Káosz lesz az idei WTCR-hétvégéken

Amellett, hogy immár zöld utat kaptak a költségcsökkentő intézkedések, a hétvégék formátumáról is lehullt a lepel: immár nem csak a Superpole-nak, de a Q1-nek is kiemelkedő szerep jut, meg persze a matematikusoknak.

cr_19q1_wtcr_hungaroring_sun_race3_start_001.jpg

Számos Formula–1-es szabályváltozás, valamint a Formula–E jövő évi tervezett menetrendje mellett sok mást, így a túraautó-világkupa szabályváltozásait is jóváhagyta a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa múlt pénteki, online keretek között tartott ülésén. Habár korábban már szóba kerültek az elsősorban költségcsökkentő változások, tartogatott meglepetéseket az ezeket felsoroló közlemény.

A hétvégék lebonyolítása az idei évben a matematikusok számára paradicsom, a statisztikusoknak pedig egyenesen rémálom lesz, ugyanis a legtöbb hétvégén majd háromféle variáció szerint születnek meg a rajtsorrendek. Minden helyszínen egyetlen időmérő edzést rendeznek, ami három szakaszból áll majd (a 20 perces Q1-ből, a 10 perces Q2-ből, valamint a Superpole-ból). Ez alól kivétel a Nordschleife, ahol – a közel 25,4 kilométeres pályahosszra való tekintettel – egyetlen, ám egybefüggő, 60 perces kvalifikáció dönti el a rajtsorrendet, amin 10-8-6-4-2 leosztásban gyűjt pontokat az öt leggyorsabb.

  • Az első verseny indulási sorrendjét a Q1 végeredménye adja, az első öt helyezett pontokat is kap, 5-4-3-2-1 leosztásban.
  • A második verseny esetében a kombinált eredménylistát kell alapul venni, ám az első tíz helyezett fordul a rajtrácson.
  • A harmadik futamot pedig a Superpole győztese kezdheti az élről, a mezőny a kombinált eredménylista szerint sorakozhat fel a rajthoz. (A Superpole első öt helyezettje szintén pontokat kap, akárcsak a Q1-é.)

A Slovakiaringgel, a Hungaroringgel, az aragón, valamint az adriai pályával ellentétben a szezonnyitó helyszínén, a Salzburgringen – ahol a Nordschleiféhez hasonlóan szintén két versenyt rendeznek – a fentiek közül az első variáció nem lép életbe, vagyis a második viadal a kombinált eredménylista sorrendjének megfelelően kezdődik, míg az elsőn az első tíz helyezett helyet cserét a rajtrácson.

03719006_grl_10229.jpg

Ami pedig a költségcsökkentő intézkedéseket illeti, a következőket hagyta jóvá a világtanács:

  • Egy szezonban maximum négy turbót használhat egy versenyző.
  • Legyen szó használtról vagy újról, az egyes hétvégéken felhasználható gumik számát is limitálják. Az első hétvégén 16, a másodikon 22 (ebből 12 lehet új), a harmadiktól pedig 26 darab gumit lehet használni, amiből maximum 16 lehet új.
  • Egy autón pedig maximum öt fő dolgozhat egyszerre.

Mindemellett elfogadták a jelentkezés újranyitását, így június 20-a óta ismét nevezhetnek a csapatok a teljes szezonra, akár egyetlen autóval is. A regisztráció augusztus 14-én, négy héttel a 2020-as szezon első hétvégéje előtt zárul le.

Az FIA-tól független, mégis idevágó hír, hogy a múlt héten a TCR ügyes-bajos dolgait intéző WSC Group változtatásokat jelentett be a BoP-rendszer kapcsán. Ezek értelmében a BoP-súlyok határait 0-60 helyett -10-70 kilogramm között határozzák meg a teljesítményalapú ballasztsúlyokat, míg valamennyi autóét 20 kilóval megemelik. A számok a leendő BoP-teszt eredményeinek függvényében még módosulhatnak. Annyira nem fekete-fehér ez sem, habár első blikkre nagyon is annak tűnik, de az Eurosport Hungary utánajárt az ügy hátterének, így értelmezhető magyarázat is társul a bejelentéshez.

Fotó: Cyan Racing Media, Hyundai Motorsport Press

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr5715906750

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása