltban, mindig kézfogással végződtek. Lewis a leggyorsabb autót akarja vezetni, mi pedig a legjobb pilótát akarjuk” – zárta mondandóját.
Fotó: Mercedes Media Database
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.