F1 - HIVATALOS: ALONSO 2018 VÉGÉN TÁVOZIK A FORMA-1-BŐL

fernando_alonso_f1_grand_prix_france_previews_qf0m82uevptx.jpg

Fernando Alonso kedden délután bejelentette, hogy a 2018-as szezon végeztével hátat fordít a száguldó cirkusz családjának.

17 évvel ezelőtt, 2001-ben ejtette meg a Forma-1-es debütálását Fernando Alonso, akit manapság sokan már csak Spanyol Szamuráj néven emlegetnek, miután kitartása, valamint küzdeni akarása sosem volt megkérdőjelezhető. A következő szezonban a Benettonhoz nyergelt át tesztversenyzőnek, majd 2003-ban visszatért a királykategóriába a Renault gyári versenyzőjeként. Az első sikerek már egészen korán érkeztek, ugyanis előbb Malajziában pole-t és dobogót szerzett, a Magyar Nagydíj pedig pályafutása első győzelmét is elkönyvelhette.

Fernando Alonso gyorsan felkapaszkodott az F1 ranglétráján: negyedik szezonjában minden idők legfiatalabb bajnokává avanzsált. | Fotó: F1, Flickr, Reddit

Az 1981-es és ovideói születésű autóversenyző volt az, aki pontot tudott tenni az öt éven tartó Michael Schumacher-éra végére azzal, hogy 2005-ben legyőzte a bajnoki címért vívott harcban későbbi csapattársát, Kimi Räikkönent, ezzel minden idők legfiatalabb világbajnokává avanzsálva. Egy évvel később ismét felülhetett a trónra.

2007-re aztán csapatot váltott: a McLarenhez igazolt, ahol az újonc Lewis Hamilton csapattársa lett. Talán még a spanyol sem gondolta, hogy a brit versenyzőtárs legyőzése ekkora kihívást fog jelenteni annak ellenére, hogy akkor a személyében egy újdonsült GP2-bajnokról volt szó. Így kettejük viszonya hamar elmérgesedett, s már-már rivalizálássá fajult – ennek köszönhetően Kimi Räikkönen mindkettőjük elől el tudta happolni a bajnoki címet.

Ennek következtében Alonso egy évvel később visszatért a Renault-hoz, amely ekkorra már versenyképtelenné vált, főleg, ami a világbajnoki címet és a futamgyőzelmeket illeti. Mindennek ellenére a spanyol nyerni tudott két versenyt is. Viszont ekkortájt kezdetét vette a spanyol vesszőfutása, ami a sorozatos sikertelen átigazolásokat illeti.

fernando_alonso_f1_grand_prix_singapore_race_ktdjsfijpd-x.jpg

A végsőkig küzdve kétszer is majdnem bajnok lett a Ferrarinál. | Fotó: Zimbio

Ugyanis a ferraris kalandja – amely 2010-től 2014-ig tartott – sem lett sikersztori, noha 2010-ben és 2012-ben egészen az utolsó futamig harcban volt az összetettbéli elsőségért, ám Sebastian Vettelt és a Red Bullt egyik alkalommal sem tudta legyőzni. Eközben Alonso és a Ferrari viszonya is viharos lett, kiváltképp azok után, hogy az olasz istálló teljesen versenyképtelenné vált a Mercedesszel és a Red Bull-lal szemben azt követően, hogy bevezették a sportágban a V6-os hibridhajtású erőforrást.

2015-re viszont váratlant húzott Alonso: visszatért a McLarenhez, amely éppen lecserélte a Mercedes motorjait a Honda termékeire. Az ezt követő három idény rémálomszerűen alakult a számára, ugyanis a Honda-erőforrás mind a teljesítmény, mind a megbízhatóság szempontjából messze elmaradt a várakozásoktól… Olyannyira, hogy Alonso nem egyszer fogalmazott meg nyilvános kritikát a japán gyártóval szemben – ezen alkalmak közül a legemlékezetesebb kétségkívül az volt, amikor a Japán Nagydíj, tehát a Honda hazai versenyén nemes egyszerűséggel GP2-es motornak titulálta a hajtásláncot.

Előbb-utóbb pedig a McLaren is megelégelte a Honda bukdácsolását, aminek az lett az eredménye, hogy a tavalyi év végeztével a felek útjai különváltak: a McLaren a Renault-val, a Honda meg a Toro Rossóval bútorozott össze. Azonban a motorváltás sem hozta meg a Kánaánt Wokingba, amelynek alapján arra lehet következtetni, hogy az elmúlt évek sikertelenségéért nem csak a Honda-motor volt hibás, hanem az is, hogy a McLarennél strukturális és karosszériás problémák is felmerültek.

fernando_alonso_canadian_f1_grand_prix_practice_epouscj6iffx.jpg

Alonso utolsó F1-es éveire ez a kép volt a jellemző: bajnokhoz méltatlan zárás... | Fotó: Zimbio

Pech, vagy karma… Talán még maga Fernando Alonso sem tudná megválaszolni, hogy egy kétségtelenül kiváló versenyző pályafutása hogyan siklott ki annyira, hogy legutóbb öt évvel ezelőtt, a Spanyol Nagydíjon láthattuk utoljára a dobogó legfelső fokán…

Mindenesetre bekövetkezett az elkerülhetetlen, és kedden délután a McLaren-Renault versenyzője bejelentette, hogy 2019-ben már nem lesz jelen a Forma-1 rajtrácsán, többmillió rajongó nagy-nagy bánatára.

