Amellett, hogy immár zöld utat kaptak a költségcsökkentő intézkedések, a hétvégék formátumáról is lehullt a lepel: immár nem csak a Superpole-nak, de a Q1-nek is kiemelkedő szerep jut, meg persze a matematikusoknak.
Számos Formula–1-es szabályváltozás, valamint a Formula–E jövő évi tervezett menetrendje mellett sok mást, így a túraautó-világkupa szabályváltozásait is jóváhagyta a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa múlt pénteki, online keretek között tartott ülésén. Habár korábban már szóba kerültek az elsősorban költségcsökkentő változások, tartogatott meglepetéseket az ezeket felsoroló közlemény.
A hétvégék lebonyolítása az idei évben a matematikusok számára paradicsom, a statisztikusoknak pedig egyenesen rémálom lesz, ugyanis a legtöbb hétvégén majd háromféle variáció szerint születnek meg a rajtsorrendek. Minden helyszínen egyetlen időmérő edzést rendeznek, ami három szakaszból áll majd (a 20 perces Q1-ből, a 10 perces Q2-ből, valamint a Superpole-ból). Ez alól kivétel a Nordschleife, ahol – a közel 25,4 kilométeres pályahosszra való tekintettel – egyetlen, ám egybefüggő, 60 perces kvalifikáció dönti el a rajtsorrendet, amin 10-8-6-4-2 leosztásban gyűjt pontokat az öt leggyorsabb.
- Az első verseny indulási sorrendjét a Q1 végeredménye adja, az első öt helyezett pontokat is kap, 5-4-3-2-1 leosztásban.
- A második verseny esetében a kombinált eredménylistát kell alapul venni, ám az első tíz helyezett fordul a rajtrácson.
- A harmadik futamot pedig a Superpole győztese kezdheti az élről, a mezőny a kombinált eredménylista szerint sorakozhat fel a rajthoz. (A Superpole első öt helyezettje szintén pontokat kap, akárcsak a Q1-é.)
A Slovakiaringgel, a Hungaroringgel, az aragón, valamint az adriai pályával ellentétben a szezonnyitó helyszínén, a Salzburgringen – ahol a Nordschleiféhez hasonlóan szintén két versenyt rendeznek – a fentiek közül az első variáció nem lép életbe, vagyis a második viadal a kombinált eredménylista sorrendjének megfelelően kezdődik, míg az elsőn az első tíz helyezett helyet cserét a rajtrácson.
Ami pedig a költségcsökkentő intézkedéseket illeti, a következőket hagyta jóvá a világtanács:
- Egy szezonban maximum négy turbót használhat egy versenyző.
- Legyen szó használtról vagy újról, az egyes hétvégéken felhasználható gumik számát is limitálják. Az első hétvégén 16, a másodikon 22 (ebből 12 lehet új), a harmadiktól pedig 26 darab gumit lehet használni, amiből maximum 16 lehet új.
- Egy autón pedig maximum öt fő dolgozhat egyszerre.
Mindemellett elfogadták a jelentkezés újranyitását, így június 20-a óta ismét nevezhetnek a csapatok a teljes szezonra, akár egyetlen autóval is. A regisztráció augusztus 14-én, négy héttel a 2020-as szezon első hétvégéje előtt zárul le.
Az FIA-tól független, mégis idevágó hír, hogy a múlt héten a TCR ügyes-bajos dolgait intéző WSC Group változtatásokat jelentett be a BoP-rendszer kapcsán. Ezek értelmében a BoP-súlyok határait 0-60 helyett -10-70 kilogramm között határozzák meg a teljesítményalapú ballasztsúlyokat, míg valamennyi autóét 20 kilóval megemelik. A számok a leendő BoP-teszt eredményeinek függvényében még módosulhatnak. Annyira nem fekete-fehér ez sem, habár első blikkre nagyon is annak tűnik, de az Eurosport Hungary utánajárt az ügy hátterének, így értelmezhető magyarázat is társul a bejelentéshez.
Fotó: Cyan Racing Media, Hyundai Motorsport Press
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.