Zöld ágra vergődtek a Formula–1-es csapatok az alacsonyabb költségplafont illetően – mondta a Sky Sportsnak adott interjújában a bajnokság sportszakmai vezetője.
Már tavaly ősszel egyértelművé vált, hogy 2021-től elejét veszik a korlátlan költekezésnek az F1-ben, ennek pedig kiemelkedő jelentősége lett a koronavírus-járvány gazdasági hatásai miatt. Amíg a legtöbb szabályváltozást elhalasztották (legalább) 2022-re, a költségplafon a tervezettnél is drasztikusabban debütálhat a kiscsapatok ellehetetlenülésének elkerülése végett.
Eredetileg 175 millió dollárban korlátozták volna a csapatok költségvetését, de egyes csapatok elképzelései inkább a 100 millió dollár felé tendáltak volna. Ebbe viszont a Ferrari nem egyezett volna bele, így minden bizonnyal az arany középút, a 145 millió dolláros limit lesz a befutó – ezt Ross Brawn, a Formula–1 sportigazgatója is megerősítette. Hozzá kell tenni, hogy néhány tétel továbbra is kivételt képez, mint például a versenyzők bérezése.
„Eleinte azt akartuk elérni a költségplafonnal, hogy összerázza a mezőnyt. Úgy gondolom azonban, most már a (pénzügyi) fenntarthatóság a tét jelen helyzetben, a Formula–1 számára is ez jelenti a prioritást. Ez a nagycsapatoknak is annyira fontos, mint a kicsiknek” – nyilatkozta Brawn a Sky Sportsnak.
„Az üzenet világos: le kell faragnunk a kiadásokat. 175 millióról indultunk, pedig már ide eljutni is óriási harc után sikerült, a mostani krízisben 145 millióig sikerült lejjebb mennünk. Emellett továbbra is zajlanak az egyeztetések, miképpen tudnánk ezt tovább csökkenteni a következő években” – magyarázta.
Miután az első tíz versenyt halasztották vagy törölték a járvány miatt, várhatóan a július eleji Osztrák Nagydíjjal – eggyel vagy kettővel –, zárt kapuk mögött fog elrajtolni a 2020-as szezon. Természetesen a mostani válság a jövő évre szánt autók érkezését is késlelteti: Brawn szerint megoldható lesz, hogy 2022-ben érkezzenek az új autók, habár egyes csapatok a 2023-as korszakváltást preferálnák.
„Ezekkel a szabályokkal az lenne a célunk, hogy a sport gazdaságilag életképesebbé váljon az összetettség szempontjából. A mostani autók ugyanis nagyon komplexek, és minél többet költenek rájuk, annál gyorsabbak lesznek. Ezt ki kell egyenlítenünk, és olyan helyzetet teremtenünk, ahol nem a pénz az egyetlen követelménye annak, mennyire lesz bárki is versenyképes” – zárta mondandóját.
Fotó: Alfa Romeo Racing Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.