Nagyobb volumenű következtetéseket egyelőre nem érdemes levonni a szabadedzésekből, estére ráadásul az eső is eleredt – mindenesetre mindkét gyakorláson az első tízben zárt egy magyar versenyző.
Miután a hétvégi a 24 órás verseny adja a program gerincét a Nürburgring Nordschleifén, már csütörtökön jelenése volt a pályán a WTCR mezőnyének. Két szabadedzéssel indult a nyitóhétvége, a versenyzők dolgát pedig egyáltalán nem könnyítette meg, hogy ezeket eltérő körülmények között bonyolították le: a délutáni órákban még száraz pályán körözhettek, az esti második edzésen viszont 180 fokos fordulatot vett az időjárás.
Mindenesetre már a délutáni első edzésen sikerült bemenni 9 perc alá: a regnáló bajnok Yann Ehrlacher zárta az élen az FP1-et, a Lynk & Có-val 8:57.720-as időt futva több mint 1,2 másodpercet adott márkatársának, Thed Björknek a 25 kilométeres pályán. Hajszállal a 2017-es világbajnok mögött a hazai pályán versenyző Luca Engstler végzett a harmadik helyen – a Hyundai német pilótája intenzív holtszezon mögött áll, erről a Braking News Motorsportnak is mesélt.
Legjobb hondásként és a negyedik helyen nyitott Tassi Attila, a tavaly már kétszer – egyszer a Zöld Pokolban – dobogóra álló magyar pilóta lemaradása majdnem két másodperc volt, így majd’ négy tizedmásodperccel utasította maga mögé argentin márkatársát, Néstor Girolamit. A Zengő Motorsport kvartettjéből Mikel Azcona kezdett a legjobban, a hatodik időt autózta a spanyol – Jordi Gené, Rob Huff és Boldizs Bence eközben a 19-21. pozíciókban sorakoztak fel, de utóbbi hangoztatta is a hétvégét megelőzően, hogy a túlélés lesz a cél számára ezen a hétvégén.
Azcona mögött a legjobb tíz sorrendje Santiago Urrutiával (Lynk & Co), Tiago Monteiróval (Honda), Nathanaël Berthonnal (Audi) és Yvan Muller (Lynk & Co) vált teljessé. Michelisz Norbert a 11. idővel zárt, csapattársa, Gabriele Tarquini azonban csak 17. lett. A negyedik Hyundai-jal Jean-Karl Vernay egyetlen mért kört sem teljesített mechanikai problémák miatt.
Összességében eseménytelen alakult az első gyakorlás, egészen az utolsó két percig, amikor Yvan Muller összetörte az autóját: a négyszeres világbajnok a Hatzenbachnál hibázott, ez pedig a 40 perces idő előtti végét jelentette.
Az első szabadedzés végeredménye:
Zivatarok szórták meg a pályát a köztes időben, így több hosszabb szakasz is vizes, egyes részek viszont szárazak maradtak, így például Azcona és Esteban Guerrieri (Honda) vegyes rakatott fel slick- és esőgumikat. Az időjárási viszonyok romlásával Frédéric Vervisch viszonylag hamar bebiztosította magának az edzéselsőséget, de 9:44.908-as ideje értelemszerűen jócskán elmaradt az FP1-es szintidőtől.
A szeszélyes körülmények azonban még a belgát is megtréfáltak, aki a Karussellnél, míg csapattársa, Gilles Magnus a Döttinger Höhében vágta a palánknak a Comtoyou Racing Audiját. Luca Engstler lett a második Vervisch mögött, a harmadik helyre pedig Michelisz zárkózott fel a Hyundai-jal, és amíg már ő is több mint két szekundommal maradt el Vervischtől, a negyedik-ötödik helyen Monteiro és Urrutia hátránya már alulról súrolta a hat másodpercet.
Hogy mennyire nem érdemes vaskosabb következtetéseket levonni a csütörtöki napból, jól mutatja, hogy a legjobb tíz végén Tassi és Azcona már közel 15 másodperccel volt lassabb. A Zengő Motorsport Drivers’ Academy párosát alkotó Jordi Gené és Boldizs Bence a 18., illetve a 21. helyen végzett. Így az, hogy mire képes Michelisz Norbiék alatt az új Elantra, illetve mennyire tudja jól kezdeni a szezont Tassi Attila, érdemben a pénteken 14:05-kor kezdődő időmérő edzésen derülhet ki, melyet a Sport 1 közvetít élőben.
A második szabadedzés végeredménye:
Fotó: Florent Gooden, Alexandre Guillaumot / DPPI (FIA WTCR Media)
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.