F1: Így próbálhat borsot törni a nagyok orra alá a McLaren

A McLaren csapatfőnöke, Andreas Seidl elmondta, hogy a wokingiak a megszabott költségvetés adta lehetőségek kimaximalizálásával igyekeznek felvenni a versenyt a Mercedesszel, a Ferrarival és a Red Bull-lal.

2019usgrandprixsundayms2_6682.JPG

2021-től – a szabályváltozások értelmében – valamennyi csapat mindössze 175 millió dollárból gazdálkodhat majd, ami főként a nagyobb csapatokat, vagyis a Mercedest, a Ferrarit, valamint a Red Bullt érintheti érzékenyen. Ezt akarja kihasználni a McLaren, amely a tavalyi szezon folyamán a 2013 óta tartó mélyrepülés során először javult látványosan: az átszervezésekkel és a Mercedes-erőforrásokra való váltással egyértelműen az az egykor patinás gárda célja, hogy újra bajnok legyen a Formula–1-ben.

A Motorsport.com-nak Andreas Seidl, a McLaren csapatvezetője elárulta, hogy a költségplafonban is látnak egyfajta lehetőséget: „Számunkra egyértelműen az lesz a cél, hogy a megszabott költségvetés szintjén működjünk. Nyilvánvaló az elköteleződés ebbe az irányba, mert világos, hogy az lehet az egyetlen esélyünk arra, hogy újra harcolhassunk az élcsapatokkal, ha a költségvetés terén azonos szinten vagyunk” – kezdte mondandóját Seidl.

A McLaren 2019-ben – 2012 óta először – negyedik lett a konstruktőri kiírásban az említett nagycsapatok mögött, a harmadik helyen álló Red Bulltól 272, míg a csapatbajnok Mercedestől 594 egységgel volt elmaradva a maga 145 pontjával.

2019mexicangrandprixsaturday_onz4023.JPG

Sokan aggodalmukat fejezték ki amiatt, hogy csak 2021-től fékezik meg a költségeket, ugyanis így jövőre minden eddiginél többet költhet a Mercedes, Ferrari, Red Bull trió, hogy még jobban felkészülhessenek az új érára – a Formula–1 vezérigazgatója, Chase Carey azonban egy korábbi interjúban leszögezte, hogy nem tart ettől. Mindenesetre Seidl tisztázta, hogy a McLaren biztosan nem fog beszállni a költekezési versenybe, noha azon csapatok egyike lehet, amely a legtöbb profitálhat az új szabálycsomagból.

„Realisztikusan kell gondolkoznunk annak kapcsán, hogy mi az, ami elérhető” – tette hozzá az istálló vezetője. – „Ha valaki ad jövőre nekünk 100 milliót vagy akár többet, akkor is az első lépésnek annak kell lennie, hogy egy olyan struktúrát állítsunk fel, amely rövid idő alatt több nyereséget tud kitermelni. Ez az, amiért nem aggódom 2020 miatt, még azon gondolatok miatt sem, amelyek szerint ez lesz a valaha volt legdrágább év a három topcsapat számára.”

„Ráadásul a CFD-, valamint a szélcsatornás tesztek is korlátozva vannak, így leginkább csak az aerodinamikára lehet támaszkodni a jövőben, mint a legfőbb tényezőre, amely differenciát generál teljesítmény terén” – taglalta. – „Előrébb fognak lépni, de csak azért, mert most a csúcson vannak, jobb munkát végeznek, jobb metódusaik vannak és jobb folyamatok is mennek vége, és így tovább.”

Fotó: McLaren Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1615392790

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása