F1: A Renault is visszalépett a Racing Point-ügyben

A Renault jelezte, hogy szeretné visszavonni a Racing Point büntetése kapcsán benyújtott fellebbezéseit. Azzal indokolják a fordulatot az enstone-iak, hogy az új Concorde-szerződés elég biztosítékot jelent nekik a hasonló ügyek megelőzésében.

e9f7-e64a-cf23-4cc6a89da237_6eccbc6d420479bd0ddbce02a344b674a3e04b77.jpg

Már az előszezoni teszten is sokak szemét szúrta a Racing Point 2020-as modellje, ugyanis az szinte megszólalásig hasonlít a Mercedes 2019-re autójára. A koronavírus-járvány miatti kényszerszünet alatt elült az ügy, de amint júliusban elrajtolt a Formula–1-es szezon, már a második versenyt követően felkorbácsolódtak a kedélyek a „Copy Point”-botrány körül.

A Renault a Stájer Nagydíjtól sorra nyújtotta be a fellebbezéseket az RP20-as szabályossága ellen, az enstone-iak meg voltak győződve arról, hogy a fékhűtők egy az egyben a tavalyi Mercedesről származnak. A 70. Évforduló Nagydíj hétvégéjén a Nemzetközi Automobil Szövetség helyt adott a Renault tiltakozásának: bebizonyosodott, hogy a Racing Point megszegte a sportszabályzatot a fékhűtők használatával, ezért a silverstone-i csapatot 400 ezer euróra büntették, konstruktőri pontjaiból pedig 15-öt levonták.

gp2006_132024ms2_2589-large.jpg

Ugyanakkor a Racing Point továbbra is használhatta a fékhűtőket, hiszen azok a technikai szabályzat szempontjából megfelelnek. Ez nagy port kavart a csapatok körében: a másolással vádolt csapat enyhítésért, míg több rivális – köztük a Renault, valamint a Ferrari, a McLaren és a Williams – szigorúbb büntetésért fordult a stewardokhoz. A McLaren és a Williams rövidesen visszalépett az ügytől, a Ferrari és a Renault azonban kitartott.

Kedd este, 21 óra után a Renault közleményt adott ki, melyben tudatta, hogy visszavonná fellebbezését, és ezt már jelezte is az FIA felé. Döntését azzal indokolja az enstone-i együttes, hogy az új Concorde-szerződés, amit nemrégiben valamennyi csapat aláírt, kellő biztosíték arra, hogy a bajnokság jövőjét ne a klónautók jelentsék.

„A döntéseken túlmenően a szóban forgó kérdések létfontosságúak voltak a Formula–1 integritását illetően, mind a mostani szezonban, mind pedig a jövőre nézve” – fogalmaz közleményében a csapat. – „Intenzív és konstruktív munka zajlott az FIA, a Renault, valamint a Formula–1 részvényesei között, ami konkrét előrelépést eredményezett a sportág eredetiségének megőrzése szempontjából, a sport- és a technikai szabályzat 2021-es versenyszezonra tervezett módosításain keresztül, megerősítve, milyen feltételeket kell teljesítenie egy csapatnak ahhoz, hogy konstruktőr legyen.”

„Elértük a stratégiai célunkat a Concorde-szerződés keretében, ami prioritásunk volt. Így a szezon eleji vitát magunk mögött kell hagynunk, hogy a mostani, intenzív és egyedi világbajnoki évad hátralevő részére összpontosíthassunk” – teszi hozzá a gyári csapat.

A RaceFans úgy értesült, a Ferrari továbbra is kitart elhatározása mellett, vagyis a Renault meghátrálásával sem zárult le az autómásolási ügy.

Fotó: Renault F1 Media, Racing Point F1 Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1216177126

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása