Két új helyszínre is ellátogat a WTCR 2020-ban

Meglepetés: nem csak az aragón pálya lesz új jövőre Micheliszéknek. A WTCR-ben változik a súlykompenzációs rendszer és új bajnokság írnak ki.

d9bc177e3081d69f0f90270496516be9.jpg

Az éjszakai órákban közzétették az FIA Motorsport Világtanács december 4-i, párizsi ülésének döntéseit, így nyilvánosságra hozták a túraautó-világkupa (WTCR) 2020-as versenynaptárát is. Azt már eddig is tudtuk, hogy hazánkban, illetve a szomszédos országokban két futamot is rendeznek: a Hungaroringre április 24-26. között, a Slovakiaringre pedig június 5-7. között látogat el a mezőny, a kamion-Eb-vel együtt.

Az aragón pálya érkezését már régóta sejteni lehetett, a spanyolországi helyszín július első hétvégén látja vendégül a WTCR-t, némi meglepetésre azonban egy másik új helyszín is bekerült a naptárba: Szuzukát a dél-koreai Inje Speedium pálya váltja, ahol október közepén rendeznek futamot. Ennek értelmében Japán mellett a hollandiai Zandvoortba sem látogat el a bajnokság.

A marokkói szezonkezdés és a malajziai finálé érintetlen maradt – a 2020-as WTCR-idény április első hétvégéjén rajtol, december közepén ér véget.

A WTCR 2020-as versenynaptára:

április 3-5. Marokkó Marrakesh
április 24-26. Magyarország Hungaroring
május 20-23. Németország Nordschleife
június 5-7. Szlovákia Slovakiaring
június 19-21. Portugália Vila Real
július 3-5. Spanyolország Motorland Aragon
szeptember 4-6. Kína Ningbo
október 16-18. Dél-Korea Inje-Speedium
november 20-22. Makaó Makaó
december 10-13. Malajzia Szepang


Vége a lassulási versenynek, újoncbajnokság is lesz

Számos szabályváltozás is napvilágot látott a kalendáriummal együtt. Az egyik komolyabb változás a sportág egyik legvitatottabb részét, a kompenzációs súlyrendszert érinti. 2020-tól a versenyeken futott köridők már nem számítanak bele a kalkulációkba, csak a kvalifikációs mért körök. A módosítással az a célja a szabályalkotóknak, hogy megszűnjön a versenyeken eddig már nem egyszer tapasztalt lassulási versenyen, azaz egyes gyártók autói szándékosan lassan mentek, hogy a következő hétvégén kedvezőbb feltételek között álljanak rajthoz.

A szervezők azt is bejelentették, hogy jövőre már a legjobb újonc is díjazásban részesül. A titulusért azon versenyzők szállhatnak harcba, akik 2020. január 1-ig maximum a 23. életévüket töltik be, és korábban háromnál több WTCR-hétvégén nem álltak rajthoz.

Fotó: Clement Luck / DPPI (FIA WTCR Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr7115339108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása