Daniel Ricciardo átigazolása és Fernando Alonso távozása dominóeffektust idézett elő a 2019-es pilótapiacon – hamarosan bejelenthetik azt is, hogy hol folytatja Carlos Sainz és Pierre Gasly.
Az elmúlt hetekben két olyan bejelentés is napvilágot látott, amely – úgy néz ki – alapos kavarodást okozhat a pilótapiacon: az egyik ilyen Daniel Ricciardo Renault-hoz való igazolása volt, a másik meg Fernando Alonso távozása. Ezek miatt ugyanis felszabadult egy ülés a McLarennél és a Red Bull-nál is – ennek kapcsán pedig a motorsport.com megtudta, hogy Fernando Alonso helyét a wokingi gárdánál honfitársa, Carlos Sainz veheti át, míg az élcsapathoz Pierre Gasly érkezhet Max Verstappen csapattársaként. Utóbbinak hátterében az is állhat, hogy néhány héttel ezelőtt a holland versenyző már benyújtotta vétózási szándékát korábbi csapattársának esetleg leszerződtetését illetően.
Sainz az első három Forma-1-es szezonját a Red Bull fiókcsapatánál, a Toro Rossónál töltötte el, majd az energiaitalos gárda kölcsönadta a Renault-nak. Azonban azzal, hogy a franciák bejelentették, hogy a következő évben Ricciardo és Nico Hülkenberg kettősével lesznek ott a rajtrácson, egyértelművé vált, hogy a spanyolnak az év végeztével távozni kell Enstone-ból. Azonban egyelőre Sainz nem léphet semmit, mert szeptember végéig opciós szerződés köti a Red Bull-hoz. Nem egyszerű a spanyol helyzete, ugyanis az eddigi sajtóértesülések alapján nem ő az első számú esélyes arra, hogy átvegye Ricciardo helyét az anyacsapatnál, a Toro Rossóhoz pedig aligha térne vissza, mert az neki egyértelmű visszalépés lenne.
Így a legvalószínűbb forgatókönyv az, hogy Sainz ahhoz a McLarenhez távozik, amely már hosszú hetek óta árgus szemekkel figyeli őt, átvéve Alonso ülését. A csapattársa pedig a wokingi gárda fiatal üdvöskéje, a Forma-3-as Európa-bajnok és Forma-2-es élmenő Lando Norris lehet – itt azonban van még egy csavar a történetben, merthogy a McLaren lecsapta a Toro Rosso kezéről a technikai igazgató James Keyt. A Red Bull pedig csak abban az esetben hajlandó megengedni azt, hogy a szakember idejekorán munkába álljon Wokingban, amennyiben cserébe megkapja Norrist, aki ebben az esetben a Toro Rossónál folytathatná.
S hogy még bonyolultabbnak látszódjon a történet, az uborkaszezon közepette már olyan spekulációkat is lehetett olvasni, hogy a vártnál gyengébb teljesítménye miatt a McLaren azonnali hatállyal meneszti belga pilótáját, Stoffel Vandoorne-t, aminek értelmében a spái fordulótól fogva Norris lenne Alonso csapattársa az év végéig.
Amennyiben pedig Vandoorne kegyvesztetté válik a McLarennél, a legjobb esetben is csak a Toro Rossónál vagy a Saubernél találhatna állást – utóbbit a korábbi, ART Grand Prix-s főnöke, Frederic Vasseur irányítja, de a hinwili alakulatnál sem egyszerű a szituáció… Ugyanis a svájci együttes üléseire esélyes egy rakás ferraris kötődésű versenyző, nevezetesen Charles Leclerc, Antonio Giovinazzi és Kimi Räikkönen, továbbá ott van Marcus Ericsson is, aki az elmúlt években támogatói révén igencsak jelentős részben járult hozzá a csapat büdzséjéhez.
Fotó: Zimbio
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.