Argentin sajtóértesülések szerint 2019-ben visszatérhet a nemzetközi túraautózás világába Néstor Girolami, ráadásul akár egy csapatot alkothat honfitársával, Esteban Guerrierivel a Hondánál.
Girolami négy évvel ezelőtt, a szlovákiai versenyhétvégén debütált a WTCC-ben egy, a Nika International által csatasorba állított Hondával, amivel aztán a portugáliai versenyeken állhatott rajthoz. Ezt követően, 2016-ban csak Japánban, 2017-ben viszont már egy majdnem teljes szezon erejéig indulhatott a Polestar Cyan Racing színeiben – a Volvo S60 TC1 volánja mögött a futamgyőzelemig is eljutott, bár akkori csapattársainál, Thed Björktől és Nicky Catsburgtól jócskán elmaradt. A kínai „csónakversenyen” aratott győzelmével, továbbá két főfutamos harmadik hellyel a 9. helyen zárt az összetettben.
Ez nem bizonyult elegendőnek ahhoz, hogy 2018-ban a WTCR-ben folytassa, így visszatért a hazájába, Argentínába, és helyi bajnokságban próbált szerencsét, viszont 2019-ben már újra globális szinten versenyezne – ezt a szándékát akkor sem titkolta, amikor tavaly ellátogatott a világkupa suzukai fordulójára.
Néstor Girolaminak azért is lenne fontos, hogy találjon magának a WTCR-ben egy ülést, mert jelen állás szerint, önhibáján kívül úgy festenek a dolgok, hogy nem marad hely számára a Super TC2000-ben, ugyanis a Peugeot kiszállt a sorozatból, ami után eddigi csapata, a DTA Racing Fiat Tipókra váltott.
Azonban a minap a TouringCarTimes az argentin MundoD értesüléseire támaszkodva arról számolt be, hogy a 29 éves versenyző közel áll ahhoz, hogy megállapodjon a Hondával, sőt akár az is előfordulhat, hogy az előző szezont legjobb hondásként, az összetett harmadik pozícióban záró Esteban Guerrierivel nem csak csapat-, hanem márkatársak is lesznek.
Ez a sajtópletyka pedig pontot tehet azon korábbi aggodalmak végére is, melyek szerint a Honda még nem kötelezte el magát hivatalosan a WTCR iránt 2019-re, mondván, a japán gyártó csak akkor tesz bejelentést túraautós programjuk kapcsán, amint valamennyi részlet tisztázódik.
Guerrieri volt 2018-ban a másik Honda-támogatott versenyző Tiago Monteiro mellett, viszont az még kérdés tárgyát képezi, hogy – a portugál maradásával kalkulálva – kié lehet a negyedik és – az idei szezonra bevezetett szabálymódosítások értelmében – egyben utolsó Civic Type R.
Fotó: Landek Norbert / Braking News Motorsport, Francois Flamand / DPPI (FIA WTCR Media)
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.