A Renault jelezte, hogy szeretné visszavonni a Racing Point büntetése kapcsán benyújtott fellebbezéseit. Azzal indokolják a fordulatot az enstone-iak, hogy az új Concorde-szerződés elég biztosítékot jelent nekik a hasonló ügyek megelőzésében.
Már az előszezoni teszten is sokak szemét szúrta a Racing Point 2020-as modellje, ugyanis az szinte megszólalásig hasonlít a Mercedes 2019-re autójára. A koronavírus-járvány miatti kényszerszünet alatt elült az ügy, de amint júliusban elrajtolt a Formula–1-es szezon, már a második versenyt követően felkorbácsolódtak a kedélyek a „Copy Point”-botrány körül.
A Renault a Stájer Nagydíjtól sorra nyújtotta be a fellebbezéseket az RP20-as szabályossága ellen, az enstone-iak meg voltak győződve arról, hogy a fékhűtők egy az egyben a tavalyi Mercedesről származnak. A 70. Évforduló Nagydíj hétvégéjén a Nemzetközi Automobil Szövetség helyt adott a Renault tiltakozásának: bebizonyosodott, hogy a Racing Point megszegte a sportszabályzatot a fékhűtők használatával, ezért a silverstone-i csapatot 400 ezer euróra büntették, konstruktőri pontjaiból pedig 15-öt levonták.

Ugyanakkor a Racing Point továbbra is használhatta a fékhűtőket, hiszen azok a technikai szabályzat szempontjából megfelelnek. Ez nagy port kavart a csapatok körében: a másolással vádolt csapat enyhítésért, míg több rivális – köztük a Renault, valamint a Ferrari, a McLaren és a Williams – szigorúbb büntetésért fordult a stewardokhoz. A McLaren és a Williams rövidesen visszalépett az ügytől, a Ferrari és a Renault azonban kitartott.
Kedd este, 21 óra után a Renault közleményt adott ki, melyben tudatta, hogy visszavonná fellebbezését, és ezt már jelezte is az FIA felé. Döntését azzal indokolja az enstone-i együttes, hogy az új Concorde-szerződés, amit nemrégiben valamennyi csapat aláírt, kellő biztosíték arra, hogy a bajnokság jövőjét ne a klónautók jelentsék.
Renault DP World F1 Team confirms that it has requested to withdraw the appeals lodged against the stewards’ decisions in relation to BWT Racing Point F1 Team’s brake ducts. pic.twitter.com/4jMHvU8oKC
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) August 25, 2020
„A döntéseken túlmenően a szóban forgó kérdések létfontosságúak voltak a Formula–1 integritását illetően, mind a mostani szezonban, mind pedig a jövőre nézve” – fogalmaz közleményében a csapat. – „Intenzív és konstruktív munka zajlott az FIA, a Renault, valamint a Formula–1 részvényesei között, ami konkrét előrelépést eredményezett a sportág eredetiségének megőrzése szempontjából, a sport- és a technikai szabályzat 2021-es versenyszezonra tervezett módosításain keresztül, megerősítve, milyen feltételeket kell teljesítenie egy csapatnak ahhoz, hogy konstruktőr legyen.”
„Elértük a stratégiai célunkat a Concorde-szerződés keretében, ami prioritásunk volt. Így a szezon eleji vitát magunk mögött kell hagynunk, hogy a mostani, intenzív és egyedi világbajnoki évad hátralevő részére összpontosíthassunk” – teszi hozzá a gyári csapat.
A RaceFans úgy értesült, a Ferrari továbbra is kitart elhatározása mellett, vagyis a Renault meghátrálásával sem zárult le az autómásolási ügy.
Fotó: Renault F1 Media, Racing Point F1 Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal