Az új változások értelmében már egy autóval is lehet nevezni a WTCR 2020-as idényére, tovább szigorítottak a költségcsökkentő intézkedéseken.
Mint arról már korábban beszámoltunk, a túraautó-világkupa terveit is felforgatta a koronavírus, így idén kizárólag európai helyszínekre látogat el a bajnokság, összesen hat fordulót rendeznek szeptember közepétől november közepéig.
Miután a(z első) nevezési határidő lejárt március 6-án, sokan még a vírus kirobbanása előtt véglegesíteni tudták idei terveiket, ám a mezőny így sem volt mondható népesnek. 14 autóval ment kényszerszabadságra a WTCR, ami azóta kiegészült 16-ra, a Zengő Motorsport csatlakozásának köszönhetően. Viszont az eredetileg is bevezetett, valamint a járvány gazdasági hatásaira való tekintettel tovább szigorított költségcsökkentési program újabb nevezők számára lehet vonzó a sorozat – állítólag az Alfa Romeo már fontolgatja a visszatérést –, így június 20-ától ismét várják a teljes szezonra szóló jelentkezéseket, a regisztráció augusztus 14-ével zárul le.
„Az elejétől fogva tisztában vagyunk a COVID-19 okozta nehézségekkel, melyek a WTCR meglévő vagy leendő csapatait érintik, ezért támogatásukra számos költségvisszaszorító intézkedést vezettünk be az FIA-val együttműködve” – fogalmazott a bajnokság sajtóirodája által hétfőn délelőtt kiadott közleményében François Ribeiro promóter. – „Számos versenyző és csapat keresett meg minket, akik korábban nem gondoltak a WTCR-ben. Ez annak köszönhető, hogy a költségcsökkentés, valamint csak európai versenyekből álló naptár ellenére nem vágtuk vissza a sorozat marketing és promóciós beruházásait.”
További könnyítés az érdeklődőknek, hogy mostantól nem csak két- vagy háromautós csapatokkal lehet nevezni, egy autóval is lehet versenyezni a világkupában, utóbbiak esetében viszont a versenyzők eredményei csak az egyéni értékelésben számítanak. A nagyobb létszámú csapatok indíthatnak további autót, de csak azzal a feltétellel, hogy a versenyző megfelel az újoncbajnokság feltételeinek.
Ami pedig a további költségcsökkentő intézkedéseket illeti:
- a salzburgringi szezonnyitó előtt egy hivatalos tesztnap lesz,
- 15%-kal csökkentik a személyzet létszámát, egy autón legfeljebb 6-an dolgozhatnak,
- 30%-kal csökkentik a felhasználható gumik számát (16-ot lehet használni az első versenyhétvégén, 12-t a másodikon, minden továbbin szintén 16-ot),
- minden hétvége két szabadedzésből, egy időmérő edzésből, valamint három versenyből áll (kivéve Ausztriában és Németországban, ahol két-két futamot rendeznek),
- az egyes hétvégéken legkorábban a gépátvételt megelőző nap, a késő délutáni órákban engedik be a csapatokat a pályára.
A bejelentett változásokat a Nemzetközi Automobil Szövetség Motorsport Világtanácsának még jóvá kell hagynia, de erre minden bizonnyal a következő, június 19-i ülésen sor kerül.
Fotó: FIA WTCR Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.