Valtteri Bottas megfutotta a 2020-as előszezon eddigi leggyorsabb körét, amire egyelőre Lewis Hamiltonnak sem volt válasza. A Ferrari motorhiba miatt veszített értékes időt, amúgy is baljósak a kilátások az olaszoknál.
Pénteken a 2020-as év első előszezoni tesztsorozatának utolsó napját bonyolították le Barcelonában. Miután a Ferrari már az előző napokat is idő- és (ebből adódóan) körveszteséggel zárta, Sebastian Vettel rendkívül aktívan rótta a köröket, két és fél óra után ő rendelkezett a legtöbb körrel, szám szerint negyvennel.
Ám ekkor hirtelen Vettel alatt megkotlott a Ferrari a 12-es kanyarban, ami miatt a piros zászlók is előkerültek mintegy 20 percre. A délelőtt folyamán már nem is tért vissza a német a pályára, kiderült ugyanis, hogy motort kell cserélni az SF1000 hátuljában, a meghibásodott egységet pedig nyomban visszaküldik a maranellói főhadiszállásra.
Formula 1 on Twitter
That's one ill SF1000 � A slight hiccup for Ferrari and Sebastian Vettel on Day Three of #F1Testing #F1 https://t.co/RZTHVrtSiK
Eau rouge on Twitter
Bottas using DAS(Dual Axis Steering) today! #F1Testing #F1 https://t.co/mW1RWwizvR
A Mercedesnél eközben ismét láthattuk a tegnap bombaként robbanó, azóta 2021-től illegálisnak is minősített DAS-rendszer akció közben. A regnáló bajnokcsapat részéről azonban ma már az egykörös tempónak is figyelmet szenteltek, ezt demonstrálva pedig Valtteri Bottas meg is futotta a 2020-as előszezon eddigi leggyorsabb körét. A Pirelli leglágyabb, C5-ös jelölésű abroncsain futott 1:15.732-es idő már csak három tizeddel volt lassabb a tavalyi pole-körénél.
Nagyjából ekkortájt, szűk egy órával az ebédszünet előtt a hét harmadik piros zászlós megszakítására is sor került, Nicholas Latifi alatt is megállt az autó, némi füst is felszállt az egyébként a vártnál jobban teljesítő FW43 hátuljából. A kanadai újonc – Vettelhez hasonlóan – már csak délután folytatta a körözést.
Tutkumuz F1 � on Twitter
�Williams pilotu Nicholas Latifi yolda kaldı! ��#F1Testing | #F1 https://t.co/uzJaq3bCaS
A délelőtti etapot Bottas mögött a renault-s Esteban Ocon zárta a második helyen, a francia az eggyel keményebb, C4-es papucsokon 1,3 másodpercet kapott a finntől, őt egykori csapata, a Racing Point követte, a volánnál Lance Stroll-lal. A „rózsaszín Mercedes” mindkét – főként a hosszabb etapokra gyúró – Red Bull-os csapatot megelőzte, amelyek közül ezúttal az Alpha Tauri végzett előrébb Danyiil Kvjattal, azonban Max Verstappen jegyezte a legtöbb kört az első négy óra után, egészen pontosan 86-ot.
A sorrendet Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), Carlos Sainz (McLaren), Romain Grosjean (Haas), valamint Vettel és Latifi tették teljessé – az utóbbi hármas egyik tagja sem jutott el 50 körig.
Délutánra Hamilton vette át a W11-est Bottastól, ám a brit hiába próbálkozott a C5-ös gumikon, a közelébe sem ért Bottas körének, nyolc tizeddel kikapott. A regnáló világbajnok mögött viszont megmaradt az Ocon, Stroll és Kvjat sorrend.
Formula 1 on Twitter
�RED FLAG � Problems for K-Mag - the Haas driver goes into the barriers at Turn 7 � #F1Testing https://t.co/E5E4HAvbKo
Két aránylag nyugodt napot követően a második négyórás etapban is folytatódott a Piros Péntek, további két piros zászlós fázissal kellett megszakítani a körözést. Kevin Magnussen idézte elő az elsőt – a dán pilóta négy kör után és alig félóra elteltével kicsúszott a 7-es kanyarban, így a falnak csapta a Haast. Ezúttal jelentősebb kár keletkezett a VF-20-asban, mint Grosjean csütörtöki balesete során, így a Haas össze is csomagolt a hétre, mondván, a jövő hétre összerakják az autót.
Valamivel később Daniel Ricciardo Renault-ja robbant le azonosítatlan problémából fakadóan a 9-es kanyarnál, mindenesetre az ausztrál az utolsó órában még visszatérhetett a pályára az R.S.20-szal.
