A Mercedes másolásával lebukott silverstone-i csapat visszavonta a rá kiszabott szankció enyhítése érdekében benyújtott fellebbezését.
Mint arról beszámoltunk, a 70. Évforduló Nagydíj hétvégén kiderült, hogy a Renault célt ért azzal, hogy a 2020-as szezon első versenyein szinte sportot űzött a Racing Point bemószerolásából. 15 konstruktőri pontjába és 400 ezer eurójába került a Racing Pointnak, hogy bebizonyosodott, hogy hátsó fékhűtőiket a Mercedes tervei alapján gyártották le. A silverstone-i csapat ezzel egy idén életbe lépett szabályt sértett meg, állítása szerint nem szándékosan.
Az ítélet miatt a fél mezőny fellebbezett, köztük a Racing Point is, utóbbi nyilván annak enyhítését szerette volna kiharcolni. A Concorde-megállapodásnak és annak köszönhetően, hogy a következő évtől jelentősen szigorítják a másolásra vonatkozó előírásokat, a legtöbben visszaléptek szándékuktól, még a korábbi élharcos Renault (jövő évtől Alpine) is, egyedüli csapatként már csak a Ferrari tart ki elhatározása mellett.
Ahogyan a RaceFans a vasárnap kora délutáni órákban beszámolt róla, a Racing Point is visszadobta a fellebbezését, magyarán elfogadja büntetését. „Örülünk, hogy a csapatoknak sikerült megállapodniuk, továbbá az FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) is tisztázta, a listázott és nem listázott alkatrészekre vonatkozó szabályozást” – idézi a portál a Racing Point közleményét.
Ezzel párhuzamosan a Nemzetközi Automobil Szövetség közzé is tette, mik számítanak listázott és nem listázott alkatrészek, és csakugyan a RaceFans tudomása szerint 2021-től már csak fényképek segítségével másolhatják egymást a csapatok, azaz nem használhatnak 3D-szkennereket és -kamerákat, valamint olyan szoftvereket, amik fényképeket majdnem kész tervrajzokká, modellekké alakítanak.
Fotó: Racing Point F1 Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal