A maszkviselés jelenti a legnagyobb kihívást az F1-es csapatoknak

A koronavírushoz kapcsolódó óvintézkedések közül egyértelműen a maszk a legnagyobb nyűg a csapatok számára, véli a Ferrari sportigazgatója.

200043-f1-sebastian-vettel-mugello.jpg

Több hónapon át tartó kényszerszünet után, a jövő héten tér vissza a pályára a Formula–1, ám a következő nagydíjak hangulata jelentősen eltér majd az eddig megszokottaktól. Amellett a versenyhétvégék egyes elemei átalakulnak, vagy akár meg is szűnnek átmenetileg, nem lesznek ugyanis nézők, szponzorok és VIP-vendégek sem a pálya szélén, illetve a paddockban, ahogyan a csapatok is korlátozott számban hozhatnak magukkal alkalmazottakat, a médiamunkások számát is drasztikusan megnyirbálják.

Ráadásul az elzártság ellenére is nagyon szigorú előírásokhoz kell tartaniuk magukat a csapatoknak, mint például a negatív koronavírus-teszt megléte, a távolságtartás, a maszkviselés vagy épp a folyamatos fertőtlenítés, az ezzel járó logisztikai és munkavégzési nehézségekről nem is beszélve. Ezek közül a maszk hordása lesz a megterhelőbb, árulta el a Ferrari sportigazgatója, Laurent Mekies egy videókonferencián.

„Úgy gondolom, általánosságban nézve is az a legnagyobb kihívás, különösen a garázsban dolgozó szerelőkre nézve, hogy folyamatosan maszkot kell viselniük. Ami minket illet, már kezdjük megszokni, mostanra már mindannyiunk mindennapi életének részévé vált. A Ferrarinál kötelező, ezért a gyárban és az irodában is folyamatosan viseljük. Ugyanakkor megint egy dolog az irodában viselni, és más, amikor 40 fokban és forróságban, a pálya szélén kell. Minden tiszteletünk az egészségügyben és a frontvonalban dolgozóknak, akik ezt már megszoktak, és napi szinten viselik” – mondta.

200052-f1-sebastian-vettel-mugello.jpg

Mekies elárulta, hogy a Ferrarinál a dolgozók közérzetének javítása céljából különböző légzési praktikákat javasolnak, emellett arra is lehetőség lesz, hogy bizonyos időközönként elhagyják a garázst, hogy fellélegezhessenek.

Korábban szó volt arról, hogy kétnaponta tesztelnek majd valamennyi paddockban dolgozót, de a sportigazgató elmondása szerint ezen már lazítottak, minden ötödik nap kell koronavírus-tesztet elvégeztetni – úgy tudni, a Red Bull Ringen 10-12 ezer COVID-19-teszttel várják majd a királykategória mezőnyét. „Igen, szó volt róla, hogy kétnaponta lesznek tesztek, de ezen lazítottak, így már elég ötnaponta. Úgy gondolom, a következő hetekben más protokollok is változni fognak, reményeim szerint a lazítás irányába” – ismerte el, hozzátéve, hogy a ritkább ütemű tesztelés nem jelent majd nagyobb kockázatot.

Az F1-es mezőny egyébként is el lesz szeparálva a külvilágtól, ahogyan a csapatok is külön-külön buborékként fognak mozogni – a Ferrarinál ráadásul még tovább bontják az egységet.

„A Formula–1-es paddock buborékán belül további buborékokat képeznek majd a csapatok, hogy ne legyen érintkezés köztük, legfeljebb minimális. Nem igazán fogunk olyat látni, az egyik csapat tagja csak úgy a másikéval cseverészik. A csapaton belül pedig lesz a 16-os és az 5-os autó buboréka, azon belül pedig a mérnököké és a szerelőké. Hogy miért? Azért, hogy ha lesz is pozitív eset, azzal minél kevesebb ember kerüljön kapcsolatba” – magyarázta.

via Motorsport.comPlanetF1.com

Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr9315969732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása