A Ferrari F1-es csapatfőnöke, Mattia Binotto elhintette, hogy az olaszok már mérlegelik az amerikai sorozatba történő csatlakozás lehetőségét.
Még másfél hónapon keresztül, július elejéig kényszerszabadságon van a Formula–1, de a koronavírus-járvány gazdasági hatásai miatt az már eldőlt, hogy az új szabálycsomagból egyedül a költségvetési plafont vezetik be, minden mást 2022-re halasztanak. 145 millió dolláros keretből gazdálkodhatnak a csapatok – néhány tétel, mint például a versenyzők gázsija, kivételt képez –, ez a nagyobb alakulatokat érintheti érzékenyen.
A költségek mellett azonban a munkaerőállományát is vissza kell szorítaniuk a csapatoknak, így a Ferrarinak is, amely a fájdalmas és költséges elbocsátások helyett az átcsoportosítást választaná. Az olaszok korábban már elhintették, hogy a GT-programon túlmutatóan nagyobb szerepet vállalnának a WEC-ben, de az IndyCar is felkeltette érdeklődésüket. A Ferrari lehetséges jövőbeni terveiről Mattia Binotto, a Formula–1-es program csapatvezetője beszélt.
Sean Bull Design
Amazing oppourtunity to work with @redbull and their Homestretch ser... ies on bringing all the liveries to life on GT Sport with some huge names taking part in the race this Thursday A glimpse here at some of the designs revealed so far All liveries being shared by the divers on their pages and in my story!
Így nézhetne ki a Ferrari IndyCar-autója – legalábbis Sean Bull látványtervei alapján.
„A Ferrari úgy érzi, társadalmi felelősségvállalással tartozik dolgozói iránt, így biztosra akarunk menni abban, hogy mindenkinek tudunk munkát biztosítani. Ezért elkezdtünk alternatív versenyprogramokat kiértékelni” – idézi a Sky Italia Binotto szavait.
„Megerősíthetem, hogy szemezünk az IndyCarral, ami jelenleg különbözik a mi kategóriánktól, de 2022-ben változni fognak a szabályok” – utalt arra, hogy az amerikai sorozatban 2022-től bevezetik a hibriderőforrásokat. – „Figyelünk más bajnokságokat, az endurance-versenyzést is, mint opciót. Próbálunk a lehető legjobban dönteni.”
Mindazonáltal a Ferrari szerepvállalási szándékaiba beleszólhat, hogy jelenleg az IndyCar szabályzata két motorgyártó (Honda, Chevrolet) és egy karosszériabeszállító (Dallara) jelenlétét engedélyezi, ezért az olaszoknak külön engedélyhez kellene folyamodniuk, hogy harmadik motorgyártóként csatlakozhassanak.
via F1i.com
Fotó: Hungaroring Média
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.