A Hungaroring E-Sport Bajnokság és a WTCR Esports bajnoka, Báldi Gergő lesz a M1RA egyik versenyzője 2021-ben: a szimulátorbajnokságot követő hónapok folyamán az egykori Hankook Racer Cup-induló bizonyult a legjobbnak.
Közel 4500-an próbáltak szerencsét, hogy bejussanak a Hungaroring E-Sport Bajnokság mezőnyébe, ez a lehetőség azonban csak 39 résztvevőnek adatott meg, közülük pedig az első öt helyezett jutott tovább a kiválasztás döntő szakaszába. Báldi Gergőre, Nagy Dávidra, Pinczés Ádámra, Csuti Zoltánra és Leitner Norbertre egy több héten át tartó személyes, fizikai és elméleti felmérés várt. Az ötös a Fit4Race-nél kezdett, az első kört követően Leitner esett ki az esélyesek közül.
A válogató következő helyszíne a Hungaroring volt – ahol nem mellesleg nyáron láttuk is a csapat egyik kamionját a paddock végében árválkodni, amikor a Révész TRT csapatbemutatóján jártunk –, itt előbb egy kupás Suzuki Swifttel bizonyíthattak a döntősök, de a jogosítvánnyal sem rendelkező Nagy Dávid esetében nem találták biztonságosnak a folytatást, így a M1RA Esports szimulátorosa számára ezen a ponton véget ért a #nextMICHELISZ-program.
Mielőtt a döntőben maradt három szimulátoros átülhetett volna a Hyundai i30 N TCR-be, a bemelegítés folyamán hosszú koncentrációkiesésre figyeltek fel Pinczés Ádámnál, így harmadikként számára fejeződött be a pilótacasting. A Báldi-Csuti párharcban végül az döntött, ki hibázik először – legyen szó akár egyetlen elfékezésről vagy a pályahatárok egyszeri megsértéséről. Márpedig a két M1RA-s kötődésű e-sportoló közül elsőként Csuti sodródott le négy kerékkel a pályáról, így Báldi Gergő lesz a M1RA egyik 2021-es versenyzője.
Michelisz Norbert csapata azzal egyidőben, hogy beharangozta a kiválasztás folyamatát bemutató, a Sport 1-en műsorra tűzött dokumentumfilmet, jelezte, hogy arról később dönt a csapat annak alapítójával együtt, hogy melyik sorozatban indulhat a 25 éves magyar, aki idén a Hungaroring E-Sport Bajnokság mellett az Esports WTCR két kiírását is magabiztos fölénnyel húzta be.
Az elmúlt években a szimulátorozásban sikert sikerre halmozó Báldi azon kevesek egyike volt, aki már rendelkezik versenyzői tapasztalattal. Évekkel ezelőtt ugyanis eredményesen szerepelt a néhai B3 Racing tehetségkutatóján is, így 2015-ben bemutatkozhatott a Hankook Racer Cupban, olyan versenyzők között bizonyíthatott, mint Tim Gábor, Nagy Dániel vagy Nagy Norbert. Végül debütáló szezonját a negyedik helyen zárta a bajnokságban, négy dobogós helyezést szerezve az év folyamán.
A téli hónapokat azonban felkészülés helyett rehabilitációval kellett töltenie, mert 2015. december 13-án egy súlyos közúti balesetben eltört a karja és az állkapcsa. Ennek ellenére 2016-ban visszaülhetett a Suzukiba, amit immár a George Racing Team készített fel, de továbbra is a B3 Racing színeiben versenyzett. A Zengő Motorsport felfedezettje, idén a WTCR-ben bemutatkozó Boldizs Bence előtt 40 ponttal végezve, hét győzelemmel lett bajnok Báldi, amivel az Autósport Évkönyv TOP50 magyar autóversenyző listáján a 13. helyet érdemelte ki.
Ezt követően pályafutása főként az online éterre összpontosult, miután a B3 Racing megszűnésével ülés nélkül maradt, azóta egyszer kóstolhatott bele a ralikrosszba. 2021-ben viszont kap egy második esélyt…
Aki esetleg lemaradt a Sport 1-es vetítésről, a #nextMICHELISZ dokumentumfilmet Michelisz Norbert és a M1RA Facebook-oldalán is visszanézheti, ezeken a felületeken később is elérhető lesz. (Kattints a „Megtekintés a Facebookon” opcióra!)
Fotó: Xavi Bonilla / DPPI (FIA WTCR Media)
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.