Beosztások, közvetítések (!) és egyéb érdekes tudnivalók – az alábbi cikkben ezeket igyekeztük összeszedni a hétfőn startoló, barcelonai kollektív gyakorlásokkal kapcsolatosan.
Bármennyire is hihetetlenül hangzik, a 70. Forma-1-es szezon kezdete szinte már a nyakunkon van – legalábbis, ha ahhoz viszonyítunk, hogy még ez a pont is milyen messzinek tűnt november végén, amikor a mezőny elhagyta az utolsó állomást, Abu Dhabit is –, azonban addig is még négy hetet várnunk kell. Viszont már korántsem fog annyira kínkeservesnek tűnni ez a négy hét, tekintve, hogy az elmúlt napokban szinte valamennyi 2019-es autó leleplezését figyelemmel kísérhettük, a következő két hétben pedig a pályán is láthatjuk azokat, mégpedig annak okán, hogy ebben az időszakban két négynapos tesztet is lezavar a száguldó cirkusz mezőnye a Circuit de Barcelona-Catalunya pályán. De mit is érdemes tudni a kollektív gyakorlásokkal kapcsolatban?
Tesztbeosztások
Alfa Romeo: A Sauberről átkeresztelt svájci együttesnél Kimi Räikkönen kezdheti meg a nagyüzemi kilométergyűjtést Barcelonában, majd legközelebb szerdán ül autóba a finn. Kedden és csütörtökön az újonc Antonio Giovinazzi tesztelhet.

Ferrari: Az olasz gárda egyelőre még csak az első teszthétre vonatkozó tesztbeosztást ismertette. Ennek alapján a nyitótáncot a csapat rutinosabb pilótája, a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel kapja meg, ami mellett szerdán is pályára viheti az SF90-et, míg kedden és csütörtökön a Ferrari ifjoncára, a GP3- és Forma-2-bajnok Charles Leclerc-re hárul ez a feladat.
Haas: A negyedik F1-es szezonjára készülő amerikai együttes úgy döntött, hogy három versenyző között osztja meg a kilométer- és adatgyűjtési feladatokat – az állandó pilóták, Romain Grosjean és Kevin Magnussen mellett a csapat újonnan szerződtetett fejlesztőpilótája, Pietro Fittipaldi is beülhet a VF-19 volánja mögé.
A 22 éves brazil pilóta az első felvonás alatt kétszer ülhet autóba: először a szerdai nap (február 20.) délutáni, majd csütörtökön (február 21.), a délelőtti etap során. Ami a többi napot illeti az első héten, hétfőn és szerdán délelőtt Grosjean, kedden és csütörtök délután pedig Magnussen viheti pályára a gépet. A második héten – aminek kapcsán eddig csak a Haas tett bejelentést – pedig a keddi és a csütörtöki nap lesz a dáné, a szerdai és a pénteki így értelemszerűen a franciáé.

Mercedes: Ahogyan azt az elmúlt években megszokhattuk a konstruktőri világbajnok gárdától, valamennyi napon pályára küldi mindkét versenyzőjét. Hétfőn és szerdán Valtteri Bottas kezd a W10-es volánjánál, kedden és csütörtökön pedig Lewis Hamilton, az ebédszünet alatt aztán cserélnek.
McLaren: Sokáig fennállt annak lehetősége annak – legalábbis a pletykák szerint –, hogy Fernando Alonsót viszontláthatjuk az MCL34-es névre hallgató autó volánjánál, ám az ehhez kötődő illúziókat a csapat vezetője, Zak Brown még a hétvége előtt gyorsan szertefoszlatta, azzal az egyébként abszolút érhető indokkal, hogy inkább a főállású pilótákra, azaz Lando Norrisra és Carlos Sainz Jr.-ra akarnak fókuszálni.
Az első kilométereket Sainz teheti meg az autóval, a munkát pedig szerdán folytathatja, míg az újonc Norris kedden és csütörtökön lesz a soros. A második hét beosztása kapcsán nem adott ki tájékoztatást a McLaren.
Racing Point: A Force India hamvain felépült Racing Point sokak meglepetésére nem Lance Stroll-t, hanem Sergio Pérezt ülteti először autóba. A mexikói szerepet kap szerdán is, míg a kanadai kedden és csütörtökön kerül sorra, ami az autó tesztelését illeti.
Red Bull: A Red Bullnál eléggé feketén-fehéren vázoltak fel a helyzetet: nemhogy nem alkalmaz a Milton Keynes-i együttes egy harmadik versenyzőt is a tesztek erejéig, de még a napokat sem bontja ketté. Ennek értelmében mindkét versenyzőnek négy-négy nap jut majd, a táncot pedig Max Verstappen nyitja, aki aztán szerdán is megmozgatja a csapat első Honda-motoros autóját, amit kedden és csütörtökön Pierre Gasly vehet át.
A négyszeres konstruktőri bajnoki alakulat újdonsült igazolása a második héten szintén keddre és csütörtökre lett beosztva, míg ötszörös nagydíjgyőztes holland csapattársa szerdán és pénteken gyűjtheti a kilométereket az álcafestésbe bújtatott RB15-ös volánjánál.

Renault: A Renault a Mercedeshez hasonló beosztást dolgozott ki, aminek értelmében hétfőn és szerdán Nico Hülkenberget illeti meg a kezdés joga, kedden és csütörtökön pedig Daniel Ricciardo kapja meg a délelőtti etapot az R.S.19-essel. Értelemszerűen az ebédszünet alatt aztán cserélnek.
Toro Rosso: A Red Bull-fiókcsapatnál a harmadik esélyt is megkapó Daniil Kvyat vezetheti az STR14-et hétfőn és szerdán, kedden és csütörtökön pedig az első Forma-1-es kilométereit is mindössze néhány nappal ezelőtt teljesítő Alexander Albonra kerül a sor.

Williams: A grove-i istálló az előszezon előrehaladtával egyre nehezebb helyzetbe kerül. A FW42 építésének csúszása miatt eleinte csak a hétvégére tervezett shakedownról kellett lemondania a csapatnak, azonban vasárnap délelőtt a csapatfőnök-helyettes, Claire Williams bejelentette, hogy még hétfőn sem láthatjuk pályán a 2019-es autót.
A hétfői napon a két állandó versenyző, Robert Kubica és Russell osztozott volna, jelen állás szerint keddre Russell és a hivatalos tesztpilóta, Nicholas Latifi van beosztva, míg szerdán a kanadai Kubicával osztozik a terepmunkán, csütörtökön pedig ismét a két főállású pilóta viheti pályára az FW42-est.

Menetrend és közvetítések
A tesztnapok reggeli szakasza 9:00-tól 13:00-ig, a délutáni pedig 14:00-tól 18:00-ig tart, a kettő között van egy egyórás ebédszünet.
Akik pedig nem csak szöveges formában szeretnének értesülni a fejleményekről, azoknak jó hírünk van, ugyanis az első tesztsorozatot végig élőben adja az F1 TV alkalmazás – annyi, hogy elő kell fizetnie a Pro csomagra, ami 7,99 eurót kóstál egy hónapra. A második kollektív teszt folyamán minden nap egy 1 órás összefoglaló anyagot láthatunk.
Az Egyesült Királyságban hasonló lehetőségeket a Sky Sports F1 kínál még.
A Braking News Motorsport pedig minden egyes nap végén részletes szöveges összefoglalóval jelentkezik.
Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool, Alfa Romeo Racing / Twitter, Mercedes-AMG F1 / Twitter, Renault F1 Team / Twitter, Toro Rosso / Twitter, ROKiT Williams Racing / Twitter
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal