A Nemzetközi Automobil Szövetség F1-es versenyigazgatója elárulta, a felügyelőtestület vizsgálta, hogy kizárható-e a szándékosság Charles Leclerc baleseténél.
Egyesekben déjà vu-érzések merülhettek fel a Formula–1-es Monacói Nagydíj időmérő edzésének hajrájában, Charles Leclerc ugyanis hibázott a Ferrarival, miután megfutotta a pole-időt. Jóllehet, a monacói esetében ez komolyabb autótöréssel is társult, míg a párhuzamként felhozott, korábbi esetekben nem. A monacói az első pillanattól fogva tagadta, hogy szándékosan okozott volna balesetet, ezzel blokkolva a többiek javítási kísérleteit – a riválisok is védelmükbe vették.
Not how Charles Leclerc would have expected to take his eighth pole position �#MonacoGP �� #F1 pic.twitter.com/1Dq2Sg4Y7Q
— Formula 1 (@F1) May 22, 2021
Így Leclerc-nek attól kellett félnie, hogy a sebességváltója menthető-e. Végül megtarthatta a pole-ját, ám nem ment vele sokra, mivel versenye már a rajtrácsra kivezető körön véget ért. Érdekes fejlemény derült ki ugyanakkor a Ferrari pilótájának balesete kapcsán: Michael Masi versenyigazgató megerősítette, hogy vizsgálta a Nemzetközi Automobil Szövetség, hogy kizárható-e a szándékosság – a folyamat során azonban bebizonyosodott, hogy nem volt alapja a feltételezésnek.
„A versenyirányítás azonnal vizsgálni kezdetet az incidenst, és eléggé világos volt számunkra, hogy az Uszoda-sikán első részén hibázott” – utalt arra Masi, hogy Leclerc már az ívbelső korlátot érintőre vette. – „Ránéztünk az adatokra, ellenőriztük a csapat kommunikációját, és nem gondolnám, hogy bármelyik versenyző belemenne abba, hogy ilyen körülmények között ilyen súlyos mértékű károkat, már csak az esetlegesen ebből fakadó következmények miatt sem.”
Schumacher anno lebukott, Rosberg tiszta maradt
Mint az Leclerc esete nyomán kiderült, sokan nem felejtették el a tizenöt évvel ezelőtt történteket, amikor Michael Schumachertől elvették a pole-t, amiért szándékosan parkolt le Ferrarijával a Rascasse-ban, ezzel gátolva, hogy a többiek – köztük legfőbb üldözője, Fernando Alonso – javítson az idején. Emiatt a németnek a bokszutcából kellett nekivágnia a versenynek, amit az ötödik helyen fejezett be egy észbontó iramú felzárkózást követően.
Sokaknak felszaladt a szemöldöke 2014-ben is, amikor Nico Rosberg csalogatta elő a sárga zászlókat, miután az utolsó másodpercekben elfékezte magát a Mirabeau-nál, ezzel meggátolva Lewis Hamiltont is abban, hogy esetlegesen legyőzze őt. A német azzal magyarázta az esetet, hogy a megszokott ponton fékezett, csak blokkoltak a kerekek, így inkább kieresztette a bukótérbe. Honfitársával és egykori csapattársával ellentétben őt nem találták bűnősnek, így megtarthatta az első rajtkockát, ahonnan rajt-cél győzelmet aratott.
via RaceFans
Fotó: Zak Mauger / Motorsport Images (Pirelli F1 Media)
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal