Habár Lewis Hamilton a második helyen zárt és Kimi Räikkönen feltartásáért háromhelyes rajtbüntetéssel sújtották, a negyedik rajtkockából várhatja az Osztrák Nagydíjat. Az FIA a saját szabályváltoztatásáról feledkezett meg.
Már a hétvége elején tudni lehetett, hogy több ponton is változni fog az Osztrák Nagydíj rajtsorrendje – de azt még a legvadabb álmainkban sem gondoltuk volna, hogy ekkora lesz a kavarodás. Az egy dolog, hogy a Braking News Motorsport benézte, az is egy dolog, hogy még a helyszínen dolgozó újságírók is benézték…
Történt ugyanis, hogy Lewis Hamiltont Charles Leclerc legyőzte az időmérő edzésen, így a második rajtkockába szorult a brit. Ennek tetejébe kapott egy háromhelyes rajtbüntetést, mert a Q1-ben feltartotta Kimi Räikkönen – a 2+3 műveletre pedig még az első osztályos általános iskolás kisdiák is rávágja, hogy 5. Ahogyan mindenki más is rávágta. A Mercedes is, de még a Nemzetközi Automobil Szövetség is.
Csakhogy az FIA megfeledkezett arról, hogy az idei évtől a rajtrácsot már nem aszerint alakítják ki, hogy a versenyzők milyen sorrendben lépnek pályára – az új motorkomponenseket használva alkalmasint –, és nem is aszerint, hogy milyen sorrendben osztották ki a büntetéseket a stewardok, hanem annak alapján, hogy kifutott gyorsabb köridőt a pályán.
A korábbi rendszerben ugyanis többszörös is volt példa arra, hogy ha több versenyző felsorakozott az esemény kezdete előtt a boxutca kijáratánál, így a zöld lámpák kigyulladására valóságos dugó alakult ki. A változtatásnak az is a célja volt, hogy izgalmasabbá tegyék az időmérő edzéseket.
Ennek értelmében Hamilton az ötödik helyett a negyedik helyről indul, mert az ötödik helyen végző Kevin Magnussen öthelyes büntetést kapott váltócsere miatt, és a dán ezzel visszaesett tizediknek ugyebár. Hamilton pedig csapattársa, Valtteri Bottas mellől indulhat a második sorból, Leclerc és Max Verstappen mögül, valamint Lando Norris elől.
Így az 1x3 néha 4 avagy Egyszerháromnéhanégy színdarab mintájára szombaton este láthattuk a 2+3 néha 4 avagy Kettőmegháromnéhanégy című előadást, az FIA rendezésében.
Akiknek esetleg még így sem lenne világos az alternatív F1-es matematika, azoknak Rachel Brookes, a Sky Sports F1 riporternője megpróbálta levezetni egy darab papír és egy toll segítségével:
Rachel Brookes on Twitter
So @LandoNorris will actually start fifth not fourth because of the way penalties are applied. A gap is left in the grid as each penalty is applied then the grid is closed up after all penalties have been applied and as such @LewisHamilton starts 4th and not 5th.
Rachel Brookes on Twitter
I don't know if that is makes it clearer....
Ami a többi büntetettet illeti, Nico Hülkenberg a 15., George Russell a 18., Alexander Albon a 19., Carlos Sainz pedig az utolsó, 20. helyről rajtol majd. (Hozzá kell tenni, hogy a jelenlegi verziónál eggyel régebbi dokumentumban utóbbi két pilóta sorrendjét még fordítva ismertette a felügyelőtestület.)
Az Osztrák Nagydíj rajtsorrendje – remélhetőleg immár a végleges:
Mercedes-AMG F1 on Twitter
UPDATE: Tomorrow's starting grid will see Valtteri starting in P3 and Lewis starting in P4. #AustrianGP
Fotó: Mercedes AMG F1 / Twitter
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.