A koronavírushoz kapcsolódó óvintézkedések közül egyértelműen a maszk a legnagyobb nyűg a csapatok számára, véli a Ferrari sportigazgatója.
Több hónapon át tartó kényszerszünet után, a jövő héten tér vissza a pályára a Formula–1, ám a következő nagydíjak hangulata jelentősen eltér majd az eddig megszokottaktól. Amellett a versenyhétvégék egyes elemei átalakulnak, vagy akár meg is szűnnek átmenetileg, nem lesznek ugyanis nézők, szponzorok és VIP-vendégek sem a pálya szélén, illetve a paddockban, ahogyan a csapatok is korlátozott számban hozhatnak magukkal alkalmazottakat, a médiamunkások számát is drasztikusan megnyirbálják.
Ráadásul az elzártság ellenére is nagyon szigorú előírásokhoz kell tartaniuk magukat a csapatoknak, mint például a negatív koronavírus-teszt megléte, a távolságtartás, a maszkviselés vagy épp a folyamatos fertőtlenítés, az ezzel járó logisztikai és munkavégzési nehézségekről nem is beszélve. Ezek közül a maszk hordása lesz a megterhelőbb, árulta el a Ferrari sportigazgatója, Laurent Mekies egy videókonferencián.
„Úgy gondolom, általánosságban nézve is az a legnagyobb kihívás, különösen a garázsban dolgozó szerelőkre nézve, hogy folyamatosan maszkot kell viselniük. Ami minket illet, már kezdjük megszokni, mostanra már mindannyiunk mindennapi életének részévé vált. A Ferrarinál kötelező, ezért a gyárban és az irodában is folyamatosan viseljük. Ugyanakkor megint egy dolog az irodában viselni, és más, amikor 40 fokban és forróságban, a pálya szélén kell. Minden tiszteletünk az egészségügyben és a frontvonalban dolgozóknak, akik ezt már megszoktak, és napi szinten viselik” – mondta.
Mekies elárulta, hogy a Ferrarinál a dolgozók közérzetének javítása céljából különböző légzési praktikákat javasolnak, emellett arra is lehetőség lesz, hogy bizonyos időközönként elhagyják a garázst, hogy fellélegezhessenek.
Korábban szó volt arról, hogy kétnaponta tesztelnek majd valamennyi paddockban dolgozót, de a sportigazgató elmondása szerint ezen már lazítottak, minden ötödik nap kell koronavírus-tesztet elvégeztetni – úgy tudni, a Red Bull Ringen 10-12 ezer COVID-19-teszttel várják majd a királykategória mezőnyét. „Igen, szó volt róla, hogy kétnaponta lesznek tesztek, de ezen lazítottak, így már elég ötnaponta. Úgy gondolom, a következő hetekben más protokollok is változni fognak, reményeim szerint a lazítás irányába” – ismerte el, hozzátéve, hogy a ritkább ütemű tesztelés nem jelent majd nagyobb kockázatot.
Az F1-es mezőny egyébként is el lesz szeparálva a külvilágtól, ahogyan a csapatok is külön-külön buborékként fognak mozogni – a Ferrarinál ráadásul még tovább bontják az egységet.
„A Formula–1-es paddock buborékán belül további buborékokat képeznek majd a csapatok, hogy ne legyen érintkezés köztük, legfeljebb minimális. Nem igazán fogunk olyat látni, az egyik csapat tagja csak úgy a másikéval cseverészik. A csapaton belül pedig lesz a 16-os és az 5-os autó buboréka, azon belül pedig a mérnököké és a szerelőké. Hogy miért? Azért, hogy ha lesz is pozitív eset, azzal minél kevesebb ember kerüljön kapcsolatba” – magyarázta.
via Motorsport.com, PlanetF1.com
Fotó: Scuderia Ferrari Press Office
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.