Az újabb vizsgálatok alapján meggyőződése a Ferrarinak, hogy Charles Leclerc szombati balesete vezetett ahhoz a meghibásodáshoz, amely miatt a monacói nem tudott rajthoz állni a versenyen.
A Formula–1-es Monacói Nagydíj hétvégéje jórészt Charles Leclerc folytatódó hazai átkáról is szólt: a Ferrari versenyzője megnyerte az időmérőt, annak végén azonban az Uszodánál csúnyán összetörte az autóját – mint az a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) vizsgálata során kiderült, nem szándékosan okozta a balesetet.
Sokáig kérdéses volt, hogy elfoglalhatja-e az első rajtkockát Leclerc, végül a Ferrari mindent rendben talált a sebességváltónál. Az öröm viszont nem tartott sokáig, a rajtrácsra kivezető körén ugyanis a monacói jelezte, hogy még mindig probléma van a Ferrarival – így számára még azt megelőzően véget ért a verseny, hogy az elkezdődött volna.
Not how Charles Leclerc would have expected to take his eighth pole position �#MonacoGP �� #F1 pic.twitter.com/1Dq2Sg4Y7Q
— Formula 1 (@F1) May 22, 2021
A leintést követően Mattia Binotto csapatfőnök arról beszélt, hogy a bal oldali kardántengely hibásodott meg, amit viszont nem ellenőriztek a viszonylag alaposnak mondott vizsgálat keretében. Hétfőn reggel újabb vizsgálatot folytattak Leclerc SF21-esén, melynek során – a Motorsport.com értesülései szerint – bebizonyosodott, hogy a műszaki probléma összefüggésben áll a balesettel, sőt kiderült, hogy a hajtókarcsapágy az, ami a monacói vesztét okozta.
A csapat adatai szerint az elem még megfelelően működött, amikor Leclerc elhagyta a bokszutcát, a gondok a 6-os kanyarnál jelentkeztek, vélhetően annak következtében, hogy a becsapódás ereje átterjedt az autó bal oldalára is. Mindenesetre a Ferrari felül fogja vizsgálni folyamatait, és ahol lehet, fejleszteni is fogja azokat, hogy a jövőben nagyobb hatékonysággal derítsék fel a hasonló problémákat.
The heartbreaking moment �
— Formula 1 (@F1) May 23, 2021
Poor, poor Charles �#MonacoGP �� #F1 pic.twitter.com/Kac9MXf4Vo
Az már korábban nyilvánvalóvá vált, hogy nem a sebességváltó romlott el, vagyis nem kockáztatott azzal a Ferrari, hogy nem vállalta be az automatikusan öthelyes rajthelyes büntetést maga után vonó váltócserét.
Fotó: Mark Sutton / Motorsport Images (Pirelli F1 Media)
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.