A túraautó-világkupa 2021-es szezonját megelőzően Michelisz Norbertet faggattuk – az esélyei mellett a BoP-ről és csapatáról is kérdeztük. Egyelőre visszafogottan tekint előre a tavalyelőtti világkupagyőztes.
Tekintettel arra, hogy a hétvégén elrajtol az új idény a Nürburgring Nordschleifén, egész napos, csoportos videóinterjú-lehetőséget hirdetett a média számára a WTCR. Oldalunk is részt vett az online eseményen.
„Nehéz ezt megmondani” – kezdte Michelisz a Braking News Motorsport arra irányuló kérdésére, hogy készen áll-e a visszavágásra 2021-ben a tavalyi év és annak minden nehézsége után. – „Természetesen az a célunk, hogy javuljunk az előző évhez képest, de biztos vagyok benne, hogy más csapatok és versenyzők is teszteltek, és mindnyájan jó munkát végeztek. Új autóval mindig lehetetlen meghatározni a pontos céljainkat, de biztos vagyok benne, hogy megcsináltuk a házi feladatot.”
Őszintén szólva: egy olyan bajnokságban, mint amilyen ez, mindig az utolsó tized- vagy ezredmásodpercért harcolsz. Előfordulhat az is, hogy az egyik versenyen még elöl vagy, a következőn viszont már hátul
– folytatta a Hyundai 2019-es bajnoka. – „Az az érzésem, hogy ez az év újra arról fog szólni, hogy konzisztensnek és okosnak kell lenni, akkor is versenyben kell maradnunk, ha nem a miénk a legjobb autó. Próbálok okosan versenyezni és kihasználni az esélyeimet. Jó tanárom volt, és szerintem ez lehet a kulcs, hogy az idei évünk jobban sikerüljön a tavalyinál.”
A héten a csapat köntösébe öltöztetve is bemutatták Micheliszék Elantráját – nagy változás nincs a tavalyi évhez képest. | Fotó: BRC Racing Team
Kedvező BoP-értékeket kapott WTCR-bemutatkozása előtt a Hyundai Elantra N TCR: a mezőny többségével megegyező motorhangolás mellett a gyári minimumsúlyon futhatnak Michelisz Norberték, ami 1265 kg-ot jelent, míg az i30-asnak plusz 40 kilót kellett cipelnie. Szintén jó hír a dél-koreai márka szempontjából, hogy a korábbi 90 helyett 80 mm-es hasmagasságot állíthatnak be, akárcsak az Audi vagy a nagy rivális, a Lynk & Co. „Ahogyan azt már mondtam, nem tudjuk, hogy mit csináltak a többiek” – felelte annak kapcsán a magyar pilóta, hogy az új teljesítménybalansz-számok mellett jobb helyzetben érzik-e magukat, majd hozzátette:
Papíron jónak kell lennünk.
Meglátása szerint lehetetlen jelenleg megállapítani, mire lesz ez elég, hiszen a Nordschleife egy speciális helyszín. „Talán most a legnagyobb a bizonytalanság az erőviszonyokkal és az új autónkkal kapcsolatban. Próbálok úgy hozzáállni a szezonhoz, hogy fejben mindenre felkészülök: a legjobbra és a legrosszabbra is” – jegyezte meg, a Nemzeti Sport későbbi kérdésére reagálva. – „Hogy lesz-e esélyünk a bajnokságért küzdeni, az nagyjából a portugáliai hétvége után fog kiderülni.”
Minden eshetőségre igyekszik felkészülni Michelisz az új szezon előtt. | Fotó: Paulo Maria / DPPI (FIA WTCR Media)
Az Eurosport Hungary felvetése kapcsán viszont megerősítette, a rajtokkal kapcsolatos problémákat sikerült megoldani, érzései alapján jobbak a rajtok az új autóval. „Itt sem feltétlenül arra kell gondolni, hogy tavaly mindig rosszul rajtoltunk, hanem arra, hogy nagy volt a különbség a rajtjaink között. Néha sikerült, néha nem, de úgy érzem, ezt a hiányosságot az idei évre kiküszöböltük” – mondta, ugyanakkor utalt arra, hogy nehéz szezonkezdetre számít.
„Biztos vagyok benne, hogy nem lesz az, mint ami tavaly volt” – tette hozzá Michelisz csapattársa, Gabriele Tarquini. A 2009-es WTCC- és 2018-as WTCR-bajnok utána gyorsan pontosított: „Úgy értem, hogy tavaly nagyon gyenge szinten kezdtünk. Eleinte 2,5 másodperccel voltunk lassabbak a pole-időnél. Annyi bizonyos, hogy frusztráló egy év volt. Roppant nehéz helyzetben voltunk, ugyanis általában a mezőny végén és az eredménylista alján voltunk.”
Minden jel arra utal, hogy számolni kell a Hyundai javulásával – kérdés, hogy ez mire lesz elég a riválisokkal szemben. | Fotó: Paulo Maria / DPPI (FIA WTCR Media)
Hogy versenyzőként mennyire lesz elégedett Michelisz az idei évben, az csak a következő hónapokban fog kiderülni, csapatvezetőként és mentorként már most is büszkeség tölti el. Csapata, a M1RA számára ugyanis már április elrajtolt a szezon a Swift Cup Europe-ban: a magyar versenyző által felfedezett Bucsi Attila két futamot is nyert már a szezonban, de a koronavírus-fertőzése után az évet csak a Red Bull Ringen kezdő Báldi Gergő, a #NextMichelisz győztese is dobogóra állt már.
„Nagyon elégedett vagyok a srácokkal, büszke vagyok rájuk. Azt látom rajtuk, hogy nagyjából mindent megfogadnak, amit tanácsként kapnak, és ez nagyon fontos, pláne azért, mert borzasztóan fiatalok” – értékelt pozitívan Michelisz, hozzátéve, hogy az utóbbi két-három évben kivonta magát a csapat napi dolgaiból, inkább mentorként funkcionál. – „Ebben a korban még messze nem versenyeztem, és pontosan tudom, mennyire nehéz, főleg ezeket a mélyebb, vezetéstechnikával kapcsolatos dolgokat nemcsak meghallani, hanem meg is érteni.”
Michelisz felfedezettjei jeleskednek az alsóbb kategóriában – a 13 éves Bucsi Attila sem kivétel, sőt már két győzelme is van. | Fotó: Murányi Gábor / SpeedLight Photo Agency (Főnix Motorsport sajtóközlemény
Nyitókép: Paulo Maria / DPPI (FIA WTCR Media)
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.