Kifakadt Michelisz főnöke: veszélyben a WTCR?

Andrea Adamo nem kertelt, ami a szívén, az a száján alapon fejtette ki a véleményét a túraautózás jelenéről, jövőjéről. Az ezerarcú olasszal is leültünk a Hungaroringen beszélgetni.

img_3098_1.jpg

Úgy gondoltam, beszélgessünk a Hyundai Motorsport túraautózás iránti elkötelezettségeiről, de kezdésnek kérem, mutassa be, miből áll a munkássága csapatvezetőként!

Ez jó kérdés. Főként azért, mert elmondhatatlanul sokfelé kell figyelnem. Talán úgy tudnám összegezni, hogy a felmerülő problémákat oldom meg, a munkásságom legnagyobb részét ugyanis ez tölti ki. Viccet félretéve, a betöltött pozícióm fő irányzata a Hyundai motorsportos aktivitásának kezelése: a nemzeti bajnokságokban szereplő csapatainak felépítésétől kezdve, az alzenaui központ felügyelésén át egészen a világkupák, világbajnokságok menedzseléséig.

Hogyan jellemezné a Hyundai Motorsport túraautós szerepvállalását?

Onnantól kezdve, hogy az i30 N TCR autót kifejlesztettük, sok pénzt fektettünk ezen szakágba. Ugyebár a túraautók alapja az utcaiakra épül, és nagyon jó piac arra, hogy megmutassuk, mennyire jó autókkal rendelkezünk. Ez a projekt mára kinőtte magát, olyannyira, hogy idén bemutatkozott az Elantra N a WTCR-ben, míg a Veloster N az elektromos TCR-ben. Szerencsések voltunk 2017-ben, amikor az i30-ast bemutattuk, mert 2018-ban először került megrendezésre a túraautó-világkupa, ahová rögtön be is neveztünk. Azóta is ebben a szériában versenyzünk, igaz, már egy másik modellel, de mondom még egyszer, a legjobb platformot találtuk meg, hogy megmutassuk, mennyire jó minőségű autókat gyártunk.

dsc_0292.jpg

Mit gondol, mennyit változott a TCR-konszern azóta, amióta bemutatkoztak a bajnokságban?

Alapjában véve szerintem magasabb fokú professzionalitás jellemzi a sorozatot. Talán mostanra már itt lenne az ideje alkalmazkodni a szabályokhoz, és meg kell értenünk, hogy a WTCR jócskán eltér az ügyfélalapú versenyzéstől, amely a TCR-koncepció alapja. Azzal, hogy a gyártók teret nyertek maguknak, a BoP és a menedzsment szerepe még inkább felértékelődött. A BoP-rendszer éppen ezért elengedhetetlen része lett a sorozatnak, de én jobban hiszek a szimpla kompenzációs súlyozásban. Talán ez mutatná meg leginkább a valós versenyképességet ebben az őrületben. Hiába van jó autód, versenyződ, egész egyszerűen az FIA és a jogtulajdonos WSC képes „kinyírni” az összes TCR-autót a világon, mivel egységes adatok alapján büntetnek. Ha engem kérdez, totális hülyeségnek tartom.

Árulja el, ez volt a fő indoka annak, hogy idénre új autót fejlesztettek, és az Elantrát nevezték a bajnokságba? Mikor hozták meg ezt a döntést?

Nem, a döntésünket ettől függetlenül tavaly véglegesítettük. Inkább azt mondanám, hogy az amerikai és ázsiai piacon használt utcai autók szélesebb körben való megismertetését szerettük volna elérni. Az Elantra főként ezeken a kontinenseken kapható, bár nem tudom, hogy tervezik-e Európába hozni, de mi úgy gondoltuk, a remek utcai autóra építve előállnánk egy új versenyautóval.

dsc_0267.jpg

Miért pont az Elantra és a Veloster mellett döntöttek az új túraautós projektjeikhez? A WTCR-ben és az ETCR-ben miért nem ugyanazt az autót indítják?

Egyszerűen azért, mert más a piac és más a célkitűzésünk. Az ETCR egy vadonatúj platform és nem rendelkezünk jelenleg olyan elektromos autóval, amit át tudnánk dolgozni benzines versenyautóvá, és ez fordítva is igaz. Az, hogy ott lehetünk egy olyan egzotikus bajnokságban, mint az ETCR, oda egy különleges autót szerettünk volna építeni.

Hogyan látja az elektromos túraautózás jövőjét? Lehet ez az irányzat követendő?

Ha csak a jelenlegi költségeket nézem, biztosan nem. Pillanatnyilag több számjegyű különbségekről beszélnénk a WTCR-hez képest is.

Ha a közelebbi jövőt nézzük, térjünk vissza 2021-re. Francia versenyzőjük, Jean-Karl Vernay a WTCR-ben és az ETCR-ben is a tabella elején áll. Beszéljen egy kicsit az idei szezon célkitűzéséről!

Egyértelműen szeretnénk megnyerni mindkét bajnokságot, de csapatutasítást a versenyzőink között akkor fogunk alkalmazni, amikor valamelyikük úgy áll az élen, hogy szükséges neki a segítség.

dsc_0290.jpg

Tervezik-e a hyundaios alakulatok bővítését, várható-e még több pilóta a WTCR-ben és az ETCR-ben?

A WTCR-ben és az ETCR-ben sem. Inkább csökkentenénk számukat…

Fotó: Horváth Tamás / SfPhoto / ForzaScuderia, Papp Csaba / Braking News Motorsport

Írta: Papp Csaba

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1916671736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása