F1: Verstappen vitatható manőverrel ütötte el Leclerc-t a győzelemtől
Forma-1 2019: Osztrák Nagydíj - Futam

ap-1zt9rrq292111_news.jpg

Beragadt a rajtnál, de gumikezeléssel és erőből zárkózott vissza az első helyért zajló küzdelembe Max Verstappen, azonban a holland az utolsó körben úgy előzte meg a versenyt szinte végig vezető Charles Leclerc-t, hogy nekikoccant, és ezzel kivezette a pályáról. A stewardok vizsgálták az ügyet, végül jóváhagyták a holland győzelmét.

A Forma-1-ben soha korábban nem volt példa ilyen alacsony átlagéletkorú (21 év) első sorra, hiszen Charles Leclerc szerezte meg a pole-t, Lewis Hamilton háromhelyes, ám csak kétpozíciónyi veszteségét jelentő rajtbüntetésével a második rajtkockába előlépő Max Verstappen vághatott még neki a frontvonalról az Osztrák Nagydíjnak, miközben a tavalyi Forma-2-es bajnok, George Russell a boxból várhatta a rajtot.

Formula 1 on Twitter

⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️ ⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️ LIGHTS OUT IN SPIELBERG! #AustrianGP ��#F1

Verstappen a piros lámpák kialvását követően beragadt a Red Bull-Hondával, így Leclerc-nek nem jelentett gondot, hogy elöl tartsa a Ferrariját, a monacói mögött Valtteri Bottas és Lando Norris fordultak el a Niki Lauda-kanyarban. Lewis Hamilton rögtön próbálkozott a mclarenes honfitárssal szemben, de végül az újonc mellett még Kimi Räikkönen is elment az Alfa Romeóval. Sebastian Vettel az első körben kapásból nyert három pozíciót, felzárkózva a két Red Bull elé, a hatodik helyre.

A negyedik körben Vettel tovább kapaszkodott felfelé, és az állítható hátsó szárny (DRS) segítségével meg is előzte Norrist, majd Räikkönen mellett is utat talált, akárcsak Verstappen. Ezt követően lenyugodtak a kedélyek az élbolyban, sokkal inkább a középmezőnyben láthattunk kisebb pengeváltásokat. Az elsőt Räikkönentől és Norristól – a 2007-es világbajnoki kitartóan védekezett, de a fiatalság felül tudott kerekedni a sokéves rutinon.

Rövidesen az ülését egyre inkább féltő Pierre Gasly is utolérte a Jégembert, de csak a boxkiállások után tudta megelőzni. Az élmezőny tagjai a 22. körben kezdtek el kirajzani a pitbe, Bottas és Vettel vezetésével – a Ferrari egyértelműen a Mercedes hívására akart reagálni, ám elfelejtették kikészíteni a gumikat, így a német nem tudott a finn elé vágni.

Formula 1 on Twitter

LAP 31/71 It takes just 11 seconds for @MercedesAMGF1 to change Hamilton's front wing But that's a long time in F1, he's down to P5 #AustrianGP ��#F1

Hamilton és Verstappen kivártak, ami a kerékcserét illeti. Azonban a brit a 28. körben nem csak frissebb gumikat, de új szárnyat is kapott, miután arra gyanakodott, hogy valamelyik magasított kerékvetőre ráhajtva megrongálta, és ezért veszített leszorítóerőt – de mint később kiderült, nem lett igaza. Verstappen pedig csak a 32. körbe jött ki a depóba a kemény Pirellikért, 9 körrel később, mint a versenyt vezető Leclerc.

Gumielőnyét kihasználva Verstappen alaposan rákapcsolt, a 49. körben kemény csata után le is gyűrte Vettelt, ami után a német beiktatott egy második boxkiállást. Valamivel később a holland utolérte a finnt, aki nem nagyon vitézkedett, így az 56. körben már csak a #16-os Ferrari előzte a #33-as Red Bullt.

Formula1 Videos on Twitter

(#F1 #AustrianGP) Max Verstappen Back On Podium https://t.co/k9WQXxAZab

ap-1zt9vvbb91w11_news.jpg

Öt másodperc volt ekkora a különbség az első két helyezett között, viszont Verstappen egyhamar odaért Leclerc-re, majd a 68. körben sikeresen be is vetődött a 3-as kanyarban a monacói mellé! Azonban a kanyar csúcspontján a Red Bull versenyzője megkoccolta a ferrarist. Ezzel a manőverrel a pályán megszerezte a győzelmet Verstappen; Ausztriában a másodikat, pályafutása során pedig a hatodikat.

