Meglepetés: nem csak az aragón pálya lesz új jövőre Micheliszéknek. A WTCR-ben változik a súlykompenzációs rendszer és új bajnokság írnak ki.
Az éjszakai órákban közzétették az FIA Motorsport Világtanács december 4-i, párizsi ülésének döntéseit, így nyilvánosságra hozták a túraautó-világkupa (WTCR) 2020-as versenynaptárát is. Azt már eddig is tudtuk, hogy hazánkban, illetve a szomszédos országokban két futamot is rendeznek: a Hungaroringre április 24-26. között, a Slovakiaringre pedig június 5-7. között látogat el a mezőny, a kamion-Eb-vel együtt.
Az aragón pálya érkezését már régóta sejteni lehetett, a spanyolországi helyszín július első hétvégén látja vendégül a WTCR-t, némi meglepetésre azonban egy másik új helyszín is bekerült a naptárba: Szuzukát a dél-koreai Inje Speedium pálya váltja, ahol október közepén rendeznek futamot. Ennek értelmében Japán mellett a hollandiai Zandvoortba sem látogat el a bajnokság.
A marokkói szezonkezdés és a malajziai finálé érintetlen maradt – a 2020-as WTCR-idény április első hétvégéjén rajtol, december közepén ér véget.
A WTCR 2020-as versenynaptára:
április 3-5. | Marokkó | Marrakesh |
április 24-26. | Magyarország | Hungaroring |
május 20-23. | Németország | Nordschleife |
június 5-7. | Szlovákia | Slovakiaring |
június 19-21. | Portugália | Vila Real |
július 3-5. | Spanyolország | Motorland Aragon |
szeptember 4-6. | Kína | Ningbo |
október 16-18. | Dél-Korea | Inje-Speedium |
november 20-22. | Makaó | Makaó |
december 10-13. | Malajzia | Szepang |
Vége a lassulási versenynek, újoncbajnokság is lesz
Számos szabályváltozás is napvilágot látott a kalendáriummal együtt. Az egyik komolyabb változás a sportág egyik legvitatottabb részét, a kompenzációs súlyrendszert érinti. 2020-tól a versenyeken futott köridők már nem számítanak bele a kalkulációkba, csak a kvalifikációs mért körök. A módosítással az a célja a szabályalkotóknak, hogy megszűnjön a versenyeken eddig már nem egyszer tapasztalt lassulási versenyen, azaz egyes gyártók autói szándékosan lassan mentek, hogy a következő hétvégén kedvezőbb feltételek között álljanak rajthoz.
A szervezők azt is bejelentették, hogy jövőre már a legjobb újonc is díjazásban részesül. A titulusért azon versenyzők szállhatnak harcba, akik 2020. január 1-ig maximum a 23. életévüket töltik be, és korábban háromnál több WTCR-hétvégén nem álltak rajthoz.
Fotó: Clement Luck / DPPI (FIA WTCR Media)
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.