A kétszeres Európa-bajnok magyar kamionversenyző bízik abban, hogy a Hungaroringről már bajnoki éllovasként távozhat, de a listavezető Sascha Lenz távolmaradásával is lesznek ellenfelei.
Közel hathónapos csúszással, a koronavírus-járvány berobbanó második hulláma miatt nézők nélkül rendezik meg a Super Racing Fesztivált, azaz a túraautó-világkupa és a kamion Európa-bajnokság magyarországi állomását, így az eseményeket csak a televízióképernyőn keresztül, de legalább élőben követhetjük. Az esemény felvezetéseként online sajtótájékoztatót hívott össze a mogyoródi aszfaltcsík, melyen a Braking News Motorsport is kérdezhetett az előttünk álló hétvége főszereplőitől, Michelisz Norberttől és Kiss Norberttől.
Michelisz: Még bármi elképzelhető!
A túraautó-világkupa regnáló bajnoka nem mondott le a címvédésről, az esélyeit javító, jó hungaroringi hétvégére készül, emellett a riválisok megingásában bízik. Szóba került a Hyundai-bojkott, illetve Vernay akciója is.
Kováts Olivér: A szezont megelőző, hungaroringi sajtótájékoztatón meglehetősen pozitív hangnemben nyilatkoztatok. A brnói teljesítmény alátámasztotta ezeket az előérzeteket? Ennek és a korábbi, itthoni tesztjeitek alapján mit vártok ettől a hétvégétől?
Kiss Norbi: Nagyon jól, sőt váratlanul jól sikerült a csehországi hétvége. Ez egy olyan pálya, amit évek óta nem igazán szívlelek, merthogy nehéz a vonalvezetése, az ellenfelek pedig szinte minden évben ugyanoda járnak tesztelni, nekik az a hazai pálya. Az, hogy ilyen feltételek mellett is sikerült időmérőt, futamot nyerni, nagyon jó előjel. Emiatt is optimista vagyok. Ez annak idején, 2015-ben ugyanis nem sikerült: az egyik nap nyertünk, a másik nap csak másodikak lettünk – most csak a féktárcsatörés fosztott meg minket a vasárnapi győzelemtől. Úgyhogy azon dolgoztuk, hogy megoldjuk, és itt a Hungaroringen, ahogy mondtam, biztatók az előjelek. Jók voltak a köridőim, ezért azt gondolom, ha nem történik valami váratlan, akkor ott kell legyünk az elejében valahol, és mindenképpen győzelemért szeretnék harcolni.
Jó formában kezdte a hétvégét
Amíg a túraautó-világkupa mezőnye csak szombat reggel lép pályára, a kamion-Eb edzéseit még a sajtótájékoztatót követően, péntek délután lebonyolították. Kiss egy második és egy harmadik hellyel zárta a napot, úgy, hogy az első gyakorláson teljesen vizes, míg a másodikon felszáradó pálya fogadta a Révész Truck Racing Team versenyzőjét.
Kováts Olivér: Tehát reális esély van arra, hogy átveszed a vezetést az összetettben.
Kiss Norbi: Remélem! Ha jól sikerülnek a versenyek, nyilván igen, meg egy picit az is segít, hogy Sascha Lenz [a bajnokság éllovasa, négy ponttal előzi Kisst – szerk.] nem jött el erre a versenyhétvégére. Picit érthetetlen ez számomra, hogy miért nincs, de így alakult. Ő bizonyára már nem fogja vezetni a bajnokságot, de itt van Jochen Hahn hatszoros Európa-bajnok, Adam Lacko itt van – ők ketten még a legnagyobb ellenfeleink.
Kováts Olivér: Jelentősen megcsappant a versenynaptáratok, három forduló maradt mindösszesen. Felmerült korábban, hogy nem a versenyek száma, hanem a mezőny összetétele, ami meghatározza a bajnokság értékét. Úgy érzed, az idei bajnoki cím is lehet annyira, mint a korábbiak, vagy mint a 2014-ös és 2015-ös bajnoki címed?
Kiss Norbi: Az alap kiinduló állás szerint, ahogy az éves nevezések beérkeztek és Csehországban elindult a bajnokság, az úgy tetszett: a mezőny létszáma és erőssége is megfelelő volt. Vélhetően az új karanténszabályok miatt nem jött el néhány német pilóta, ez nyilván nem segít a helyzeten, de remélem, hogy Olaszországban újra jó lesz ez a történet. Meglátjuk, hogy lesz, mert az egész bajnokság érvényességével kapcsolatban vannak kérdőjelek. Lehet, hogy így, három versenyhétvégével nem is lesz hivatalos év végi bajnoki értékelés.
Kováts Olivér: A karanténszabályok játszottak közre abban, hogy ennyire megcsappant a hétvégék száma? Elvileg FIA-bajnokságról beszélünk jelen esetben is, a felügyelőtestület által összeállított járványügyi protokoll pedig idáig eredményesen működött például a Formula–1-ben is.
Kiss Norbi: Inkább a nézők miatt, hiszen egy csomó országban nem engedtek nézőket jönni a versenyhelyszínekre, ott pedig olyan bevételektől estek el a pályák, amik lehetetlenné tették az adott versenyek megrendezését, úgyhogy ebből a szempontból nagyon szerencsések vagyunk itt, a Hungaroringen, hogy ez megvalósulhat és itt lehetünk.
Mi lehet a bökkenő az idei ETRC-szezonban?
Oldalunk elérte – sőt, bizonyos szempontból túl is lépte – a feltehető kérdések számát, így már nem volt lehetőségünk visszakérdezni, hogy mi miatt kerülhet veszélybe az idei szezon érvényessége a Formula.hu munkatársa viszont lecsapta a feldobott labdát. Kérdésükre Kiss elárulta, hogy ugyan három forduló a szükséges minimum ahhoz, hogy érvényes legyen a szezon, csakhogy a brnói nyitóhétvégén elmaradt az egyik verseny az eső miatt, ezért nem számít teljes értékű fordulónak, de egyelőre nem egyértelmű a helyzet, a szabályok értelmezését is tisztázni kell.
Fotó: Hilbert Péter, Murányi Gábor / Hungaroring Média
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.