A bahreini motorhiba után így egy újabb győzelemtől esett el Leclerc, aki másodikként ért célba, míg a hollandnak kedvező ítélet értelmében a Honda első győzelmét szerezte Jenson Button és a 2006-os Magyar Nagydíj óta.

Eau rouge on Twitter

Max Verstappen Overtakes Charles Leclerc for the lead with a late late move- 2019 Austrian GP #F1 #AustrianGP #MaxVerstappen #Charles16 https://t.co/uWOs0sQ613

A dobogó legalsó fokára Bottas állhatott fel, Vettel pedig Hamiltont megelőzve lett negyedik. Norris, Gasly, a 19. helyről felzárkózó Carlos Sainz Jr. (McLaren), valamint a két Alfa Romeo-versenyző, Räikkönen és az első F1-es pontját szerző Antonio Giovinazzi tették teljessé a TOP-10-et.

A bajnokságban Hamilton előnye 34 pontosra csökkent Bottasszal szemben, a harmadik helyre pedig Verstappen lépett előre, a holland hátrány 74 vb-pontnyi. Két hét múlva Silverstone-ban, a Forma-1 bölcsőjében jön a folytatás.

FRISSÍTÉS (19:55): ELDŐLT, HOGY MEGTARTHATJA-E A GYŐZELMÉT VERSTAPPEN

Az Osztrák Nagydíj végeredménye:

Formula 1 on Twitter

� CLASSIFICATION - AUSTRIAN GRAND PRIX � Verstappen takes Honda's first win since 2006 - although stewards are looking at his lap 69 pass for the lead #AustrianGP ��#F1

Mi történt a "kicsik" mezőnyében Ausztriában?

Forma-2: De Vries növelte az előnyét, Schumacher megvillant

Hiába volt a leggyorsabb az időmérő edzésen Nyck de Vries, idei második pole-ját nem tudta győzelemre váltani a főfutamon, sőt, a harmadik helyet is csak a csapattársát, Nicholas Latifit kiforgató Sérgio Sette Câmara időbüntetésének köszönhette. A 25 pontot a carlinos Nobuharu Matsushita zsebelhette, míg második Luca Ghiotto ért célba.

A vasárnap délelőtti sprintversenyen nagyon nagy csata zajlott az első helyért, de idővel körvonalazódott a Sette Câmara, Louis Delétraz, Luca Ghiotto dobogó – egészen a 20. körig, amikor is a Carlin svájcija fékhiba miatt kicsúszott a második helyről a célegyenes végén. Sette Câmara a 2017-es spái második futam óta első győzelmét aratta a sorozatban, az UNI-Virtuosi olasz pilótája lett a második, míg a dobogó legalsó fokára De Vries állhatott fel.

Igaz, a hollandot nagyon megkergette Mick Schumacher, de a német így is legjobb eredményét érte el ezzel a 4. hellyel, aminek értékét tovább növeli, hogy csak a 18. pozícióból indulhatott azt követően, hogy a főfutam felvezető körén lefulladt a rajtrácson.

Forma-3: Vége a Prema-uralomnak, van helyette Prema-belharc 

A Red Bull tehetségkutató programjában pallérozódó Jüri Vips megtörte a Prema Barcelonában és a Paul Ricard-on tanúsított erődemonstrációját, miután Marcus Armstrong nem tudta élete első pole-ját győzelemre váltani. Az új-zélandi csak a harmadik lett, még az ART-s Max Fewtrell is megelőzte, míg mögötte bajnoki éllovas csapattársai, Jehan Daruvala és a középmezőny elejéből nagy versenyt futó Robert Shwartzman futottak be.

A sprintversenyen viszont lett volna lehetősége arra a Premának, hogy újabb győzelmi sorozatba vágjon bele, ám Shwartzman és Armstrong egész futamon át tartó öldöklése balesettel zárult az utolsó körben. Utóbbi defektet kapott, és emiatt még csak pontot sem szerzett, míg az orosz hiába ért célba elsőként, az ütközésért ötmásodperces büntetést kapott – így csak harmadikként rangsorolták, a győztes Jake Hughes és Daruvala mögött.

Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr514918998

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása