A Renault és a Haas is megszorításokat jelentett be, míg a Williams helyzete egyenesen siralmassá vált.
Megállíthatatlanul söpör végig a koronavírus-járvány hatásaként a gazdasági válság a világon, így a Formula–1-en. Nem tudni, hogy mikori kezdéssel és milyen menetrend szerint fogják lebonyolítani a 2020-as szezont, mindenesetre a csapatok komoly pénzösszegektől esnek el minden egyes verseny halasztásával. Így hetekkel ezelőtt már megállapodtak az új szabálycsomag debütálásának halasztásában – igaz, már az sem biztos, hogy 2022-ben vagy 2023-ban érkeznek-e az új autók –, továbbá terítéken van az eddig tervezett, 175 millió dolláros felső határral megszabott költségplafon szigorítása is.
Mindeközben a csapatok a maguk háza táján is kénytelenek megszorításokhoz folyamodni: ugyan Lewis Hamilton és a ferrarisok részéről még nem érkezett hír ennek kapcsán, de a McLaren, a Williams, valamint a Racing Point mellett már a jogtulajdonos Liberty Media esetében is elkerülhetetlenek voltak a kényszerszabadságolások és a fizetéscsökkentések. Az elmúlt napokban szintén két brit székhellyel (is) rendelkező csapat, a Renault, valamint a Haas is bejelentette, hogy követi a riválisok példáját.
A Renault-nál április 1-től május 31-ig a dolgozók nagyját kényszünetre küldték, illetve az aktív személyzet, köztük a vezetőség bérezését is csökkentik, méghozzá azonos arányban. Emellett a francia konstruktőr Viry-Chatillonban található motorrészlegén részmunkaidős beosztást vezettek be, első körben 12 hétig – minden további a járványhelyzet alakulásán múlik. Ami meg a Haast illeti, a dolgozók többségét szintén pihenőre vonultatták április 1-jei kezdettel, a fizetések pedig valamennyi csapattag esetében ugyanakkor százalékos arányban csökkennek.
A Renault és a Haas dolgozói azonban nem maradnak fizetés nélkül erre az időszakra, hiszen az Egyesült Királyságban a kormány állja a munkabér 80%-át, maximum 2500 font mértékben.
Eközben a Williams már végképp elkeseredett lépésre kényszerült: versenyzője, Nicholas Latifi édesapjától kért kölcsön a csapat, úgy tudni, mint egy 50 millió font (kb. 20,2 milliárd Ft) értékben. Amennyiben a grove-iak a későbbiekben nem tudják rendezni hiteltartozásaikat, a csapat központja, telke, valamint történelmi autói is a hitelezőkhöz kerülnek.
Fotó: Renault F1 Team Media, Haas F1 Team Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal