Gőzerővel, a többieknél is keményebben készül az új F1-es érára a Renault

Az enstone-iak csapatfőnökének esze ágában sincs lemondani posztjáró – Cyril Abiteboul fényes jövőt jósol a Renault-nak.

21237062_2019_formula_1_abu_dhabi_grand_prix.jpg

Annak ellenére, hogy 2016-os visszatérésekor egy ötéves terv céljaként a világbajnok címet tűzte ki, egyelőre nem áll túlságosan jól a Renault szénája: 83 verseny leforgása alatt még egy dobogót vagy egy pole pozíciót sem szerzett, tavaly is csupán az ötödik lett, ráadásul ügyfélcsapatától, a McLarentől is kikapott a bajnokságban. Cyril Abiteboul, a Renault csapatfőnöke elmondta, valóban nem büszke az eredményekre, de hisz benne, hogy a francia márka még visszatérhet a csúcsra a Formula–1-ben.

„Az, hogy a kilencedikről felzárkóztunk a negyedik helyre [2016 és 2018 között – szerk.], egyszerűen fantasztikus volt, bizonyos mértékig talán el is ragadtattunk magunkat ettől” – nyilatkozta a MotorSport Magazine-nak adott interjújában Abiteboul.„Az előző évi jó teljesítmény elfedte néhány belső gyengeségünket, amelyekre csak nagyszerű versenyzőnk, Daniel [Ricciardo – szerk.] a tanúnk. Ezt pedig csak az év végére tudtuk kiküszöbölni.”

„Daniel nagyszerűnek bizonyult a gyengeségek feltérképezésében, ezzel olyan helyzetbe hozott minket, hogy már sehol sem rejtőzhettünk el, és el kell végeznünk a szükséges változtatásokat. Ez az év megmutatta, hogy mit kell kihoznunk a csomagunkból” – tette hozzá a Renault csapatvezetője.

21237056_2019_formula_1_abu_dhabi_grand_prix.jpg

Személyzetileg is jelentős változásokon ment keresztül a Renault: a felmerülő problémák ugyanis Dirk de Beer aerodinamikai vezető és Nick Chester karosszériáért felelős technikai igazgató távozását, valamint Pat Fry érkezését eredményezte.

„Kemény sport a Formula–1, amit csapatfőnökként nem tudsz titkolni. Felnőttem azonban a feladathoz, de továbbra is azon kell dolgoznom, hogy javuljunk” – mondta Abiteboul, aki amellett, hogy dél-franciának, egy kicsit latinnak is vallja magát. – „Rendkívül érzelmes vagyok, komolyan veszem a dolgokat.”

„Imádom a versenyzést, de nehezemre esik együtt élni azzal a ténnyel, hogy minden hétvégén veszítünk. Annak ellenére, hogy folyamatosan fejlődünk, minden egyes hétvégén veszítünk. Ez tény. A második hely is egyet jelent az elsővel a lúzerek között. Változnom kell. Meg kell tanulnom veszíteni, de arról sem akarok megfeledkezni, hogy nyerni akarunk, a sikeréhségünk pedig a sikertelen évek során egyre csak nő.”

21223546_formula_1_bahrain_grand_prix_2019.jpg

Bár sokak szerint maga Abiteboul a felelős a Renault sikertelenségéért, a csapatfőnöknek esze ágában sincs bedobni a törülközőt. „Majd megteszem, ha nyerünk. Ez egy kihívás, egy kérdőjel” – felelte az ezt firtató kérdésre. Hozzátette: biztos benne, hogy hogy újra nyerni fog a csapat, hiszen már korábban is sikerült.

„Minden egyes évvel egyre erősebbek leszünk, idén pláne. Erősebbek leszünk idén annál, hogy az ötödik helyen végezzünk, sőt, annál is, mint amikor előtte negyedikek lettünk. Efelől nincs kétségem, ez számít” – tekintett előre elszántan Abiteboul. – „Minden egyes évvel közelebb kerülünk a legfőbb célunkhoz, a győzelemhez, ami az én személyes célom is. Hogy megtörténik-e, vagy sem, az már egy másik kérdés.”

Abiteboul derűlátó a Renault esélyeit illetően, aminek hátterében a 2021-es szabályváltozások állnak – és amikben a McLaren is bízik –, mivel szerinte az új aerodinamika és az új kerekek lehetővé tehetik számukra, hogy csökkentsék a távolságot a Mercedesszel, a Ferrarival, valamint a Red Bull-lal szemben. Úgy érzi, jelenleg mindenkinél előrébb állnak az új érára való előkészületekben.

21233024_2019_formula_1_russian_grand_prix.jpg

„Ez egy nagy lehetőség, és nem akarom elkövetni újra ugyanazt a hibát” – hangsúlyozta Abiteboul. – „Nincs még egy olyan csapat, amely úgy készül 2021-re, mint mi. Szerintem ebben a tekintetben egyik csapat sem tart még annyira elöl, mint mi, csak azért, mert mi úgy döntöttünk, hogy rengeteg erőforrásunkat csoportosítjuk át ide. Persze ennek nem lenne szabad kifogásnak lennie egy esetlegesen gyenge 2020-as évre. Jobb szezonra számítok, képesek vagyunk azokra a változásokra és fejlesztésekre építeni, amiket 2019-ben eszközöltünk.”

A Renault erős párossal vág majd neki a 2020-as évnek, ugyanis Daniel Ricciardo csapattársa a Mercedesnél pallérozódott, a 2019-es rajtrácsról kiszorult Esteban Ocon lesz – a korábbi GP3-as bajnok Nico Hülkenberg helyére érkezik a csapatnál, aki így tíz év után kénytelen távozni a Formula–1-ből. Az viszont már a jövő zenéje, hogy a Red Bullt faképnél hagyó ausztrál, illetve az ifjú francia jól döntött-e azzal, hogy a Renault-t választotta.

Fotó: Groupe Renault

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr9015392808

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása