20 százalékkal csökken Chase Careyék fizetése, ami meg a csapatokat illeti, már a Racing Point is kénytelen volt költségcsökkentési intézkedésekhez folyamodni.
Nyolc verseny maradt el idáig a 2020-as szezonban a koronavírus miatt – ebből kettőt, a Monacói Nagydíjat és – valószínűleg – az Ausztrál Nagydíjat már később sem pótolják. Jelen állás szerint a július 14-i Kanadai Nagydíjjal lendülhet akcióba az F1, de ennek valószínűsége igen csekély. A kieső versenyek értelemszerűen a bajnokságnak és ebből adódóan a csapatoknak is bevételkiesést jelent. A megroskadt gazdasági helyzet javítása végett a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) több szabályt módosított és/vagy halasztott el, a McLaren és a Williams pedig elsők között döntött a megszorítások mellett.
A csapatokhoz csatlakozva az F1-es szervezet is költségcsökkentési intézkedéseket eszközölt, ennek keretében 400 fős személyzetének felét kényszerszabadságra küldte, és a fizetéscsökkentések is elkerülhetetlenek voltak – írja a Motorsport.com. A csökkentés mértékét csak a felsővezetés esetében számszerűsítették, ez 20 százalékot jelent, de valószínű, hogy Chase Carey elnök-vezérigazgató ennél többről is hajlandó lesz lemondani.
Pénzügyileg kemény idők várnak a Formula–1-re, mivel nemcsak a törölt versenyek rendezési jogdíját kell visszatérítenie, hanem 15 műsorszolgáltató közvetítési jogdíját is, ez utóbbit csúszó skálán. Ráadásul a tavalyi bevételek szétosztását is el kellett halasztania, noha korlátozott mértékben így is, úgy is ki kell fizetnie a csapatokat a Liberty Mediának. Tavaly 1,012 milliárd dolláron, vagyis – mai árfolyamon – mintegy 335-336 milliárd forinton osztozott a tíz csapat a kereskedelmi bevételekből. Emellett a működési költségekkel is szembe kell néznie, ami 2019-ben 381 millió dollár (kb. 1,3 milliárd Ft) volt (értelemszerűen a csapatoknak történő kifizetések nélkül), amiből 147 milliót (kb. 487 millió Ft) az értékesítési, általános és adminisztratív költségek tesznek ki.

Tegnap este pedig egy harmadik brit székhelyű csapat, a Racing Point is megerősítette, hogy dolgozói egy részét kényszerszabadságra küldte, a csapat versenyzői, Sergio Pérez és Lance Stroll pedig beleegyeztek önként a bércsökkentésbe. A 2021-tól gyári Aston Martin-csapatként működő silverstone-i gárda a Motorsport.com-nak eljuttatott közleményében leszögezte, hogy részletes számadatokat a későbbiekben sem fog közzétenni.
Fotó: Racing Point F1 Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal