Exkluzív: Így kavarta fel a járvány a Zengő Motorsport felállását

Amíg a koronavírus-járvány miatt az is bizonytalanná vált, hogy lesz-e idén egyáltalán WTCR, a Zengő Motorsportnál tengernyi tényező – többek között a tervezett felállás – is változott, az új Cuprák érkezése sem volt annyira egyszerű, mint az kívülről látszott.

80e14254f01bcb891431452112e0bc0d.jpg

Május végén derült fény arra, hogy egy év kihagyás után visszatér a túraautó-világkupába a Zengő Motorsport. A magyar csapat ekkor jelentette be, hogy Boldizs Bencét a mély vízbe dobják, majd augusztus végén másik két versenyzőjét is megerősítette Kismarty-Lechner Gábor és Mikel Azcona személyében.

Nemrégiben a németországi kipufogóblama kapcsán exkluzív interjút adott a Braking News Motorsportnak Zengő Zoltán. Az alapító-csapatvezető elárulta, hogy eredetileg a két magyar versenyző mellett Santiago Urrutiával egészült volna ki a trió, és nem Azconával – ám a koronavírus-járvány sok más mellett az ezzel kapcsolatos terveket is átírta.

WTCR: Üvöltő Zengők - a decibelek nyomában

Bár egészen új keletű problémának tűnt, mint kiderült, a túraautózás csúcskategóriája már évek óta küzd a zajkorlátozásokkal Németországban. A Zengő Motorsportnak sajátos megoldással kellett megugrania az akadályt, mivel az új Cuprákhoz még nem készítettek hangtompítót.

0000683a077732b8cff445e82c187d7e.jpg

A járvány belátható hatásaira hivatkozva Urrutia az Indy Lightsba igazolt, ahol 2016 és 2018 között kétszer lett második, egyszer pedig harmadik az összetettben. Be is jelentették már, hogy az uruguayi az HMD Motorsports színeiben indul, de május végére az IndyCar utánpótlássorozatát is elkaszálta a COVID-19. Így a 24 éves pilóta mégiscsak a WTCR mellett döntött, végül a Lynk & Có-nál talált magának ülést, csakugyan a sorozatot promótáló Eurosport Events vezetője, François Ribeiro közbenjárásával.

Ugyanis mire eldőlt, hogy Urrutia nem tud idény az Indy Lightsban versenyezni, a Zengő Motorsport már tárgyalásba kezdett a Cuprával, és így Mikel Azconával is. A folytatás pedig már ismert: a TCR Európa-kupa 2018-as bajnoka mindkét zolderi versenyen pontot szerzett, a Nordschleifén pedig negyedik lett a második futamon – ezzel a „spanyol matador” a Zengő Motorsport legjobb eredményét érte el Nagy Norbert 2018-as slovakiaringi második helye óta.

974a41c182569b1bacd1c4437a218dc1.jpg

Miközben a járvány jócskán felbolygatta az állóvizet pilótafronton, a vadonatúj Cuprák beszerzése sem haladt a tervek szerint a tavaszi lezárások miatt, illetve a bajnokság bizonytalan sorsából kifolyólag. „Amikor április végén szóba került a Cuprával, hogy mi van az autóinkkal, ők is jelezték, hogy náluk nagyon nagy baj van, tehát nem is tudják leszállítani az autókat, csak majd valamikor június vagy július közepén, merthogy bezárták a gyárat, mivel Spanyolországban nagyon nagy volt a gond a járvány miatt” – fogalmazott Zengő.

„Júniusban viszont még mindig nem írta ki az idei bajnokságot a WTCR, és az is benne volt a pakliban, hogy nem is lesz” – folytatta, hozzátéve, hogy ezen múlt, miként alakul a folytatás a Cuprával. A huzavona heteken át tartott, emiatt futottak be csak szeptember elejére a csapat autói.

„Nem csak a húszéveseké a világ!”

df752e6ef03e0d3dc63e785f1b627b50.jpg

Számos kritika érte a Zengő Motorsportot, amiért leszerződtette a világkupába a 43 éves Kismarty-Lechner Gábort, aki – még ha a Hyundai-bojkott által a megszokottnál szűkösebb mezőnyben is, de – kétségkívül a világ egyik, ha nem a legbrutálisabb pályáján megszerezte első vk-pontjait egy 11. és egy 14. hellyel. Korábban már a csapat Facebook-oldalán védelmébe vette, oldalunknak viszont részletesen kifejtette Zengő Zoltán, miről szól a „Kisma-projekt”.

„Kismával azt szeretném mutatni, hogy nem csak a húszéveseké a világ, hanem a 30-40 fölöttieké is – mindegy, hogy hol húzod meg a határt. Ha nagyon fiatal vagy, nincs pénz, és nagyon nehéz megvalósítani valamit. Ha már idősebb vagy, és van pénzed meg kapcsolatrendszered, akkor meg nem mersz olyan vágyakat dédelgetni, amiket fiatalon egyébként szerettél volna megvalósítani” – kezdte gondolatait.

1aada7d33008b249a1ce4feef858e1b8.jpg

„Ez az én találmányom volt, és ezért kértem őt fel, hogy merjük megmutatni a világnak, hogy soha nem késő dolgozni az álmainkért és soha nem szabad feladni őket, amiket akár egy kockás papírra, bakancslista formájában felírunk. Nekem ez nagyon fontos, és ha már csak egy embernek gyújtjuk fel a kapcsolóval a fényt a fejében. Nem is feltétlenül autósport szempontjából, hanem szeretné lefutni a maratont, vagy csak 10 kilométert, vagy elmenni és megvalósítani az álmát, máris megérte. Na, ez a Kisma nekünk.”

Fotó: Florent Gooden, Frédéric Le Froc'h, David Noels / DPPI (FIA WTCR Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8616239566

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása