A Motorsport.com értesülései szerint a Mercedes is csak idén használhatja a DAS-rendszert, a következő szezontól mindenki számára tiltott gyümölcs lesz.
Bár az elmúlt években is a Mercedes volt az üldözött, mégis a csillagemblémás márkához kötődnek az előszezon legmeghökkentőbb történetei: az előszezoni teszt első napján a rózsaszín Mercedes névvel illetett, a bajnokcsapat 2019-es modelljéhez kétségkívül hasonlító Racing Point, a minap pedig a Mercedes új trükkje, a toló-húzó szisztémában is működő kormánykerék ütött szöget sokak fejében.
A kettős tengelyű kormányzás (DAS) néven elterjedt eszköz segítségével a kormány előre-hátra való mozgatásával lehet állítani a kerekek dőlésszögén, ami a brackley-iek gumikezelési problémáira jelenthet megoldást. A riválisokat még inkább kellemetlenül éri az újítás annak tudatában, hogy szinte biztos, hogy legális a rendszer, amivel a Mercedes egy kiskaput használt ki, és amiről az FIA-val is egyeztetett.
Felmerült annak eshetősége, hogy megpróbálhatják lemásolni a módszert, csakhogy ez akár fél évet is igénybe vehet. A Motorsport.com pénteki felfedezésének értelmében pedig értelmetlen idő- és erőforrás-pocsékolás lenne az egész: a 2021-es technikai szabálykönyv 10.5-ös cikkelyének értelmében ugyanis csak a kormánykerék forgatásával lehet majd változtatni a kormányzott kerek helyzetét. Vagyis: tilos lesz a DAS alkalmazása.
Az tisztázatlan kérdés, hogy ez a kikötés egyébként is szerepelt-e a szabályzatban, vagy a Mercedes „közbenjárásával” került-e bele, de minden bizonnyal az utóbbiról van szó. Néhány hete Ross Brawn, a Formula–1 sportigazgatója elmondta, hogy az új érában a csapatokkal együtt fogják becsukni a kiskapukat, hogy ezzel kibekkeljék az ilyen és ehhez hasonló, egy adott csapatot kiugró előnyhöz segítő ügyeskedéseket.
Fotó: Mercedes Media Database
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.