A végén még egy megforgást is bemutatott Ricciardo, ennek ellenére Verstappen előtt, ám az alfás Giovinazzi mögött fejezte be a napot, az olasz ráadásul a nap legszorgalmasabbjának bizonyult 152 körrel. Verstappen, valamint az Alpha Tauri és a Red Bull délutáni pilótáival, Pierre Gaslyval és Alexander Albonnal lett teljes az első tíz, ahonnan épphogy kiszorult Sainz és Grosjean kettőse.
Formula 1 on Twitter
The continuing adventures of @danielricciardo � #F1Testing https://t.co/xz9Og90djr
Sebastian Vettel a nap végére hajszál pontosan 100 körig jutott el, 1:18.3-as körideje azonban nem mondható reprezentatívnak, az eredményjelzőn csak a 13. helyre volt elegendő. A négyszeres világbajnok mögött csak Latifi, Lando Norris – aki rendre a legkeményebb, C1-es abroncsokkal körözgetett a McLaren volánja mögött –, illetve Magnussen végzett csupán.
A harmadik tesztnap végeredménye:
Pirelli Motorsport on Twitter
That's a wrap! (at least for this first round of #F1Testing)
Az első hét össztett végeredménye:
Pirelli Motorsport on Twitter
The full breakdown of #F1Testing� More #Fit4F1 info � https://t.co/crDidNOlhE
A Ferrari bevallotta: nincsenek a Mercedes és a Red Bull szintjén
Az első hét folyamán nem igazán derült ki, mire is képes valójában a Ferrari – állítólag ez is volt az olaszok célja. Mindenesetre a maranellóiak csapatvezetője, Mattia Binotto péntek délután elárulta, hogy nemcsak a Mercedesszel, hanem a Red Bull-lal szemben is hátrányban vannak. „Nem vagyunk most annyira optimisták, mint voltunk tavaly, pillanatnyilag mások gyorsabbak nálunk” – ismerte el a Motorsport.com-nak.
„Hogy igazából mennyire gyorsak vagyunk, azt most még nehéz megállapítani, a következő napokban majd átfutjuk az adatokat. De nem hiszem, hogy annyira gyorsak lennénk jelenleg, mint ők” – célozgatott a Mercedes és a Red Bull tempójára Binotto. „Hogy aggódunk-e? Természetesen igen” – folytatta mondandóját, majd hozzáfűzte, hogy az évnek még igen korai szakaszában járnak ahhoz, hogy pontosan behatárolják, melyik csapat hogy áll az erősorrendben.
„Számunkra ami nagyon fontos, hogy ebben a három napban minden szükséges adatot összegyűjtöttünk ahhoz, hogy tisztább képet kapunk mindenről. Ami pedig még ennél is fontosabb, hogy megbizonyosodjunk afelől, hogy a jó irányba halad az autó fejlesztés. Hosszú lesz a szezon, valószínűleg 22 versenyből fog állni, úgyhogy lesz idő a felzárkózásra” – tekintett a jövőbe a Ferrari csapatfőnöke.
Nekiszegezték azt a kérdést Binottónak, hogy az SF1000-ben megvan-e a potenciál ahhoz, hogy legyőzzék a Mercedest. A kérdésre így felelt: „Ha a teljes szezont nézzük, úgy gondolom, igen. De hogy már Ausztráliában így lesz-e? Talán nem.”
„Főleg a Mercedes, de a Red Bull is nagyon gyors volt ebben a három napban, de úgy gondolom, hogy valódi teljesítményről legfeljebb a jövő héten, de lehet, hogy csak Ausztráliában kaphatunk képet. Ez lehet meghatározó a szezon elején, pláne annak tudatában, hogy 22 futam nagyon sok, és lényegében bármi változhat” – magyarázta.
Binotto elárulta, hogy a mostani Ferrari nem sokban fog különbözni attól, amit három hét múlva, a szezonnyitó helyszínén küldenek pályára, az olaszok nem is készülnek nagyobb csomaggal az Ausztrál Nagydíjra. „Megvan a potenciál. Elsőre úgy gondolom, a jelenlegi csomag optimalizálásán és továbbfejlesztésén fog múlni minden” – tette hozzá ettől függetlenül az autó kapcsán Binotto.
A következő hét folyamán újabb három nap áll a csapatok rendelkezésére, február 26-28. között jön a második háromnapos gyakorlás, amit már az első éles bevetés követ: a melbourne-i futamot március 15-én rendezik.
Fotó: Mercedes Media Database, Ferrari Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.