Fernando Alonso on Twitter

Dear F1 ..... https://t.co/G9ZzdMwgMn

„Itt az ideje egy komolyabb változásnak és annak, hogy tovább lépjek az után a 17 varázslatos esztendő után, amelyet ebben az elképesztő bajnokságban töltöttem. Minden egyes percét élveztem ezeknek a hihetetlen idényeknek, s nem tudok eléggé megköszönni azoknak az embereknek, akik különlegessé tették” – idézi Fernando Alonso szavait a McLaren sajtóközleménye. – „Még hátravan néhány nagydíj az idei szezonból, amelyeken minden eddiginél nagyobb elszántsággal és szenvedéllyel fogok részt venni.”

„Aztán meglátjuk, mit hoz a jövő: új és izgalmas kihívások vannak kilátásban. Éppen életem egyik legboldogabb időszakát élem, de muszáj új kalandok után néznem” – tette hozzá a spanyol, aki végül a csapatának köszönetet mondani sem volt rest: „Mindenkinek köszönetet akarok mondani a McLarennél, a szívem örökké a csapattal marad. Tudom, hogy a jövőben erősebben és jobban fognak visszatérni a jövőben; ez pedig remek pillanat lenne számomra a visszatérésre, ami boldoggá tenne engem. Remek kapcsolatokat építettem ki fantasztikus emberekkel a McLarennél. Megadták számomra a lehetőséget, hogy kitárjam a látókörömet, s más kategóriákban is versenyezhessek. Úgy érzem, sokkal komplettebb pilóta vagyok, mint korábban.”

„Szilárd döntést hoztam hónapokkal ezelőtt. Mindenekelőtt köszönetet szeretnék mondani Chase Carey-nek és a Liberty Mediának, amiért annyi erőfeszítést tettek értem, ahogyan mindenki másnak is, aki ebben az időszakban kapcsolatba lépett velem. Végül pedig köszönök mindent korábbi csapataimnak, csapattársaimnak, versenytársaimnak, kollégáimnak, partnereimnek, az újságíróknak és mindenki másnak, akivel a Forma-1-es pályafutásom során együttműködtem. És külön köszönetet szeretnék mondani a rajongóimnak. Biztos vagyok benne, hogy a jövőben ismét találkoznak útjaink” – zárta gondolatait a 37 éves spanyol.

fernando_alonso_f1_grand_prix_germany_s_t1tqjy4emx.jpg

Már csak 8 futam, és a végéhez ér egy nagyon hosszú pályafutás.. | Fotó: Zimbio

A kétszeres világbajnok minden idők második legtapasztaltabb pilótájaként tarthatnak majd számon a szezon végeztével a Forma-1-ben, mivel, ha a hátralévő versenyeken rajthoz áll, összesen 311 futamrészvételt jegyezhetnek majd a neve mellett – ezzel pedig már csak Rubens Barrichello lenne előtte a listán a 322 versenyével, de Michael Schumachert és Jenson Buttont még megelőzheti. Idáig 32 nagydíjat nyert, 97 alkalommal állhatott dobogóra, huszonkétszer indulhatott a pole-ból, 23 alkalommal futotta meg a leggyorsabb és 1893 világbajnoki egységet gyűjtött.

Az pedig egyelőre kérdéses, hogy mit hoz Fernando Alonso számára a jövő. Szem előtt tartva a Monacói Nagydíjon, a Le Mans-i 24 óráson, valamint az Indy 500-on aratott győzelmet magába foglaló Tripla Koronát, a spanyol előbb az IndyCarban próbálta ki magát tavaly, amikor rajthoz állt a népszerű 500 mérföldes versenyen – hiába vezette azonban a futamot, körülbelül 20 körrel a leintés előtt félre kellett állnia műszaki hiba miatt… Idén nem térhetett vissza Indianapolisba, viszont a Forma-1 mellett a WEC-ben is állandó jelleggel versenyezhet: Alonso a Toyota LMP1-es csapatának színeit képviseli Kazuki Nakajima és Sébastien Buemi csapattársaként – eddig pedig a trió a spái hatórás futamon, illetve a Le Mans-i 24 óráson is győzelmet aratott. Ezzel már csak tengerentúli siker hiányzik ahhoz, hogy beteljesüljön az Alonso-terv.

Emellett egy másik kérdőjel is fennáll: ki lesz Alonso utódja a McLarennél? Egyáltalán kik fogják alkotni a nagy múlttal bíró wokingi gárda jövő évi felállását? Ugyanis, amennyiben hihetünk a korábbi híreknek, egyáltalán nem mondható betonbiztosnak Stoffel Vandoorne helye a csapatnál… A sajtóhírekben pedig egyre gyakrabban emlegetik a Forma-2-es bajnokság egyik élmenőjének, Lando Norrisnak a nevét, ámbár vele kapcsolatban azt is hallani, hogy akár még a Toro Rossónál is kiköthet, amiért a McLaren a Red Bull beleegyezése nélkül csábította el a faenzai gárda technikai igazgatóját, James Key-t. Sőt, az egyik ülésre akár még Carlos Sainz is lehet a befutó, mivel az már biztossá vált, hogy Daniel Ricciardo érkezése miatt az év végén távoznia kell a Renault-tól – emellett az is felmerült, persze, csak spekuláció szintjén, hogy a Red Bull-nál versenyző Max Verstappen mindenáron meg akarja vétózni azt, hogy újra a fiatal spanyol legyen a csapattársa.

Fotó: Zimbio

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1714181113

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása