Sajtóértesülések egybehangzóan állítják, zöld utat kapott Mugello mellett Portimão is – napokon belül pedig bejelenthetik az F1-es versenynaptárát hiányzó másik felét.
Alaposan felborította a Formula–1-es versenynaptárat a koronavírus, s miután a járványügyi korlátozások, előírások miatt több helyszín is kidőlt az idei menetrendből. Így Ausztráliában, Hollandiában, Monacóban, Azerbajdzsánban, Franciaországban, Szingapúrban és Japánban sem rendeznek nagydíjat idén, ellenben olyan pályák kaphatnak lehetőséget versenyrendezésre, melynek neve eddig még említés szintjén sem merült fel.
Az elmúlt hetekben viszont már tényként kezelték Mugello debütálását, ahol a Ferrari 1000. F1-es versenyét futhatja – és ahol nemrégiben tesztelt is 2018-as autójával a maranellói gárda –, de még Imolát is felkapták a nemzetközi sajtóban, egy lehetséges harmadik Olasz Nagydíj helyszíneként.
A RaceFans értesülései szerint még az Osztrák Nagydíj hétvégéje előtt, vagyis napokon belül bemutathatják a versenynaptár második felét, egyúttal megerősíthetik Mugello, illetve a portugáliai Portimão érkezését. A toszkán versenypálya egy héttel Monza után, szeptember második hétvégéjén fogadhatja a mezőnyt, Algarve pedig október elején – a két helyszínben az a közös, hogy korábban egyiken sem rendeztek futamot, utóbbin ráadásul még kollektív tesztet sem.
Nem ejtették véglegesen még a Hockenheimring visszatérését sem, de a Német Nagydíj csakis abban az esetben valósulhat meg 2020-ban, ha az Orosz Nagydíjat valamilyen oknál fogva nem tudják lebonyolítani szeptember 27-én. Ennél biztosabbnak tűnik, hogy őszi időpontot kaphat a Kanadai Nagydíj: Montreal Szocsival és Portimãóval együttesen alkothat egy tripla turnét – a Gilles Villeneuve-ről elnevezett pályán október 11-én pótolhatják a megszokott, júniusi időpontjáról elhalasztott versenyt.
A folytatást egyelőre homály fedi, mivel erősen kérdéses, hogyan alakul majd az Egyesült Államokban és Mexikóban az eléggé kiszámíthatatlannak látszó járványügyi helyzet, egyébként egymást követnék a módosított naptárban, szünet nélkül. A szezon pedig Bahreinben, majd Abu-Dzabiban érhet véget, a szervezők is törekednek arra, hogy minimum 15 futamot meg lehessen rendezni idén, mégpedig a televíziós megállapodások teljesítése végett – ahhoz, hogy a bajnoki szezon érvényes legyen, már az is elegendő, ha az eddig bejelentett nyolc versenyt lefutják.
Fotó: Scuderia Ferrari Press Office
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal